Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

#195
Tribe matcher vel bare dersom du har forsikring i et av de seks største selskapene.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Virelli

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 18. februar 2019, klokken 21:39
Tribe matcher vel bare dersom du har forsikring i et av de seks største selskapene.
Trenger ikke ha forsikring der, bare et tilbud fra dem.

democomputer

Sitat fra: kc på mandag 18. februar 2019, klokken 19:40
Sitat fra: democomputer på mandag 18. februar 2019, klokken 18:53
Sitat fra: Dani3l på søndag 17. februar 2019, klokken 16:19
Sitat fra: sliddis på søndag 17. februar 2019, klokken 16:15
Alla tillbud jag fått har legat runt 15000/år, förutom TOCN CoverClub som ligger runt 8000/år.  för bra för att vara sant?



TOCN er omtalt tidligere i tråden. Essensen er vel at man får det man betaler for.
Hva er det i vilkårene til TCON som gjør at det er halv pris?

Leser du vilkårene vil du forstå forskjellene mellom selskapene. Det er ikke moro, men helt nødvendig.
Joda, klart jeg burde lese vilkår og sammenligne, men det var det jeg hadde håpet at noen hadde gjort så jeg slapp litt billigere unna... Jeg har heller aldri eid og forsikret en bil før, så det er litt vanskelig å avgjøre hvilke forskjeller /mangler i vilkår som er verdt noe.

Foreløpig ser jeg da usikkerhet rundt størrelsen på bankboken og vesentlig dårligere nybilvilkår. Det første tenker jeg at jeg lever veldig greit med, det andre er litt mer innviklet å verdsette.

Takk for innspill!

Noen som har tatt valget og vil rettferdiggjøre TCON?

K

Pocoloco

Storebrand
75% bonus
16000 km/året
6000kr egenandel
Kasko super (beste alt.)
Pant i bilen
postnummer 85xx
6970kr/året
Tesla Model ≡ 06.04.19

dudeldei

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:26
Storebrand
75% bonus
16000 km/året
6000kr egenandel
Kasko super (beste alt.)
Pant i bilen
postnummer 85xx
6970kr/året

Er dette via kundebehandler? Når jeg forsøker å 'kalkulere' hos Storebrand, med lik km/egenandel/pant, så havner jeg på 9911,- pr år.  ::)

Pocoloco

Sitat fra: dudeldei på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:03
Er dette via kundebehandler? Når jeg forsøker å 'kalkulere' hos Storebrand, med lik km/egenandel/pant, så havner jeg på 9911,- pr år.  ::)

Ja, jeg brukte chat-funksjonen deres. De svarer kjapt :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

dudeldei

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:05
Sitat fra: dudeldei på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:03
Er dette via kundebehandler? Når jeg forsøker å 'kalkulere' hos Storebrand, med lik km/egenandel/pant, så havner jeg på 9911,- pr år.  ::)

Ja, jeg brukte chat-funksjonen deres. De svarer kjapt :)

Takk for tipset!  :+1:

viggosk

Gjensidige:

Kjøretøyet   Tesla Model 3, 2019-modell
Bruk   Privat
Årlig kjørelengde   30 000 km
Bonus   75 %
Dekning   Bil Pluss, Egenandel: kr 4 000, Leiebil Pluss: Ja, Maskinskade: Ja
Sikkerhetsrabatter   Alle førere er 23 år eller eldre

Pris forsikring   kr 14 047

Tunk

Hele poenget med forsikring er å ikke bli påført et tap som man ikke kan bære. For meg er dette ren matematikk. Det er hva jeg betaler for mine forsikringer over tid som betyr mest. Vi betaler forsikringer hele livet. De fleste har relativt sett få utbetalinger gjennom livet. Om denne utbetalingen du evt. måtte få er litt dårligere enn de beste så betyr det lite når man gjennom et langt liv sparer mye mer på  å velge mer kostnadseffektive alternativ. Om man gjennom hele livet velger forsikringer med den aller beste dekning vil merkonstnaden fort bli flere nye model 3 gjennom livet(har regnet på det) Det virker som om noen tror at meningen med forsikring er at man skal tjene på et oppgjør? Jeg valgte TOCN sin forsikring da den var betydelig billigere for meg. Har så langt brukt mine bilforsikringer gjennom 30 år på to nye ruter og en tauing. Går forøvrig gjennom mine forsikringer hvert år og sparer kr. 12000,- på å velge billigste tilbyder jf. min Bank DNB sist jeg sjekket. Det er bare en bil dere skal forsikre.(om 10 år er den uansett ikke verdt noe).

Handyman

Sitat fra: Tunk på onsdag 20. februar 2019, klokken 10:12
.....Om denne utbetalingen du evt. måtte få er litt dårligere enn de beste......
Forskjell i vilkårene betyr som regel ikke "litt dårligere" utbetaling, det betyr ofte ingen utbetaling i det hele tatt.
Man bør derfor gjøre seg kjent med hva man får dekket og hva man ikke får dekket.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ganton

Noen som har formening om sentry mode er å anse som at bilen har alarm? Av demoen virker det jo som om den fungerer minst like bra?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Tom

#206
Sitat fra: ganton på onsdag 20. februar 2019, klokken 21:14
Noen som har formening om sentry mode er å anse som at bilen har alarm? Av demoen virker det jo som om den fungerer minst like bra?
https://www.youtube.com/watch?v=u5V6D0KudBE

sentry mode er nok ikke ment for daglig bruk,det bruker en del strøm og må aktiveres manuelt hver gang..
Går alarmen får du melding i appen.


KMOH

Gjensidige
Kjøretøyet  Tesla Model 3, LR 2019-modell
Bruk Privat ( bor oslo )
Årlig kjørelengde  12 000 km
Bonus   75 %, 1år
Dekning   Bil Kasko, Egenandel: kr 4 000, Leiebil
Sikkerhetsrabatter  Alle førere er 23 år eller eldre

Pris forsikring   kr 8066

Cmdr

Fikk 8176 fra Gjensidige, Tryg skulle ha 14800..
Flyttet alle forsikringer til Gjensidige, og sparer ca 13000 i året

Berglund

#209
Fikk 7624,- fra Gjensidige.
12000km i året, 75% 1år, 4000kr i egenandel, egen garasje og alle førere er over 23år. :)

fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA