Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornuft og følelser

Startet av calefranco, onsdag 07. november 2018, klokken 12:37

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: tuono på fredag 16. november 2018, klokken 20:03
Sikker på at Ioniq med dette batteriet får kortere rekkevidde?

Ja.
(40 kWt/28 kWt)x280 NEDC km= 400 NEDC km for Ioniq med 40 kWt batteri.

xyzzy

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 16. november 2018, klokken 19:55
Sitat fra: xyzzy på fredag 16. november 2018, klokken 07:39
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 15. november 2018, klokken 17:37
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 15. november 2018, klokken 13:21
IONIQ 39kwh; ta pengene mine Hyundai og hold kjeft.
Til 360.000?
Uten feste for skikkelige takstativ, uten hengerfeste?
For ordens skyld, dette er spørsmål, ikke påstander.
Hvis de andre ser til Kia tror jeg at jeg gir faen i Europeiske og Asiatiske biler.
Tesla, som folk elsker å rakke ned på, alle: fra dieselelskere til shortere, er eneste bilprodusent som tar kundene på alvor!

360000 for en oppdatert Ioniq med større batteri høres ikke så ille ut. Ioniq er en større bil enn Kona, den kjører mer effektivt og hadde noe utstyr som ikke finnes på Kona - minneseter.  Den kjører svært effektivt, og prisforskjellen fra nåværende batteri til et evt. 40 kWh-batteri er ikke større enn det Tesla tar (de tar 160000 for 25 kWh). Med større batteri (og dermed bedre ytelser), app og kanskje legge til litt utstyr (hud og parkeringsassistenter, f.eks.) så er 360 000 en god pris for toppmodellen.

Model S tar vel ikke lenger takstativ og har ikke hengerfeste, Model 3 ser ikke ut til å ha noen av delene heller - siden du nevner den fabrikanten.

Så du mener 360.000 er ok for Ioniq.
Vi er ikke så mange som synes 377.400 er ok pris for e-Niro....men noen synes at 360.000 er ok for Ioniq, med mindre batteri og kortere rekkevidde.....
Blir ikke overrasket av så mye lenger.

Prisen for Niro er bra den. Når endel sier "jeg er så misfornøyd med prisen at jeg bare skal ta den ut for å selge den videre" styrker de ikke akkurat argumentet sitt, for å si det forsiktig... Problemet med Niro er først og fremst den lave leveringstakten og at en så grunnleggende funksjon som app vil mangle det første året. Noen vil sikkert si det samme om hengerfeste, men det er jeg ikke så opptatt av.

En Ioniq med 50% mer batteri (og dermed bedre ytelse også), app og noen andre oppdateringer (som f.eks. HUD, park assistent, 360 kamera) synes jeg glatt forsvarer 360 k i topputgave sammenlignet med dagens Ioniq.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA