Lunde test av Leaf

Startet av daggad, man 17. okt 2011, kl. 14:20

« forrige - neste »

daggad

Så Lunde, kva inntrykk sitt den karen med etter testkjøyringa då ?
Er det ikkje på tide å ta bladet fra munnen og seie det som det er..?

(Eller: Rapport fra testen din snart !!?)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Go-carter

...gleder meg særlig til å høre rekkevidden ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

Joda den fikk kjørt seg den. Grubler litt på storyen enn så lenge. Satser på at dere får vite mer til fredag  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

daggad

SitatSatser på at dere får vite mer til fredag

Frmphhh....fredag !!?
Hvem i alle dager har gitt deg det inntrykket at vi her inne er så tålmodige..??  ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lunde

Har ikke dere blitt såpass ventevante at noen dager fra eller til ikke spiller noen rolle??  :D

Må få samlet inntrykkene av mellom 3-400Km først. Trenger et pr dager før jeg får det ned på tastturet.
Det er vel strengt tatt ingenting jeg finner på skrive som får noen av dere til å avbestille  :P
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

el-snorre

Ventetid er vel forøvrig noe all har fått kjenskap til. Kortere ventetid på Lunde enn levering... :'(
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Rilum

Sitat fra: Lunde på man 17. okt 2011, kl. 18:44
Har ikke dere blitt såpass ventevante at noen dager fra eller til ikke spiller noen rolle??  :D

Må få samlet inntrykkene av mellom 3-400Km først. Trenger et pr dager før jeg får det ned på tastturet.
Det er vel strengt tatt ingenting jeg finner på skrive som får noen av dere til å avbestille  :P

"Den som venter kjeder seg" ... og det er kjedelig å kjede seg  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Elmo

Sitat fra: Rilum på man 17. okt 2011, kl. 21:55
"Den som venter kjeder seg" ... og det er kjedelig å kjede seg  ;)
Har du ventet forgjeves, så har du ikke ventet lenge nok !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Go-carter

...dere som venter på Leaf skulle jaggu prøvd å vente på ny Think forrige vinter  ;D Dere får i det minste informasjon!  :P
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Joakim Sveli

Sitat fra: Go-carter på tir 18. okt 2011, kl. 07:48
...dere som venter på Leaf skulle jaggu prøvd å vente på ny Think forrige vinter  ;D Dere får i det minste informasjon!  :P

Ja det er på sin plass å sammenligne med Think. Jeg ventet på Think et år fra midten av 2007 til des 2008. Ble ikke akkurat overøst med info da. Da var det innkjøring av Thinks faste mantra "i løpet av et par måneder nå...".Jeg er ikke ferdig når jeg får LEAFen heller. Venter jo også på Model S.  Hvis den kommer slutten av 2013  så har jeg ventet på elbiler i 7 år. Hva skal jeg da vente på?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

daggad

SitatHva skal jeg da vente på?
Åh...du finner nok ett eller annet skal du se...

Men da er vi vel egentlig enige om at denne ventingen er verst for oss nybegynnere. Tidligere Think kjøpere bør derfor settes bakerst i køen.. :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

elektrolux

Sitat fra: ElRey på tir 18. okt 2011, kl. 08:17
Ja det er på sin plass å sammenligne med Think. Jeg ventet på Think et år fra midten av 2007 til des 2008. Ble ikke akkurat overøst med info da. Da var det innkjøring av Thinks faste mantra "i løpet av et par måneder nå...".Jeg er ikke ferdig når jeg får LEAFen heller. Venter jo også på Model S.  Hvis den kommer slutten av 2013  så har jeg ventet på elbiler i 7 år. Hva skal jeg da vente på?

Du kan jo vente på at VW og Mercedes kommer med mer prisgunstige og praktiske elbiler, og med EU tilpasset ladesystem. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

daggad

"Mercedes" og "prisgunstig" i samme setning !??  ::)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Og når ble MB og VW mer prisgunstig enn Japanerne?? Not going to happen!... :P

Forøvrig kan de bare glemme å sysle med ladesystemer, de er allerede for sent på banen...

Hans Håvard Kvisle

VW har så langt presentert E-Up! med 18 kWh pakke. Ikke så praktisk. Men sikkert billig.

Mercedes har rangen E-CELL hvor A-klassen testes med 36 kWh batteripakke. Det vil være et praktisk framskritt. Men billig?

Mine første håp om noe som kan være markant billigere enn dagens utvalg, er Smart og Renault. Førstnevnte er praktisk. Det kan også Kangoo være.

Forøvrig har vi oppdatert "Elbiler som kommer?" på elbil.no. Etter en forholdsvis grundig undersøkelse om hva vi kan håpe på de to neste åra, med et litt skeptisk blikk til hva produsentene propaganderer.

Jeg synes det er lite nytt under sola. Stort sett samme konsept som elbilene som blir salgsuksess i Norge i 2011 og 2012. Håper på mer spenning  ;D
St.Hanshaugen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA