Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med v9.0

Startet av xerxes, tirsdag 30. oktober 2018, klokken 13:03

« forrige - neste »

Klykken

For du vil ha ryggekamera på hele tiden?
Eller tukler du med spotify mens du rygger?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cra

Sitat fra: Klykken på fredag 09. november 2018, klokken 14:00
For du vil ha ryggekamera på hele tiden?
Eller tukler du med spotify mens du rygger?

Det er vel ganske innlysende hvilket av alternativene som gjelder. ;). Har registrert at det er ganske mange som liker å kjøre med kameraet på hele tida. Jeg er ikke der; jeg synes det er mye mer forstyrrende enn rolig animasjon av kartet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Sitat fra: Klykken på fredag 09. november 2018, klokken 14:00
For du vil ha ryggekamera på hele tiden?
Eller tukler du med spotify mens du rygger?
Jeg kjører nesten alltid med kameraet på skjermen. Har vært diskutert her før: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41721.0

Før forsvant det ikke før man faktisk valgte noe nytt, nå forsvinner det bare av at man trykker på spilleliste-ikonet i Spotify.

turfsurf

Sitat fra: gr på fredag 09. november 2018, klokken 12:42
Etter en tids bruk nå irriterer det meg at ryggekameraet forsvinner hver gang man trykker inn på en spilleliste i spotify. Så når man er ferdig der er det på'an igjen med den lille pila, og velge kamera, med øynene av veien.
Det er bare å sveipe opp på den lille pila....
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Phantom3D

Sitat fra: Phantom3D på mandag 05. november 2018, klokken 15:36
Internet browseren min fungerer ikke etter v9. Resetter bilen, så funker den en dag eller to. Deretter blir nettdelen grå, og reagerer ikke på refresh, favorites eller ny URL. Noen med samme problem?

Lot problemet bare "ligge" uten å resette. Nå, etter 4-5 dager fungerer browseren av seg selv igjen.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

geear

Sitat fra: turfsurf på fredag 09. november 2018, klokken 17:57
Sitat fra: gr på fredag 09. november 2018, klokken 12:42
Etter en tids bruk nå irriterer det meg at ryggekameraet forsvinner hver gang man trykker inn på en spilleliste i spotify. Så når man er ferdig der er det på'an igjen med den lille pila, og velge kamera, med øynene av veien.
Det er bare å sveipe opp på den lille pila....
Ikke sett, får sjekke det. Har alltid trykka pil opp og så camera. Irriterte meg i dag iallfall, når man kjører inn på en p-plass (uten å ha vært i R) så ser jeg alltid i kamera for å se når jeg er over streken, men nå må jeg som regel slå det på først. Unødvendig trykking.

geear

"Top tip" den med å sveipe opp på pila! Takk.

Har ikke sjekket manualen, men er det en enkel oversikt over slike gestures/snarveier nå? Holde inne vifte-knappen for av/på var en annen..

arsv

Etter at v.9. kom viser min TMX at temperaturen inne i bilen er 38 - 43 grader (i appen) selv om den står ute uten varme. Dette fører til full kjøling når jeg egentlig trenger varme i bilen. Eneste måten å varme bilen er å sette temperatur til HI. Prøvd et par resetter med begge runnehjulene uten at det hjalp. Andre med tilsvarende erfaring?
Tesla Model X 90D 6-seter, midnight silver
BMW Z4 35is (pga. lyden)

Thorleif Hallen

Kona rapporterer at skjermene i bilen har gått i sort under kjøring et par ganger med ny software - andre som har opplevd det samme?

Sulle

Skjedde et par ganger før vi fikk oppdatering. Har, enn så lenge, ikke skjedd etter oppdatering. S75D
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Klykken

Aldri opplevd at skjermene går i svart MENS man kjører. Men hender seg i ny og ned at det er trøbbel ved bootup.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

georglu

Jeg synes kanskje at bilen vingler litt når den kjører på autopilot. Mulig den korrigerer kursen i overkant ofte og at den med hell kunne kikket litt lenger frem på veien. Ellers forstår den fortsatt ikke påkjøringsfelt på motorveien. Svinger ut mot kanten nesten hver gang den passerer et påkjøringsfelt. Det gir litt ubehagelig vingling, men går tålelig greit når jeg er oppmerksom på det.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

cra

Sitat fra: Sulle på mandag 12. november 2018, klokken 23:32
Skjedde et par ganger før vi fikk oppdatering. Har, enn så lenge, ikke skjedd etter oppdatering. S75D

Ditto. Et par spontane reboots under kjøring, og noen ganger heng i flere minutter på storskjermen (selv om bilen lot seg kjøre) før ting kommer igang. Alt før oppdatering. Ingen slike nykker så langt etter reboot.

Et sært tips hvis ting er tregt er å passe på å ikke ha to like treip-tellere, spesielt ikke med høy km-stand. Det medfører visstnok problemer med noen (store) kalkulasjoner av snittforbruk osv. Har selv opplevd at sletting av en teller gjorde at det var som å få ny computer i bilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Bladde raskt gjennom tråden her uten å finne noe om det. Men HVAC oppfører seg for dårlig på v9.

En endring fra v8 til v9 som er vesentlig at de får fikset er automatikk.
På v8 kunne jeg sette den i auto, men fortsatt justere viftehastigheten. Gjør jeg det nå faller alt ut av auto. Det er upraktisk å måtte passe på de 5 andre valgene som før alltid stod på auto (luft mot ben, luft mot ansikt, luft mot frontrute, ac on/off og omluft on/off). Særlig siden viften er alt for aktiv i auto (den velger seg som regel 4-5 mot at jeg foretrekker 2-3).

Ellers ble v9 som jeg fryktet og skrev et lengre innlegg om. Alt for smått, alt for knotete og upraktisk og absolutt ikke den store endringen fra v8 som den ble omtalt som. Jeg ser ikke vekk fra at det er store omveltninger under panseret (altså til koden, ikke til bilen) og noen nevner heldigvis merkbar forbedring på EAP. Men når det kommer til MCU'ens fortreffelighet på både UI og UX så tillater jeg meg å være skuffet. Og noen funksjoner er nå så bortgjemt at de blir rett trafikkfarlige. Skuffende.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Larsebass

Jeg liker stort sett v9 godt, men er enig i at ikonene er for små. Det blir for mye knot. Før jeg kunne langt enklere navigere raskere mellom menypunktene og velge korrekt.

Det dummeste er de 3 små varmestrålene på ikonet for setevarme. Det er virkelig utydelig. Jeg regner med at de justerer dette etterhvert.
Tesla X75D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA