Bytte schuko

Startet av josteinh, fre 30. nov 2018, kl. 11:36

« forrige - neste »

josteinh

Vet det finnes mange dyktige folk der ute som kanskje kan hjelpe med dette

cra

Disse er vel til temperaturovervåking? (Ekstra sikkerhet mtp. varmgang i støpselet)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

KjellG

På schuko-siden av kladden kan detvære temperaturføler i støpselet. Dersom du setter på nytt støpsel, så vanligvis lading ikke starte.
Enkelte har løst dette ved forsiktig å grave ut temperaturføleren av det ødelagte støpselet.

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på fre 30. nov 2018, kl. 13:18
På schuko-siden av kladden kan detvære temperaturføler i støpselet. Dersom du setter på nytt støpsel, så vanligvis lading ikke starte.
Enkelte har løst dette ved forsiktig å grave ut temperaturføleren av det ødelagte støpselet.

Evt kan man bestille en ny NTC fra f.eks RS-Online. Koster noe sånt som 2 kroner (men det blir jo litt frakt da).

Tesla Model Y LR 2024 (gul)

josteinh

Ok. Takk for svar. Da tar jeg sjansen på å la den røde og blå være blinde og ser om ting funker. Hvis det ikke gjør det får jeg bestille ny føler

Ferry

RS Online har relativt dyr frakt, de sender med UPS. Men du får pakka neste dag da. Du kan få NTC-er på Ebay for veldig nær kr. 0,- inkl frakt. Men tar 2-3 uker.
Den enkle løsningen er å måle motstanden i det originale støpslet og erstatte med en fast motstand. Da går en glipp av sikkerheten med at strømmen reduseres ved varmgang, men det blir ikke verre enn ladekabler som ikke har slik måling. Muligens virker det helt fint uten å koble til noe som helst? Det er jo bare å prøve.

Kanskje noen her har en NTC å gi bort? Vanlige motstander har jeg flust av, men lite utvalg i NTC-er. Sender gjerne noen, om TS trenger. Evt. sender du støpslet til meg, så kan jeg måle og gjøre en kvalifisert gjetning på type NTC. Den må ha noenlunde samme verdi, ellers er hele poenget borte. Tipper en vet nok ved å måle motstand i romtemperatur og deretter i kokende vann

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på fre 30. nov 2018, kl. 16:52
RS Online har relativt dyr frakt, de sender med UPS. Men du får pakka neste dag da. Du kan få NTC-er på Ebay for veldig nær kr. 0,- inkl frakt. Men tar 2-3 uker.
Den enkle løsningen er å måle motstanden i det originale støpslet og erstatte med en fast motstand. Da går en glipp av sikkerheten med at strømmen reduseres ved varmgang, men det blir ikke verre enn ladekabler som ikke har slik måling. Muligens virker det helt fint uten å koble til noe som helst? Det er jo bare å prøve.

Kanskje noen her har en NTC å gi bort? Vanlige motstander har jeg flust av, men lite utvalg i NTC-er. Sender gjerne noen, om TS trenger. Evt. sender du støpslet til meg, så kan jeg måle og gjøre en kvalifisert gjetning på type NTC. Den må ha noenlunde samme verdi, ellers er hele poenget borte. Tipper en vet nok ved å måle motstand i romtemperatur og deretter i kokende vann

Jeg har nok noen korrekte NTCer liggende, kan sende OP en pr. brev om han sender meg en PM med adresse ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA