Elendig app

Startet av Kjetil21, søn 25. nov 2018, kl. 09:14

« forrige - neste »

Kjetil21

Kommer ikke inn for endte gang på app'en. Det står en godt frossen Leaf utenfor huset mitt, og jeg får ikke startet varmepumpen via app'en. Er det mulig å ikke klare å lage en app som fungerer?? Amatøropplegg!! Får så ofte feilmeldinger og at den ikke aksepterer innloggingen at det er bare flaks hvis den virker. Elendig!!

Eplejus

Under brukerinnstillinger i app'en. Bytt land fra Norge til Japan. Da kobler den seg heller om en annen server. Fungerte for meg.

Gorm

Finnes ikke noe brukerinnstillinger i min app. Går jeg under innstillinger og "bruker", finner jeg kun "kallenavn", "epostadresse", "bruker-ID", og "VIN".
Bruker app via iPhone

Bobbulf

Sitat fra: Gorm på søn 25. nov 2018, kl. 10:54
Finnes ikke noe brukerinnstillinger i min app. Går jeg under innstillinger og "bruker", finner jeg kun "kallenavn", "epostadresse", "bruker-ID", og "VIN".
Bruker app via iPhone
Velg meny øverst til venstre, logg ut,logg inn på nytt og velg Japan i menyen som kommer opp på innloggingssiden  :D
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Joltus

Kan anbefale myleaf appen.

Funker mange hakk bedre. Men den er jo også avhengig av at serverene er oppe og går.

Vært mye trøbbel de siste dagene.

MrOtto

Jeg har brukt appen litt på ipad og synes den oftere kommer i kontakt med bilen enn via Android-telefonen. Når jeg trykker på land,Norge, kommer det ikke opp noen valg på listen over land.

hemi

Har noen sett scoren appen har på google play? 1.6 :p

Virker forøvrig overhodet ikke på android 9, så de som har kjøpt ny android siden august.. no app for you.

Sense

Sitat fra: MrOtto på tir 27. nov 2018, kl. 08:16
Jeg har brukt appen litt på ipad og synes den oftere kommer i kontakt med bilen enn via Android-telefonen. Når jeg trykker på land,Norge, kommer det ikke opp noen valg på listen over land.

For meg virker det som det er mer tidspunktet vi logger oss på, som er verkebyllen. Er det kaldt om morgenen og alle forsøker å logge seg på for å forvarme bilen, så er ikke serversystemet dimensjonert for dette.
Min kone har Iphone og jeg Android, begge sliter samtidig eller klarer å kommer inn samtidig.

Om serveren i Japan virker for oss, så er det nok fordi japanerne sover den tiden vi er våkne og motsatt, følgelig fordeles belastningen på serveren.

Det rare er at Tesla har hatt en fungerende serversystem på app siden 2013. Så det burde ikke være umulig for Nissan å få stablet et fungerende system på beina 5 år senere. Men så sliter Tesla big time på andre service-områder.

hemi

Jeg har gitt opp appen, mekka egen greie mot den, varm bil hele tiden nå! tar noen retries, men det sørger den for selv da

Hoaas

Sjekk ut denne tråden https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42049.0

Mekk din egen greie, det har funket for meg 95% av gangene. Har den som "app" på iOS, mekka via siri shortcuts og via google home mekka til med ifttt.

ope

Mange tråder om denne ja.

Appen er noe av det verste jeg har sett av en profesjonell aktør. Det skal rett og slett ikke være mulig å lansere en offisiell app som er så ustabil og dårlig. I de siste dagene har den vært håpløs, og det virker som det er serverne som er nede, for det funker ikke med IFTTT heller.

Dette er åpenbart noe Nissan er klar over, og det er rimelig useriøst at de ikke tar tak i problemet og fikser det.

meitran

Sitat fra: ope på ons 28. nov 2018, kl. 15:08
Mange tråder om denne ja.

Appen er noe av det verste jeg har sett av en profesjonell aktør. Det skal rett og slett ikke være mulig å lansere en offisiell app som er så ustabil og dårlig. I de siste dagene har den vært håpløs, og det virker som det er serverne som er nede, for det funker ikke med IFTTT heller.

Dette er åpenbart noe Nissan er klar over, og det er rimelig useriøst at de ikke tar tak i problemet og fikser det.

Får beskjed om at e-posten min ikke engang er registrert nå. Topp opplegg dette.

Joltus

Skriver mail til de med klokkeslett og dato HVER gang eg har problemer. Oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Appen er ikke en spesielt bra app mtp at den henter gamle data hele tiden. Men ustabiliteten er ikke appen sin skyld.

Og myleaf funker knall om man ønsker en bedre app.

Dog vil intet bli bedre før serverene blir forbedret.

Norhawk

Testet app'n nå, får feilmelding..
Brukerid/passord ugyldig
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

sylwester

@Bobbulf

Altså dette er 2018-forumet og jeg som har både 2012 (Carwings, som 2010-2015 har) og 2018 (Connect 2016-) så vet jeg at Japan-trikset kun virker på Carwings siden jeg den helga det var problemer måtte bytte land tilbake til Norge for å logge inn på 2018.

Du har en fin how-to som ikke vil hjelpe på dette forumet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA