Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think city li 2010 feilkoder

Startet av Magge1, mandag 22. oktober 2018, klokken 19:10

« forrige - neste »

Magge1

Hei

Fikk hjelp til å kjøre en diagnose av min Think City 2010 med litihum.
Leste av feilmelding å slettet de, så kom det nye feilkoder. Er det noen her inne som kan ha en formening om hva det kan være?

Magge1

Har åpnet PCU, kan ikke finne noe feil. Sikringer er hele. :(

Warlock

Hmm, kan CHG være charger? Om du har PCU ute kan du jo sjekke litt ledninger etc etter korrosjon og slikt.

Magge1

Jeg håper at det kan være noe feil på laderen. Det går en liten 3pin-kontakt inn på laderen, mener denne satt løst når jeg åpnet den. Klarte selvfølgelig å bryte av denne på kretskortet, håper å tror det var dårlig kontakt der fra før. har pratet med en kar i Eltek, han skulle sjekke muligheten for å skaffe en ny lader.

Magge1

Ingen ny lader å oppdrive, sender lader å pcu til elbilmek for fiks og feilsøking.

Warlock

Ser ut som en overflatemontert komponent. Ble banene revet opp, eller er de intakte? er overkommelig jobb å lodde på igjen den der om banene er ok.


Magge1

Delvis revet opp, men om jeg får loddet så er jeg usikker på om den fungerer. Så jeg lurer på å sende hele PCU til elbilmek for å se på den. Da vet jeg at den er 100% når jeg setter den på plass igjen. Hmm, hadde jeg bare hatt en ny enhet

Magge1

Fikk byttet  eltek lader og dc-dc kretskort, fra en annen PCU. Monterte alt sammen, satte inn ladekabelen å der sto jeg med samme problemet som før :-1: Det slår i kontaktorer, starter å lade, men etter 1 sekund  slår kontaktorer ut igjen å ladingen vil ikke starte. Feilen må ligge en annen lur plass.....

Vidar_S

Har du vært innom her allerede: http://thinkcitypdx.com/blog/?p=279   ? Om ikke kan det være verdt å ta en titt på de excelarkene som ligger der. Finner i alle fall noe på de fire feilkodene du har på det første arket og det er tildels detaljerte beskrivelser med tanke på potensielle feil, men vet ikke om det gir deg noe mer enn det du allerede vet.

Magge1

Vanskelig å finne feilkilden med feilkodene, tror alle de feilkodene er en følgefeil av den "egentlige" feilen, som ikke kommer fram ved diagnose. Skal se litt mer på den, hvis ikke havner den på finn.no, til noen som har bedre tid å lyst.

Magge1

Til de som fulgte tråden her. Feilen lå i et av kortene til batteriet, kort byttet og bilen lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA