Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skriv en artikkel til elbil.no !

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 17. januar 2007, klokken 15:35

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Har du lyst til å skrive en artikkel om elbiler?

Nå har du sjansen til å la den lille journalist-spiren vokse i deg. På elbil.no trenger vi flere artikler om det å eie og å bruke elbil. Hva er vel mer naturlig at nettopp DU skriver en artikkel om det somopptar deg?

Det behøver ikke nødvendigvis bare å være om elbiler, men også om relaterte saker som klima, luftforurensing, energi, bil-industrien etc.

Alle artikkler blir rikelig honorert med ære og berømmelse, som ikke kan måles i kroner og øre.

Lyst til å skrive?

Send en mail til lars@elbil.no

Hilsen

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Silkefot

Ett forslag til artikkel er en teknisk beskrivelse av hvordan ionene beveger seg i en elbil inkludert diverse regulatorer, omformere, motor(er) og batteri. Tenker meg prinsippskisser med forklaring til. Hadde jeg kunnet hadde jeg gjort det selv...  ;)
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

bosonic

Ikke for å kverulere med deg Silkefot, men elektrisk strøm (i metaller) benevnes vitterlig elektronstrøm! (?)

Ellers støtter jeg ideen om en teknisk artikkel.
Har noen av dere der ute tips til et brukervennlig tegneprogram til en slik artikkel?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Lars C. Krogenæs

Har du lyst til å ta tak i dette, kan jeg gjerne få håndtegninger på fax, for å legge inn tegninger via f.eks paintshop/photoshop.

I en slik artikkel hadde det vært fornuftig å skrive for oss uten teknisk høgskole, men kanskje med linker til utdypende info.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Silkefot

For enkle skisser går det greit med Powerpoint (eller tilsvarende i OpenOffice om du ikke er Microsoft avhengig) for så å lagre skissen som en jpg fil. Samme tegneverktøy har du jo også i Word men der er det ikke like lett å konvertere til ett bilde. Om du vil gå grundigere til verks, men likevel ikke behøve å gå kurs, har Microsoft Visio mange ferdige symboler selv om det kanskje blir litt skivebom i dette tilfelle. Jeg vil iallefall fraråde deg å lage skisser i f.eks. paint eller annet som er pixelbasert og heller holde deg til objekt orienterte tegneprogram for så å konvertere det til pixler etterpå.

Send meg et PM om du vil ha noen eksempler og hjelp på datafronten, det kan jeg bedre en elbiler!  ;D
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

bosonic

Hei Lars,

Hvor lang bør en slik artikkel være ?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA