Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NSB bybil /Greenmobility

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. januar 2019, klokken 16:41

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Da er NSB snart klare med sitt bybilkonsept, som ligner mye på det Moveabout har gjort i 10 år...

Jeg skjønner ikke helt behovet for 220elbiler innenfor Ring3. Her er det godt utbygd buss, T-bane og trikk.

Det jeg trodde skulle komme var elbiler plassert på stasjoner i andre byer. Jeg kjører av og til til Lillehammer, Tønsberg, Sandefjord og Skien. Da hadde det vært genialt å kunne ta toget fra Oslo, og så leie en bil i noen timer mens jeg er der, før jeg setter den tilbake på stasjonen og toger hjem igjen. Mulig det er genialt for de som bor i disse byene og skal til Oslo...

https://www.aftenposten.no/osloby/i/A2adWj/NSB-kaster-seg-ut-i-bildelingsmarkedet-i-Oslo#xtor=RSS-3
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

eisa01

Hvis man skal på tvers av byen så er ikke alltid kollektivt så effektivt. Bra det endelig kommer en ordning hvor man dropper bilen hvor man vil, og bare betaler for tiden man bruker!

For en enkeltbillett på trikken kan man kjøre i 7 minutter, tenker jeg må prøve dette en gang.

flux

Jeg tror at tilbud som det Greenmobility sammen med NSB har lansert, raskt vil ta over en stor del av markedet. Det vil ta noe trafikk fra alle alternativer som å gå, sykle, kollektiv, taxi, eller privatbil.

Dersom myndigheter stiller seg positive til aktører, men stiller krav til nullutslipp, kan endringen til bærekraftig transport skje mye raskere enn tidligere antatt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-08/here-is-the-future-of-car-sharing-and-carmakers-should-be-terrified

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA