Varmeapparat Kona

Startet av Contango, tor 01. nov 2018, kl. 19:52

« forrige - neste »

Contango

Ionic får veldig skryt for veldig raskt og effektivt varmeapparat. Noen som kan si noe om Konas varmeapparat? Like godt?
10+ elbiler bak meg. Nå en '26 M3 og en '24 Enyaq.

Håkon77

Kjenner ikke til Ioniq da jeg kun har kjørt Leaf og Kona og sistnevnte i -4. Men Det virker å fungere som forventet med rask varme. Hvordan det blir i -20 og hvordan rekkevidden da vil påvirkes gjenstår å se. Nå skal det vel sies at jeg kler meg etter forholdene med 1-2 lag ull under yttertøy så jeg fyrer nok ikke mest i bilen.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

xmir

Det var riktignok bare 2- da jeg testet kona forrige helg, men synes den ble veldig fort varm. Kjørte knapt 5 minutter før det var god komforttemp i kupeen. Nåværende toyota bruker drøyt 20 minutter på det samme.

tuono

Tenkte først at det var ganske lik varmepumpe på de to bilene, og at det da var kupéstørrelse og ventilasjonskanaler som kunne gjøre en forskjell..... men det er det vel ikke siden Kona har et helt annet og mer avansert system med hensyn til temeraturregulering av batteriet.

Biff

Jeg er storfornøyd. Varmer bilen kjapt. Sete + rattvarme i tillegg til full peis på heating fram og bak i noen minutter mens du venter gjør susen.

I tillegg kan man bruke FRONT knappen inne i tuneller dersom det dugger veldig fort. Da fyrer den på noe så inni H... På framruta så duggen forsvinner fort

Fikk testet bilen i - 1 til - 13 grader sist helg og jeg var fornøyd.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA