Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Montering dashcam Tesla S75D 2018

Startet av oggy007, fredag 07. desember 2018, klokken 08:58

« forrige - neste »

oggy007

Hei der! Jeg har et thinkview kamera jeg skal montere i min nye bil.
Jeg lurer på om det er noen som har montert dashcam 2 kanals (foran og bak) på Teslaer før?
Skulle gjerne hatt noe hjelp! Betaler selvfølgelig for hjelpa!

Holder til på Sørlandet

Mvh O.Løge
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

cra

Sitter på Sunnmøre, så hands-on hjelp er nok upraktisk. Men det er ikke så veldig vanskelig, om du ikke skla ha 100% skjult kamera ved bakluka. Jeg har ca 15cm synlig kabel fra interiørtaket til bakluka. Forige gang tredde jeg opp gjennom gummiforinga til bakluka, inklusive å borre et hull i bakluka! O.o Ikke verdt bryderiet, spesielt siden jeg demonterte da jeg bytta bil.

Ellers er det bare å stappe kabler innom kanter for å få en helt usynlig installasjon. Trur ikke jeg skrudde løs eller demonterte noe som helst. :)

Strøm gikk fra OBD2 i førerbrønn, forbi midtkonsoll (litt knotete her, dro løs et par klips på sidepanelet for å komme litt bedre til) og opp langs høyre A-stolpe. Bortover langs taktrekk inn til midten og ned til kamera langs speil.

Kabel til kamera bak tress under (over :D) taktrekk fra speil og inn til takluke (litt trangt også her), så rundt langs kanten og bak. Samme prosedyre som framme; tre gjennom ved å brette ned taktrekk og bruke langt strips som trekkesnor. Synlig kabel siste cm til bakre kamera.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

oggy007

Hmmmmmm, ok! :)

Takk for tips! Kanskje jeg skal prøve meg på dette selv da :police:
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

cra

Det er ikke så vanskelig som man kanskje tror. Du trenger ikke gjøre inngrep i bilen; det er bare snakk om å putte kabler innom kanter på taktrekk og denslags rundtomkring. :). Ligger også en del veiledninger/howtos rundtom på nett som viser ulike måter å gjøre det på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA