Kan Zoe være noe for oss, tro?

Startet av GeirHM, onsdag 07. november 2018, klokken 23:11

« forrige - neste »

GeirHM

Hei og tusen takk for at du er litt tidlig ute (du er jo julenisse!). Dette var verdifulle kommentarer, fordi de også virker edruelige. Det der med med energi som forsvinner som dugg for solen når bilen befinner seg på en ellers regntung motorvei er mer kjent enn de fleste elbileiere vil vedkjenne seg på denne siden av Tesla. Jeg har: To brødre, to e-golfer og to middelaldrende menn som har lært at så lenge de står ved sine bilvalg blir det få besøk over hundre selv om veien er aldri så bred og rett. Det er bare sånn det er. Her tror jeg bare Zoe blir gjort til syndebukk for noe de alle sliter med. Eller?

Vår skal være dagligbil på strekk som er litt for drøye for vår Leaf (<24kWt) slik at vi stadig vekk savner litt transportfleksibilitet pluss varme.

Det som gleder meg aller mest var det om bruktbilpris, for de antydninger som ligger ute på finn er litt drøye. Får jeg en 2017 m ryggekamera og åtte hjul til 200 slår vi til. Den bøtta trenger jeg ikke. Men det om service var jo gull!

GeirHM

Herlig, da ble vi eiere av en Zoe fra 2017 med beskjedne 12000 km på odometeret, til en hyggelig pris.

Nydelig bil som tillater at sjåføren sitter uten fullt vinterutstyr og enda så tilbyr den raust med rekkevidde. Den tok tilogmed glad og fornøyd i mot strømmen den ble tilbudt fra vår Tesla vegglader, jippi! 11 kWt rett ned. Yessir! Tar tilogmed mindre plass i garasjen enn vår kjære gamle lille-leaf, samtidig som den tilbyr sjåføren større utsyn fra høyere posisjon. Og her er det batterikraft som du må minst opp 120k for å finne i andre biler.

Så får vi heller leve med at den er fransk. Det er ingen andre som ville greie å gjemme bort setevarmeren bedre. Banna bein.

GreenEyez

*liker*

Men tok det fire måneder før dere kjøpte?

Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19-2023
Tesla Model Y LR DM 03/23 (01/25 --> )

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GeirHM

Jeg er en treiging. Dessuten var prisene lenge spinnville. Flere med raus bruk på odometeret ville ha tilbake omtrent hele nybilinvesteringen når de solgte. Det er blitt bedre nå.  ;)

GreenEyez

Hvor mye fikk du kjøpt din for?

--

GeirHM

Jeg betalte 195k for en zoe registrert sent desember 2017 med 12 000km. Intense med metallic og åtte hjul. Jeg kjøpte rett før trøkket fra alle de ferske Model3-eierne som oversvømte markedet med sine gamle elbiler. Så prisen er nok enda litt lavere nå. :-)

GreenEyez

Jepp. Jeg er en av de. Som sliter med å få solgt bilen.

--

GeirHM

Jeg selger en enda eldre elbil selv. Selve donald-duck-bilen altså. Lille leaf. Og den blir solgt. Men til litt lavere pris enn jeg trodde jeg skulle få når jeg kjøpte Zoe. Ja, ja.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA