Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jobber med et Python lib og ny Android app til I-Pace. Trenger litt hjelp.

Startet av xref, onsdag 26. desember 2018, klokken 22:31

« forrige - neste »

xref

Det er fortsatt minst 4 måneder til jeg får min I-Pace og i mellomtiden har jeg lyst til å få på plass et fint Python-bibliotek som lar meg styre bilen samt at jeg tenker jeg lager en ny Android app ettersom jeg synes den offisielle virker ganske grell.

Jeg har plukket fra hverandre Android-appen og funnet frem til de fleste API-kallene som støttes. Desverre, ettersom jeg ikke har en bil selv, får jeg ikke sett hva returverdiene på API-kallene er. Er det noen som har mulighet til å teste litt for meg? Det eneste jeg egentlig trenger er å få noen til å installere Postman og kjøre noen HTTP requests og gi meg data tilbake :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

RayBomb

Når bestilte du bil?
Høres ut som du får den i tiden jeg ble estimert bil.
Har du fått noen produksjondato på din?
Jeg har ikke hørt noe siden jeg bestilte bil den 29.08-18


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

daktari

Sitat fra: xref på onsdag 26. desember 2018, klokken 22:31
Det er fortsatt minst 4 måneder til jeg får min I-Pace og i mellomtiden har jeg lyst til å få på plass et fint Python-bibliotek som lar meg styre bilen samt at jeg tenker jeg lager en ny Android app ettersom jeg synes den offisielle virker ganske grell.

Jeg har plukket fra hverandre Android-appen og funnet frem til de fleste API-kallene som støttes. Desverre, ettersom jeg ikke har en bil selv, får jeg ikke sett hva returverdiene på API-kallene er. Er det noen som har mulighet til å teste litt for meg? Det eneste jeg egentlig trenger er å få noen til å installere Postman og kjøre noen HTTP requests og gi meg data tilbake :)
Interessert i dette. Har en BT obs også, kanskje vi klarer å lese ut litt sanntids data også?
Akkurat nå får ikke appen kontakt med bilen, så må få fikset det først..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xref

Har reverset og implementert hele prosessen for autentisering og innlogging i dag og kan nå hente ut informasjon og sende kommandoer til bil. Problemet er bare at jeg ikke har noen bil :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Grython


fantonsen

Spennende!
Jeg har både postman og bil, og kan sikkert også hjelpe.
Men vil gjerne vite litt mere om hva jeg isåfall skal teste.
Har bl.a. ikke lyst til at JLR skal oppfatte dette som hacking, og at det dermed får konsekvenser for min konto i form av f.eks utestenging.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

xref

Sitat fra: fantonsen på fredag 28. desember 2018, klokken 12:50
Spennende!
Jeg har både postman og bil, og kan sikkert også hjelpe.
Men vil gjerne vite litt mere om hva jeg isåfall skal teste.
Har bl.a. ikke lyst til at JLR skal oppfatte dette som hacking, og at det dermed får konsekvenser for min konto i form av f.eks utestenging.

Har startet med Python-kodingen i dag så håper jeg kan få snekret sammen noe som kan testes i løpet av få dager. Hvordan eventuelt JLR anser dette tør jeg ikke påstå :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

4Matic Fanatic

Kjekt, da regner jeg med dere har ferdig et python-oppsett for alt jeg kan tenke meg når jeg omsider får bilen utpå vinteren  ;)

Det var jo mye snakk om at Alexa kunne styre/gi tilbakemelding om eksempelvis ladestatus, så noe API'er må vel JLR ha beskrevet/åpnet opp for?

xref

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 28. desember 2018, klokken 20:31
Kjekt, da regner jeg med dere har ferdig et python-oppsett for alt jeg kan tenke meg når jeg omsider får bilen utpå vinteren  ;)

Det var jo mye snakk om at Alexa kunne styre/gi tilbakemelding om eksempelvis ladestatus, så noe API'er må vel JLR ha beskrevet/åpnet opp for?

Kjenner ikke godt nok til Alexa men de har vel ikke eksponert noe API offentlig? De har nok bare samarbeidet med Amazon.

Satser på at jeg har et basic Python bibliotek lenge før du får bilen din ja :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

elbilmanne


elbilmanne

Jeg ville forøvrig også være veldig interessert i å logge litt can-data for å se om det går an å få frem et verktøy ala leaf-spy.

xref

Sitat fra: elbilmanne på mandag 31. desember 2018, klokken 09:35
Jeg melder min interesse her!  :+1: Har bil og kan teste.

Supert! Det beste er å sjekke ut Github-repoet og si hei i Gitter-kanalen :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Einar_S

Høhh! Det ser ut som det er Volvo som eier sjappa!
https://www.volvogroup.com/en-en/news/2018/dec/news-3160190.html
Og det ser ut for at det er samme database provider som for Nissan.
Det lover ikke godt. For Leaf appen stinker sure sokker!
Men kanskje er det noe kode å snoke for noen av de andre merkene som bruker samme database?
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

xref

Sitat fra: Einar_S på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:44
Høhh! Det ser ut som det er Volvo som eier sjappa!
https://www.volvogroup.com/en-en/news/2018/dec/news-3160190.html
Og det ser ut for at det er samme database provider som for Nissan.
Det lover ikke godt. For Leaf appen stinker sure sokker!
Men kanskje er det noe kode å snoke for noen av de andre merkene som bruker samme database?

Godt tips! Kanskje det kan hjelpe meg med å finne ut av hva de sender med requestene når du skal styre funskjoner på bilen for utifra reversingen min virker det hele veldig pussig.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA