Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå skal alle taxiene i Oslo bli grønne

Startet av Amatøren, torsdag 22. november 2018, klokken 17:16

« forrige - neste »

Løve

Er ikke mange i denne tråden som har sittet bak rattet på en taxi ser jeg... Det er ikke en plass en kan planlegge inntjening. Inntjeningen kommer i rykk og napp og er ofte konsentrert til små perioder. I disse periodene må en kunne kjøre det remmer og tøyler kan holde for å tjene bittelitt penger. Og får en en langtur mot slutten av en sånn periode så er det siste en vil ha et ladestopp.

Å kjøre taxi er en rå kamp om veldig knappe ressurser (kunder) og noe av det viktigste for en taxisjåfør er å være tilgjengelig på sekundet når det plutselig finnes en kunde. Og jo lenger turen er jo mer attraktiv er turen.

Kjører virkelig taxier i Oslo bare 200km til dagen? I min tid var 350-400 km til dagen vanlig. Var nesten ikke en taxi som ikke gikk under 120 000km i året.

bmw2002

Gjennomsnittlig kjørelengde i Oslo er 70 000km i året. Men det varierer mellom 40-140 000km.

Magnus Hansen

Sitat fra: Løve på søndag 02. desember 2018, klokken 10:56
Er ikke mange i denne tråden som har sittet bak rattet på en taxi ser jeg... Det er ikke en plass en kan planlegge inntjening. Inntjeningen kommer i rykk og napp og er ofte konsentrert til små perioder. I disse periodene må en kunne kjøre det remmer og tøyler kan holde for å tjene bittelitt penger. Og får en en langtur mot slutten av en sånn periode så er det siste en vil ha et ladestopp.

Å kjøre taxi er en rå kamp om veldig knappe ressurser (kunder) og noe av det viktigste for en taxisjåfør er å være tilgjengelig på sekundet når det plutselig finnes en kunde. Og jo lenger turen er jo mer attraktiv er turen.

Kjører virkelig taxier i Oslo bare 200km til dagen? I min tid var 350-400 km til dagen vanlig. Var nesten ikke en taxi som ikke gikk under 120 000km i året.

Jeg tviler ikke på dette, men registrer at det også i dag finnes elbiltaxier. Dessuten vil det være sånn at alle vil konkurrere under samme betingelser når alt er elektrifisert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA