Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Definisjonen på hva som er galt med avisene i dag

Startet av cra, fredag 14. desember 2018, klokken 08:10

« forrige - neste »

cra

Her har en idiot kjørt i rus, og det avisa fokuserer på er at det var en Tesla

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tesla-taxi-kjrte-villmann-i-boligomrade-og-pa-skole/3423569384.IKKEKLIKKhtml

Jeg har justert URL og kopiert inn hele teksten slik at den ikke får flere klikk enn den fortjener. Fant ikke noe navn/adresse for "journalisten" for denne saken, så det får vel bli en mail til redaktøren.


Sitat
Tesla-taxi kjørte villmann i boligområde og på skole


NTB

Politiet rykket ut til Ammerud skole etter flere meldinger om at en taxi kjørte «helt villmann» på plener og gangveier i området natt til fredag.

Flere av melderne opplyste til politiet at føreren virket overstadig beruset.

– Det har virkelig gått for seg. I tillegg til å kjøre på gangveier og plener, har han skrapet opp biler på sin vei. Vi sendte flere biler ut, og så kom det meldinger om at han var observert var på Ammerud skole. Da vi kom dit, hadde han krasjet i en fjellvegg og bilen, en Tesla X, var totalvrak. Føreren virket derimot oppegående, og framsto som relativ uskadd, om enn godt beruset. Han kjørte uten bilbelte og flere airbager ble utløst, sier operasjonsleder Vidar Pedersen i Oslo politidistrikt til NTB

Det ble sendt en ambulanse til stedet for å sjekke bilføreren, som er en mann i slutten av 40-årene. Han vil deretter bli brakt inn til politiet for blodprøvetaking.

– Bakgrunnen for kjøringen hans er ikke kjent. Vi vet ikke om det er hans bil. Vi har heller ikke fått sjekket om han hadde gyldig førerkort, men han har det i så fall ikke nå lenger, for å si det sånn, sier Pedersen.

(©NTB)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: cra på fredag 14. desember 2018, klokken 08:10
Her har en idiot kjørt i rus, og det avisa fokuserer på er at det var en Tesla

Det er jo ikke ille. Selve artikkelen nevner bare bilmerket i en bisetning godt inne i teksten, og det er jo vanlig i slike saker.

Det er vanligvis ikke journalisten som lager tittel, så det var nok desken som fant det alt for fristende å la bokstavrimet Tesla-taxi ligge ubenyttet.

cra

At det står i artikkelen er forsåvidt greit, men overskrifta git helt feil fokus. Det er en grunn til at det er elnge siden sist jeg var inne på VG og DB, for å si det slik.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: cra på fredag 14. desember 2018, klokken 09:40
At det står i artikkelen er forsåvidt greit, men overskrifta git helt feil fokus. Det er en grunn til at det er elnge siden sist jeg var inne på VG og DB, for å si det slik.

Enig. Jeg har merket meg at overskriftene er mer clickbaitaktige enn i papiravisen (jeg leser mest aftenposten.no), så det er nettsidene som er problemet. De tester gjerne også flere forskjellige overskrifter på samme sak for å se hva som gir flest klikk.

Sinte brev til redaktøren er "engagement", så det gir plusspoeng til den overskriften :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA