Ny reservasjonsløsning på nett

Startet av Chr1ster, søn 04. nov 2018, kl. 11:58

« forrige - neste »

Chr1ster

På visningen av Niro ved BOS Ullevål snakket en danske Kia-medarbeider om at en helt ny nettside var under utvikling. Den skulle gi alle det reelle kønummeret. Man kunne også følge utleveringen av de ulike partiene av bilen i Norge, samt se farger, velge soltak etc. Er det noen andre som har hørt noe om dette og vet noen detaljer? Denne løsningen skulle være på plass før de første bilene ble utlevert.

Forøvrig så liker jeg hvordan Kia skal håndtere kontraktsskrivingen. Slik jeg forstår det så kontakter man de første på listen når hvert parti er på vei til landet, og inngår kontrakt. De som vil vente på evt app, hengerfeste eller andre farger blir stående på listen til neste parti. Mye bedre enn å inngå tusenvis av kontrakter på biler ingen vet når kommer, ref. Kona.

Håper den nye løsningen vil gi detaljer om tempo, men estimert leveringsdato sa selgeren den nok ikke ville ha. Sånn jeg forstår det kan det være mange av de 1000 første som vil vente, evt beholde nummeret og vurdere senere. Det betyr at man kan se raske hopp oppover listen for oss som vil ha bilen. Sånn sett er det synd de som vil vente ikke offisielt kan gi beskjed om det, og at man vet det reelle nummeret gitt at app og hengerfeste ikke er klart. Har nr 16xx, og håper inderlig på en bil før august, når dagens leasingbil senest må leveres inn. Med 2000 biler i 2019 og kanskje mange som venter er det vel ikke helt umulig...

arthur

De selgerne jeg snakket med hos BOS i Bærum i forrige uke hadde ikke peiling på noe som helst og henviste til importør hva angikk alle spørsmål. En merkelig holdning og/eller mangel på informasjon.

navyelsen

Samme her. Har spurt to ulike forhandlere i Stavanger, og ingen vet noe om noe. De ber meg bare avvente mer info fra Kia sentralt.
De kunne ikke si noe om verken leveringsomkostninger, vinterdekk eller kommende kontraktskriving. Sa bare at jeg måtte vente på mer info på mail eller SMS. Ingen vet tydeligvis noenting...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

bno

Sendte en mail til BoS for over en uke siden angående bekreftelse på venteliste nummer. har ikke hørt et pip.

geear

Det er helt sikkert samme løsning som på DS3. Det er BOS og systemet rundt er det samme, reservasjonsid er likt formattert. Forskjellen var bare at man fikk en link også i bekreftelsesmailen, der opprettet man bruker og får reellt kønummer etter login.

Fansypantsy

Nå er det ikke mulig å reserve lenger. Er det fordi leveringstiden blir for langt frem?

https://bilkjop.kia.no/e-niro-reservasjon/

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA