Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, man 10. des 2018, kl. 10:52

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: Enlace på tor 13. des 2018, kl. 10:46
Som syklist i Oslo misliker jeg mange Teslaførere på grunn av deres arroganse i trafikken, men har lovet meg seg selv å ikke bli som dem! Som en beskjeden Opel A E fører går nok overgangen smertefritt.

Om man skal la være å kjøpe en god bil pga at merket er "belastet", blir det ikke mange gode biler igjen. Audi og BMW utgår med høye kneløft, og Mercedes tett etter. Opel har vært et "rånermerke" en del år, så det kan man ikke ha. Samtlige amerikanske merker som produserer SUV'er av noe slag blir helt feil. Ser ut til at du står igjen med Skoda samt japanske og koreanske merker da.
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

geear

Mulig det er forskjeller rundt i landet, men syns Teslaer flest kjører overraskende rolig og bedagelig med tanke på hva slags krefter man har tilgjengelig, og ikke minst at de som velger Tesla ofte er de samme som tidligere har kjørt Audi og BMW.

I blinklysundersøkelse lokalt her var det iallfall klart verre oppførsel fra Audi og BMW:

https://www.nrk.no/rogaland/kun-halvparten-bruker-blinklys-i-rundkjoring_-kan-gi-heftige-boter-1.13972661

... men nå er vi vel bra langt off topic.  :o

Øyvind.h

Fikk epost i dag om refundering av reservasjon og tilgang til min side.
Når jeg reserverte fikk jeg nr 52xx. Nå er jeg nede på 34xx. Dvs fall på 1800`ish køplasser.
Vurderer å huke av "venter på henger og venter på app" inne på siden. Men venter også på lavere prising.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Fikk også beskjed i dag. Ca 1200 plasser opp. Fra 32xx til 20XX. Det betyr at vi snakker ca 2020 for min del. Tror også jeg trykker på vente på app og henger...og redusert pris. Pengene er forøvrig ikke inne på konto selv om melding kom i dag.

Mr Oizo

Fra 28xx til 18xx her.
Spent på hengerfeste og evt andre utstyrsvarianter.
De 1000 First Edition blir nok ikke spesielt vanskelig å få tak i, her raser man jo oppover listen.

Myrvang

Gikk fra 336 til 275. Men ikke fått igjen depositumet, betalte med kredittkort. Hvordan blir det da med tilbakeføring? Kortet er +/- i 0,- vil jeg da få positiv saldo på kredittkortet?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hELgenen

Sitat fra: Myrvang på tor 13. des 2018, kl. 21:08
Gikk fra 336 til 275. Men ikke fått igjen depositumet, betalte med kredittkort. Hvordan blir det da med tilbakeføring? Kortet er +/- i 0,- vil jeg da få positiv saldo på kredittkortet?

Ja. Spurte banken om det samme. Du får også null rente.
Skal du ha igjen pengene må du enten bruke kortet,eller ha/opprette konto der kredittkortet er ustedt og overføre. Det var det jeg ble fortalt...Synes dette var veldig rotete selv...

Myrvang

Ikke noe problem, bruker Norwegiankort til vanlig så spiller ingen rolle for min del, skal nok få brukt de opp. Imidlertid synes jeg at jeg burde fått 18% rente på beløpet...

Skal bli spennende å se om KIA/BOS klarer å levere ut biler, og ikke minst hvor mange som ender med å ta ut bilen. Tipper det blir stort frafall fremover når kontrakter skal skrives.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Scrooge

Sitat fra: Enlace på tor 13. des 2018, kl. 10:46
Avbestilte i dag da jeg fikk tilgang til min side,  hadde reelt nummer 112x. Dere rykke framover i køen! Kia prosjektet begynte lovende, men utviklet seg dårlig.

Min plass har ikke blitt redusert siden i går klokken 08, selv om jeg har noe høyere nummer enn deg (14xx). Det leder meg til å tro at Kia ikke har en stabil nattlig kjøring av oppdaterte reservasjonslister. Mulig de har ad-hoc kjøring eller at de har oppdaget noe feil som gjør at de stopper nattlige oppdateringer.

André S. P.

Gikk fra kønummer 8524 til 5386.

Dermed rykket jeg 3138 plasser lenger frem, men ønsker ikke bil uten hengerfeste eller app.
Peugeot Partner EV (tidligere Posten)
2013 Euroleaf, perlehvit Tekna
2013 Tesla Model S 85
2017 Hyundai Ioniq
2020 Bestilt Skoda Enyaq IV 80X, Quartz Grey Met, Ecosuite

hELgenen

Frafallet er ca 35% i snitt - nå med M3 på trappene tipper jeg vi kommer ned i 50% - og før bestilling er vi nok oppe i 60%. Den eneste måten Kia kan møte dette på er å sette ned prisen...Jeg tror faktisk de kommer til å gjøre det innen 6 mnd.

lirekassa

Hvorfor skulle de ville sette ned prisen egentlig? De plasserer nye Soul på linje med Kona i pris, og så lar de Niro koste det den koster så lenge etterspørselen er der. De får kun 2000 biler kommende år, så ingen grunn til hastverk slik jeg ser det.

navyelsen

Med 2000 biler i 2019 kommer de til å selge rubbel og bit, selv om det blir så mye som 70% frafall.
De kommer nok ikke til å sette ned prisen på FE, men sannsynligvis kommer det rimeligere utgaver etter hvert.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Carkub

Jeg skjønner ikke dette med at noen påstår at de ikke har lov å holde depositumet mer enn 12 måneder - noen som har kilder til dette?

Tesla var nevnt, men jeg vil også nevne e-tron. Der har Møller hatt depositumet siden 21.04.2017 fra de som reserverte da de åpnet (meg selv inkludert). Med forsinkelsene som etter hvert inntreffer der vil de ha depositumet i over 2 år  :o

Jeg har siste året vekslet mellom hvilken bil jeg tror kommer først, e-Niro eller e-tron! Nå tror jeg e-Niro... e-Niro skal en i familien ha, e-tron skal vi (kanskje?) ha selv. Har lave  nummer på begge.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

trykkertor

Jeg tror de fint kan beholde depositumet lengre enn 1 år, og at noen bare har funnet på det ikke går.

Hvordan de skal unngå så mange kanselleringer......vel bekrefte hengerfeste så skal du se køtelleren får seg en boost opp igjen. Men skjer motsatte, at det bekreftes ikke "mulig med henger", så tror jeg det kommer et kraftig dykk. Mange som sitter på gjerdet nå i køen og avventer hengerfestet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA