Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk

Startet av sinhal, mandag 17. desember 2018, klokken 16:03

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Autowinder på onsdag 19. desember 2018, klokken 00:12
Joda, for den stive prisen for originalvare på NOK 18.000,- pluss, gjør de nok det. Men vil vi ha de hjulene til 18.000,-......?

Det er det nok en del som ikke vil. Man kan jo få til nesten halv pris der ute.

Nickelilltroll

Sitat fra: emurof på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:53
Sitat fra: Autowinder på onsdag 19. desember 2018, klokken 00:12
Joda, for den stive prisen for originalvare på NOK 18.000,- pluss, gjør de nok det. Men vil vi ha de hjulene til 18.000,-......?

Det er det nok en del som ikke vil. Man kan jo få til nesten halv pris der ute.

Ja, såg og at de som lenka til Tempedekk havna på 18k med hakka piggfritt på 18" turbin. MEN når det er sagt så tror jag det er fint lite og spare på at kjøpe enten Nokian el Conti piggfritt på turbin vs de fra Tesla med samme dekk. Det man kan ev. spare på er og kjøpe noe billigere dekk, utenom Hakka eller Conti, fra annen forhandler. Det har jeg prøvd før og kommer ikke ha noe annet enn merkesdekk på en bil....MEN det er meg ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Vesel

#32
Blir bare merkedekk på meg også. Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta 8 vinterdekk og Landsail LS288 sommerdekk til bilen min omtrent samtidig. Etter 4 sesonger hver og ca 35 000 km totalt er det over 8 mm igjen av 9 mm på Nokian-dekkene, mens det bare er 3 av 7 mm igjen på Kina-dekkene.  Jeg tenkte jeg skulle være lur og spare på sommerdekkene. :blank:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Øyvind.h

Meget fornøyd med Landsail LS588 i hvert fall. God holdbarhet, bra støynivå og lavt forbruk.
Passer bedre på Teslaen enn de originale Michelin lattitude 3 som følger med fra fabrikk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nickelilltroll

Sitat fra: Vesel på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:18
Blir bare merkedekk på meg også. Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta 8 vinterdekk og Landsail LS288 sommerdekk til bilen min omtrent samtidig. Etter 4 sesonger hver og ca 35 000 km totalt er det over 8 mm igjen av 9 mm på Nokian-dekkene, mens det bare er 3 av 7 mm igjen på Kina-dekkene.  Jeg tenkte jeg skulle være lur og spare på sommerdekkene. :blank:

Er ikke spårdybden som sier mest om tilstanden på vinterdekk, den ser man liten slitasje på, vinterdekk er det datostempeln når dekkan blev tilverka som er viktig. Vinterdekk er noe som blir dårliger jo eldre de blir, de tørker rett og slett ut i gummien. Noe verre blir det hvis man lagrer de feil under sommern.

Min tms spiser dekk levandes om sommern. Uansett hvor dyre dom er(ja, noen litt mer en andre). 4 st Pirelli som var nye i maj 2018 har fått betale dyrt etter 18 000km med kjøring kun i sommer. Er nok tyngden på bil som tilsier slitasjen. Min E-Golf var ikke i nærheten av detsamme forbruket av dekk om sommern.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Vesel

Jeg kan ha fått Landsail-dekk med produksjonsfeil da. Mekanikeren sa at de var morkne da bilen var inne på EU-kontroll.  :o
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

noto

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:26
Sitat fra: Vesel på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:18
Blir bare merkedekk på meg også. Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta 8 vinterdekk og Landsail LS288 sommerdekk til bilen min omtrent samtidig. Etter 4 sesonger hver og ca 35 000 km totalt er det over 8 mm igjen av 9 mm på Nokian-dekkene, mens det bare er 3 av 7 mm igjen på Kina-dekkene.  Jeg tenkte jeg skulle være lur og spare på sommerdekkene. :blank:

Er ikke spårdybden som sier mest om tilstanden på vinterdekk, den ser man liten slitasje på, vinterdekk er det datostempeln når dekkan blev tilverka som er viktig. Vinterdekk er noe som blir dårliger jo eldre de blir, de tørker rett og slett ut i gummien. Noe verre blir det hvis man lagrer de feil under sommern.

Min tms spiser dekk levandes om sommern. Uansett hvor dyre dom er(ja, noen litt mer en andre). 4 st Pirelli som var nye i maj 2018 har fått betale dyrt etter 18 000km med kjøring kun i sommer. Er nok tyngden på bil som tilsier slitasjen. Min E-Golf var ikke i nærheten av detsamme forbruket av dekk om sommern.

Kjørestilen betyr noe også kanskje. 50k km pr dekksett hos meg på Model S, og da har de ikke vært helt nedkjørt.

Vesel

#37
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:26
Er ikke spårdybden som sier mest om tilstanden på vinterdekk, den ser man liten slitasje på, vinterdekk er det datostempeln når dekkan blev tilverka som er viktig. Vinterdekk er noe som blir dårliger jo eldre de blir, de tørker rett og slett ut i gummien.
Det fikk jeg erfare med min første bil. Kjøpte en ti år gammel Nissan Almera vinteren 2013-2014. Uerfaren som jeg var sjekka jeg bare mønsterdybden på de piggfrie vinterdekkene, for det var det jeg hadde lært på trafikkskolen. Det var ennå et par sesonger igjen med dem, kunne jeg fastslå. Det slo meg aldri at jeg burde sjekke alderen også. Dekkene var like gamle som bilen. Den samme vinteren ble jeg stående fast sammen med alle trailerne i en oppoverbakke ved Brennåsen utenfor Kristiansand mens alle de andre personbilene suste forbi.

Tenkte ikke noe mer på det før neste vinter. Da kjørte jeg i grøfta på Ørskogfjellet utenfor Ålesund, og dagen etter ble jeg stående fast i en fremmed persons innkjørsel. Det var da jeg gjorde jeg noen undersøkelser, og fant ut at jeg burde kjøpe nye vinterdekk.  :laugh:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Nickelilltroll

#38
Sitat fra: noto på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:33
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:26
Sitat fra: Vesel på onsdag 19. desember 2018, klokken 11:18
Blir bare merkedekk på meg også. Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta 8 vinterdekk og Landsail LS288 sommerdekk til bilen min omtrent samtidig. Etter 4 sesonger hver og ca 35 000 km totalt er det over 8 mm igjen av 9 mm på Nokian-dekkene, mens det bare er 3 av 7 mm igjen på Kina-dekkene.  Jeg tenkte jeg skulle være lur og spare på sommerdekkene. :blank:


Er ikke spårdybden som sier mest om tilstanden på vinterdekk, den ser man liten slitasje på, vinterdekk er det datostempeln når dekkan blev tilverka som er viktig. Vinterdekk er noe som blir dårliger jo eldre de blir, de tørker rett og slett ut i gummien. Noe verre blir det hvis man lagrer de feil under sommern.

Min tms spiser dekk levandes om sommern. Uansett hvor dyre dom er(ja, noen litt mer en andre). 4 st Pirelli som var nye i maj 2018 har fått betale dyrt etter 18 000km med kjøring kun i sommer. Er nok tyngden på bil som tilsier slitasjen. Min E-Golf var ikke i nærheten av detsamme forbruket av dekk om sommern.

Kjørestilen betyr noe også kanskje. 50k km pr dekksett hos meg på Model S, og da har de ikke vært helt nedkjørt.

Kjørestilen er selvfølgelig en faktor. Er heller ikke noe humbug at det er stor forskjell på dekk og dekk. Vekten på Tesla bidrar fint til kassa hos dekkforhandlerne ;) Detta vs e-golf.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

chargedup

Megahjul turbin felger med Nokian kommer på rundt 16'. De 2000 kronene det er å spare ved å ikke kjøpe originalfelger og måtte bytte hjul selv utenfor Tesla/varemessa etc er det nok ikke mange som velger. Med kina dekk (som virker populære på tesla) er prisforskjellen større og det er nok det de "gjerrige" velger å gå for.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Magnus Hansen

Så vidt jeg kan se så kan du få det noen tusen billigere enn det også ved å velge litt rimelige felger, men fremdeles velge feks contiviking.  Ideelt skulle jeg også ønske å ha medfølgende felger på vinterdekk for maks rekkevidde om vinteren.


HCO

Jeg var på favorittdekksjappa, Dekksjekk (Askim) i dag. De har laget et utstillingshjul med kombo'en som de annonserer for på Finn, og jeg likte felgen godt. Jeg synes "turbin"-design passer bedre enn "fem ganger to armer" på en Tesla.

Prisen (14.000) mener jeg må være bra for denne pakken*, med tanke på at det er en ganske voksen dimensjon og at det er dekk "fra øverste hylle". Jeg tror jeg kommer til å gå for denne pakken, og kryssbytte dekk slik at jeg får turbin-felgene på sommerhjulene. Utfordringen med den planen er å få flyttet bilen til Askim, dersom det fortsatt er vinter når den leveres ut...
https://dekksjekk.no/annonserte-produkter-22628s.html

* Nei, jeg får ikke betalt av Dekksjekk for å reklamere, jeg er bare en fornøyd kunde.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Øyvind.h

Så bra Dekk sjekk allerede er på ballen! Jeg har handlet der og var meget fornøyd med pris og kvalitet!
Sendte faren min også dit med sin X nå. Samme story. Meget fornøyd med pris og kvalitet. Til X landet det vel på 17.000,- istedenfor Teslas 25-26000,- eller noe sånt, så mer å spare på den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Jeg satser på at Tesla vil tilby samme felger som sommerdekkene sitter på til vinterdekkene. Jeg skal definitivt ha 18" aero på begge to. Om de ikke vil tilby det får jeg satse på bruktmarkedet ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vesel

Jeg så de hjulene til Dekksjekk på Finn.no. Syntes det virka som en grei deal. Nydelige felger, men jeg vil ha dem i en nyanse lysere, så jeg venter med å kjøpe.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA