Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i Bergen?

Startet av My2cents, torsdag 22. november 2018, klokken 11:58

« forrige - neste »

My2cents

Flott om folket poster info fra Model 3 visning i Bergen - spent på bilder og hvilket inntrykk dere har av bilen. Selv lurer jeg spesielt på;

- Opplevd bagasjeplass jmfr. andre biler
- Punkter for takstativ (bildebevis!)

krister461

Har fått meg en tur i bilen i Usa. Fikk veldig godt inntrykk. Bagasjeromsåpningen er liten, men plassen er god. Og pga den store brønnen vil det være veldig lett å slenge inn handleposer og det meste av bagasje til tross for liten åpning.

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Marius76

Har vært på Kokstad i dag. En del folk, spesielt i forhold til klokken 14 på en hverdag!
Nydelig vil og veldig gode seter etter min mening. Som andre opplevde jeg bagasjerommet som svært. Den mindre åpningen gjør ingenting, da i hvertfall jeg ikke kommer til å frakte vaskemaskiner osv med Teslaen min. Har Huyndai H1 til slikt!

Mazzbot

Sitat fra: My2cents på torsdag 22. november 2018, klokken 11:58
Flott om folket poster info fra Model 3 visning i Bergen - spent på bilder og hvilket inntrykk dere har av bilen. Selv lurer jeg spesielt på;

- Opplevd bagasjeplass jmfr. andre biler
- Punkter for takstativ (bildebevis!)

Setene var veldig gode !
Skjermen var veldig naturlig plassert
Bagasjerommet var veldig bra
Håndtakene tar nok litt tid å vende seg til men fungerte bra !
Takhøyden er veldig bra i førersete
Lite plastikk i interiøret

Hvis det er noe negativt å si om bilen

Setene var lave iforhold til gulvet
Passasjerdørene bak åpnet ikke så langt ut , lurer på hvordan det går med bilstol ?
Likte ikke helt klimaanlegget , men det er bare software
Er redd ladeluken kan bli et problem på vinteren


Tesla model 3 reservert 31/3 .

Måkemannen

Bare en kveld i Bergen? That's it? Trodde den skulle stå her en uke.  :-[

Bjoris

Ilfg ryktene skal den stå på Kokstad til Tirsdagx deretter på Minde... Hvor lenge den blir stående der vet jeg ikke...

trykkertor

Jeg var og kikket på den på Kokstad i ettermiddag. Ca klokken 18:00.
Lite folk. Fet bil.
Så lite folk at alle fikk rikelig med tid til å sitte både foran og bak, sjekke bagasjerum, frunk, dørhåndtak, lakken osv.......

Vannvittig fet bil!!!!!
Gleder meg stort til det en gang i løpet av 2019/20 blir min tur til levering.
Dette er noe av det råeste jeg har sittet i, som ligger innenfor mitt budsjett.


My2cents

Klarer ikke vente til den kommer lengre sør så tar turen opp i dag :-) Det gledes!

JorEl

Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. november 2018, klokken 23:43
Jeg var og kikket på den på Kokstad i ettermiddag. Ca klokken 18:00.
Lite folk. Fet bil.
Så lite folk at alle fikk rikelig med tid til å sitte både foran og bak, sjekke bagasjerum, frunk, dørhåndtak, lakken osv.......

Vannvittig fet bil!!!!!
Gleder meg stort til det en gang i løpet av 2019/20 blir min tur til levering.
Dette er noe av det råeste jeg har sittet i, som ligger innenfor mitt budsjett.
Akkurat der sto min modelS for 14dager siden ;) Hadde samme innstilling som deg, men tok mot til meg, når jeg fant ut at TMS utløser en fin finansieringsplan om man er villig til og handle en inventory..
Men det er jo TM3 jeg også har ventet på, og lært å kjenne. Får trøste meg at hundene mine nok setter mest pris på den med størst bagasjerom ::) Gleder meg til å se TM3ene rulle ut i Norge.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

My2cents

Sitat fra: JorEl på fredag 23. november 2018, klokken 08:50
Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. november 2018, klokken 23:43
Jeg var og kikket på den på Kokstad i ettermiddag. Ca klokken 18:00.
Lite folk. Fet bil.
Så lite folk at alle fikk rikelig med tid til å sitte både foran og bak, sjekke bagasjerum, frunk, dørhåndtak, lakken osv.......

Vannvittig fet bil!!!!!
Gleder meg stort til det en gang i løpet av 2019/20 blir min tur til levering.
Dette er noe av det råeste jeg har sittet i, som ligger innenfor mitt budsjett.
Akkurat der sto min modelS for 14dager siden ;) Hadde samme innstilling som deg, men tok mot til meg, når jeg fant ut at TMS utløser en fin finansieringsplan om man er villig til og handle en inventory..
Men det er jo TM3 jeg også har ventet på, og lært å kjenne. Får trøste meg at hundene mine nok setter mest pris på den med størst bagasjerom ::) Gleder meg til å se TM3ene rulle ut i Norge.

Tankegangen din har nok flere enn deg mht. TMS vs. TM3 :-)

lirekassa

Sitat fra: Bjoris på torsdag 22. november 2018, klokken 23:39
Ilfg ryktene skal den stå på Kokstad til Tirsdagx deretter på Minde... Hvor lenge den blir stående der vet jeg ikke...

Står på hjemmesiden nå at den skal stå på Minde til 5/12.

Bjoris

Litt dumme åpningstider for oss fra provinsen... Det kom kanskje en dag med lengre åpent utenom torsdagen, da det er årsmøte i velforeningen. Nå sitter jeg å funderer på om jeg bare skal flytte hele årsmøte, hoho...for å få det til, haha... Hva gjør man ikke for å få sett på en bil...:)

eadie

Var oppom Kokstad i dag, 11-tiden. Litt folk, men ikke stappfullt.

Bilen er OK, men føles vesentlig trangere enn Model S, selvfølgelig. Gode seter.
Aldri plass til 3 voksne bak.

Dealbreaker for meg vil være:
1. Mulighet for takstativ eller ikke
2. Type 2-plugg eller ikke



Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA