Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanje på i3 120ah

Startet av Kires, fredag 04. januar 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

Kires

BMW Norge har når endret navn på utstyrspakkene og satt ned prisen rundt 20k. Synes dette er veldig dårlig behandling av oss som var tidlig ute, å sette ned prisen allerede etter et par måneder.

Er prinsippet her jeg ikke liker. Oppfordrer til å sende mail til no.kundesupport@bmwgroup.com og si hva dere mener om dette hvis dere er enige.

Forventer ikke å få noe ut av det men greit å si fra.
Tør man nå bestille iX3 med en gang de lanserer...?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Haralda

Er det grunnprisen eller pakken som nå er blitt billigere? Prisendring er nok er svar på Tesla Model 3, tenker jeg.

Trond.m

Hvor får du det fra. Prislisten fra 1.1.2019 har samme navn nå kampanjepakker og samme pris som tidligere så vidt jeg kan se.

1317142119

Vel, nå var det en god del skriverier om at 120Ah var alt for dyr da prisen ble kjent. Nå er det for galt at de justerer etter å ha fått masse klager også ...

Samco

Var vel litt drøyt priser I3n 120 mot konkurrentene med lengre rekkevidde.
Synd for dem som kjøpte tidlig og selger sine på Finn.no ser det er folk hær på forumet allerede..

hELgenen


Trond.m

Det er ingen endring i prislisten fra 1.1.2019. Antar at det bare er en feil i konfiguratoren.

Trond.m

Snakket med forhandleren nå. Det stemmer visst at prisen er satt ned.
Årsaken må være at importøren har overpriset den i starten, for bare økningen i Eurokursen siden oktober utgjør omtrent 20.000 kr i prisøkning.
Det er visst nokså kaotisk nå, og selgerne er like oppgitt som kundene.
Min teori er at de la på prisen så mye fordi det var planer om å gå bort fra direktesalgmodellen og til vanlig forhandlersalg. Disse planene gikk de likevel bort fra og dermed senker de sine marginer.


MFA

Dette er ingen kampanje, men mer en prisjustering som følge at de har lagt seg for høyt. BMW Norge har kjørt faste kampanjepriser på utstyrspakke så lenge jeg kan huske så denne prisen vil nok gjelde over tid ( selv om de kaller det kampanje)

Har nylig bestilt min tredje i3 (i3s charge prof) på "gammel" pris og har naturlig nok snakket med forhandler om dette i dag. De kan melde om mange kunder i samme situasjon som tar kontakt.
Som salgsagenter kan de ikke annet enn å formidle frustrasjonen videre til BMW Norge og vente på svar som forhåpentligvis er ryddig for de mange kundene som nå føler seg lurt >:(

hemi

Hmmm såpass, sender mail til han jeg har kjøpt en haug i3 av etterhvert og hører om bmw eller lignende har tenkt å kompe kunder som har fått bil akkuratt eller bil i bestilling

RogernEL62

De kaller det kampanje, samme hva så er det merkelig av BMW Norge og sette ned prisene så kort tid etter lansering.
Flere av oss som har vært på tlf til de i dag, så da får vi se om det kommer noe ut av det.

Ingeniøren

Passer jo bra for oss som vurderer å oppgrader en gang utpå vårparten...

Ellers er vel dette tiden for salg om noen ikke har fått det med seg  :+1:

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mr Oizo

Begynner å bli mye inventory til salgs på i3 nå. Ny Charge Pro 120 ah får man fra 370. Mange, mange i3S-94 i klassen 340-380, fullt utstyrt som ser ut til å ha vært demo og utstilingsbiler. Når de nå kjører Charge+ 120ah til 350 for ny bil, kan det være de må kutte ganske vesentlig for å få noe bevegelse på alle disse S-versjonene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA