Frustert over arbeidsgiver

Startet av Bigga, ons 26. okt 2011, kl. 15:25

« forrige - neste »

Bigga

Jeg synes det er frustrerende som ansatt i Statens Vegvesen at det ikke er tilrettelagt for lading av elbil på jobb. Og, ja, jeg har jobbet for å få ladekontakt. Får til svar at selvfølgelig kan jeg ta en skjøyteledning inn et vindu og lade. Det synes jeg er langt fra optimalt, hvem med kontorplass ved parkerigsplassen vil vel sitte med åpent vindu midt på vinteren med en ledning over skrivebordet.
Jeg har tatt opp problemstillingen både med ansvarlig for huset og bilansvarlig. Mitt ønske blir igrunnen kastet frem og tilbake om hvem som har ansvaret for evn. å legge til rette.
Jeg har  også tatt det opp med mine sjefer, i tre ledd, de er skjønt enig i at en arbeidsplass som Statens Vegvesen bør ha elbillading. Men, ingenting skjer!
Det er et byråkratisk rot uten like, derfor før det blir så kaldt at jeg må kjøre i fullt ullundertøy og varmedress i frykt for å bruke det strømslukende varmeappareat, spør jeg her;
- Vet noen hvem som har ansvarsmyndighet i en sånn situasjon, hvem jeg kan sette til veggs og forlange at ting blir gjort, eller i det minste kan gi meg et svar på hvorfor jeg/ elbiler  ikke får lading på jobb?

cra

Spør om du ikke kan få en kontakt til motorvarmer. Da er den sikkert på plass i løpet av et par dager.  ::)

Typisk person å henvende seg til for elbil-lading kan være HMS-leder. Det er vel "poeng" å hente på M-delen ved å ha ladepunkter? Og også mulighet for å unngå minuspoeng på S'en, siden skjøteledning gjennom vindu vel egentlig ikke er "lov", annet enn untaksvis.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Må ikke glemme H-delen. Han står jo i fare for å fryse  ("fryse lausunger på seg" som vi pleide å si før i tiden) ;D

Sitat fra: Bigga på ons 26. okt 2011, kl. 15:25
.... før det blir så kaldt at jeg må kjøre i fullt ullundertøy og varmedress i frykt for å bruke det strømslukende varmeappareat ....
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Bigga

Takk for tips, skal se om jeg klarer å få rotet frem hvem som er HMS-ansvarlig tilhørende min funksjon og sende vedkommende en e-post.

"Må ikke glemme H-delen. Han står jo i fare for å fryse  "fryse lausunger på seg""; den har jeg ikke hørt før ( og forstod det ikke helt heller, men i motsetning til nicket mitt, er jeg i virkeligheten liten (og blond)) ::

Elmo

Sitat fra: Bigga på ons 26. okt 2011, kl. 20:44
Han står jo i fare for å fryse  "fryse lausunger på seg""; den har jeg ikke hørt før (og forstod det ikke helt heller, men i motsetning til nicket mitt, er jeg i virkeligheten liten (og blond)) ::

Det var noe vi sa når det var så kaldt ute at menn frøs "understellet" av seg :o   -  men du er kanskje dame ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

hens

Ta med "S" delen også "Det er fali" å ha is på rutene.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

commiesoft

Statens Vegvesen er etter min mening det statlige vesenet som har fått med seg minst av det som handler om miljø.

Kondolerer med valg av arbeidsgiver, og god bedring til de samme.  >:(
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Joakim Sveli

Statens Vegvesen er like lett å ha med å gjøre som en supertanker med god fart i feil retning....
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

elektrolux

Det er vel få bedrifter som er mer tungrodde en dem ja.

Det var jo omtrent revolusjon når det ble mulig å betale årsavgiften på terminal hos statens vegvesen, i stedet for å måtte betale giro i bank.

Ellers ser jeg at ElRey har erfaring fra både Nythinken og Leafen.

Har du lyst å fortelle hva du liker med Leaf'en og hva du savner når du setter disse to Elbilene opp mot hverandre.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA