Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid, model S

Startet av fortoggale, tirsdag 08. november 2011, klokken 11:23

« forrige - neste »

fortoggale

Fikk en telefon fra Tesla i dag. Levering i Europa blir i 2013, tidlig vår. Jeg har nr T-224. Det angir tiden når jeg blir invitert til å konfirgurere bilen. Den faktiske produksjonsslotten tilpasses logistikken. Grunnen til at vi ikke får noe i 2012 er at de først skal levere alle bilene i USA.

Jeg spurte også om prising og om hvorvidt det tidligere kommuniserte nivå kunne bekreftes. Svaret var da at de prisene var gjettet av folk utenfor Tesla og måtte stå for deres egen regning.

Hvis Tesla står fast på leveranse i 2013 er det ikke lengre sikkert at vi kommer inn under de hyggelige skattebetingelsene som statsbudsjettet legger opp til for 2012.

Norge er faktisk det største Tesla S markedet utenfor USA. De har nå fått på plass formalitetene ved et norsk selskap. Kanskje det er MVA nr 997 433 173 ?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

RunarBT

#1
Vil vel tru at elbilene beholder sine gunstige 0-avgifter i ganske mange år enda.

Trur nok heller fordelene med kollektivfelt og parkering ryker først, dersom mengden elbiler skulle øke eksplosivt dei neste årene, men avgfter har eg liten tru på før etter 2015-20 ein gang

Elbiler er så dyre enda, at avgifter vil kunne være å ta livet av elbilene i norge.  Trur neppe regjeringen finner på noke så dumt..??? (Men ein veit jo aldri heilt med AP og enkelte personer i finansdepartementet)

Det er ihvertfal dette er planglegger etter.:-) Har reservert Model S, P85 er vel nummeret mitt trur eg. Vurderte å oppgradere til signature for å sikre å få den før evnt. mulige avgifter som du nevner, men har konkludert med at det nok ikkje blir behov for det. (Håper eg ikkje bommer her)

Elmo

Sitat fra: crusade på tirsdag 08. november 2011, klokken 18:03
Vil vel tru at elbilene beholder sine gunstige 0-avgifter i ganske mange år enda.

Trur nok heller fordelene med kollektivfelt og parkering ryker først, dersom mengden elbiler skulle øke eksplosivt dei neste årene, men avgfter har eg liten tru på før etter 2015-20 ein gang

Jeg tror akkurat motsatt.  Money talks
Først kommer momsen, så kommer engangsavgifta, så kommer årsavgifta - og dermed har Staten fått pengene sine.
Deretter mister vi fri parkering, utenfor ladeplasser. Så blir det avgift for både strøm og parkering på ladeplasser (betaling for strømmen på hurtiglading kommer sikkert tidligere).
Helt til slutt mister vi kollektivfeltkjøringa.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PerBear

Sitat fra: Elmo på onsdag 09. november 2011, klokken 10:17
Money talks
Først kommer momsen, så kommer engangsavgifta, så kommer årsavgifta - og dermed har Staten fått pengene sine.
Deretter mister vi fri parkering, utenfor ladeplasser. Så blir det avgift for både strøm og parkering på ladeplasser (betaling for strømmen på hurtiglading kommer sikkert tidligere).
Helt til slutt mister vi kollektivfeltkjøringa.

Norges internasjonale forpliktelser krever innsats for å få ned norske klimagassutslipp. Avgiftsfritak på elbil er en av de få tiltakene som virkelig kan bidra til å redusere utslippene og er billig for Norge. Se på Tyskland som subsidierer strømproduksjon fra solpanel med flere kroner pr kWh, det er dyrt det!

Men å ikke gjøre noe med klimagassutslippene blir mange ganger dyrere...
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Joakim Sveli

Det stod skrevet klart og tydelig i årets statsbudsjett at dagens avgiftsfritak for elbil skal gjelde ut 2015. Deretter skal det innføres et avgiftssystem som dekker alle kjøretøy og som er vektet etter tilført energimengde. Dette vil også være gunstig for elbiler.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA