Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkelstativ?

Startet av Håkon77, tirsdag 20. november 2018, klokken 10:19

« forrige - neste »

Håkon77

Har det kommet noe info om dette i Norge?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 20. november 2018, klokken 10:19
Har det kommet noe info om dette i Norge?
Det er vel sykkelstativet til hengerfeste, så da må du få montert det først.
http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=E823055001&brand=H&carmodel=109

http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=J9281ADE00&brand=H&carmodel=104

Hengerfeste til fossilkona bør passe og noen må være den første til å få det montert.. Hint hint ;)
Men tviler på at du får forhandler til å gjøre jobben.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Håkon77

Håpet på at elbilmek i Asker skulle gjøre det snart og legge ut pris. De setter jo på Leaf og Zoe allerede.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

HalvorV

Håper dette er mulig å få til.. med så liten bil må taket brukes til boks
Tesla Model Y Perfomance

Håkon77

Screenshot'en min er fra en nederlandsk Huyndai forhandler. Merkelig at forhandlere her er så negative.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

HalvorV

#5
Leverte bilen etter prøving i helgen, forhandler er ikke fremmed for at hengerfeste for sykkelstativ går bra.
Så de virket ikke negative i det hele tatt.
Tesla Model Y Perfomance

trykkertor

Husk at selgere er "pliktige" til å fortelle det kunden ønsker å høre.  :laugh:

HalvorV

Ikke potensiell, har signert... venter levering i mars.
Uansett, mekanisk er det sannsynligvis ingen hindringer i veien for å montere.

Kan jeg henge 4sykler på bakluka så har jeg null problemer med å bolte festet fast i chassis til samme formål.
Så da er det bare å få det gjort da
Tesla Model Y Perfomance

Guljfesk

Noen som vet hvilke problemer som kan oppstå ved f.eks å bli stoppet i teknisk kontroll med et slikt henger feste montert? Evnt. Hvilke godkjenninger kreves for produktet?

geear

Nei, men jeg har hengerfeste fra fossilgolf på e-Golf, med formål sykkelstativ. Den har vært flere ganger på garantisaker og service hos Møller i ettertid, og gikk også gjennom EU-kontroll uten anmerkninger. Kjører med kula på hele tiden, siden det er konebil.  :o

geear

Har du sett tillatt baklukevekt i noe vognkort?

Tryggere med sykler på et solid tilhengerfeste...

andy99

Sitat fra: gr på tirsdag 27. november 2018, klokken 13:30
Har du sett tillatt baklukevekt i noe vognkort?

Tryggere med sykler på et solid tilhengerfeste...
Mener å ha lest at det ikke er mulig å ha noe på bakluka pga at den er av plast, men husker ikke helt hvor jeg har sett det...
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HalvorV

Har sendt de en mail og spurt om hvordan de forholder seg til det.
Tesla Model Y Perfomance

HalvorV

Fra Vegvesenet:
Det er ikke krav om godkjenning av tilhengerfeste på biler under 3,5t
I dit tilfelle er det bruken av feste som er begrensingen, ved bruk av sykkelstativ vil det bli belastning rett ned på kulen (S verdi)
Alle vektverdiene er det bil fabrikanten som setter, anbefaler å kontakte forhandler om det kan fremskaffe denne dokumentasjonen.
Tesla Model Y Perfomance

Håkon77

Da er det så nært, men likevel så fjernt. Om det går så klinker jeg på hengerfeste og sykkelholderen. Kan ikke tenke meg det blir noe problem i det hele tatt. Den siste tekniske kontrollen jeg var i ble lys sjekket, mønsterdybde i dekk og at PKK var tatt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA