Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte til bedre nærlys/fjernlys - anbefalinger halogen pærer?

Startet av Euroleaf-2014, onsdag 21. november 2018, klokken 08:42

« forrige - neste »

Euroleaf-2014

Er der noen som har anbefalinger for å få bedre nærlys/fjernlys?
Har en Leaf 2014 som er importert fra Tyskland.
Nærlyset sluttet å fungere på søndag, pæren som satt i bilen var av typen Philips H4 12342 XV+ 12V 60/55W.
Jeg hadde en H4 pære liggende som jeg har satt inn midlertidig, men bør nok bytte begge pærene samtidig.
Jeg lurer derfor på om det svarer seg å kjøpe noen av de litt dyrere halogen pærene for å få bedre lys?
Er der noen som har erfaring med Philips Halogenpære Racing Vision, OSRAM Nightbreaker eller Biltema PREMIUM ECE R37? Alle disse reklamerer med x% bedre og hvitere lys. Eventuelt andre merker?
Det er greit om noen har prøvd disse og har gode erfaringer som gjør at de vil anbefale det en merke foran det andre.

Mateusz

Hei, eg byttet på min gamle bil til Tungsram +90 og var fornøgd.
Du vil merke litt bedre lys når du bytter til noen av dei +50 eller +90 pærer.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Håvar

På min tidligere bil byttet jeg til Osram nightbreaker på både nær- og fjernlys og har veldig god erfaring med disse. I forhold til philips av ukjent modell var de en stor forbedring. Noen sier de ryker lett, men jeg kjørte med mine i mange år uten at noen av de gikk. Gjelder både H4 og H14
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Lynet

Kjør med pusseren på så får du bedre lys, årsak: ladespenning øker fra 12,9 til 14,4V
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Limodriver

Sitat fra: Håvar på onsdag 21. november 2018, klokken 10:06
På min tidligere bil byttet jeg til Osram nightbreaker på både nær- og fjernlys og har veldig god erfaring med disse. I forhold til philips av ukjent modell var de en stor forbedring. Noen sier de ryker lett, men jeg kjørte med mine i mange år uten at noen av de gikk. Gjelder både H4 og H14

Jeg har samme erfaring med Osram nightbreaker, veldig godt fornøyd.

Dersom du bytter til pærer med høyere effekt som ikke er godkjent for bruk i lyktene/på offentlig vei skal du få mangel ved neste EU-kontroll.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA