Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp til Android auto

Startet av slarsah, søndag 14. oktober 2018, klokken 20:59

« forrige - neste »

bjaolsen

@Jan-Atle, du må også ha Android Auto installert på mobilen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Jan-Atle

Aaaah da skal jeg få gjort det.
Takk for tipset.


Jan-Atle

Installerte Android Auto på mobilen nå. Koblet den til R-Link med USB-kabel, og det ser ut til å fungere. Android Auto dukket opp på skjermen i bilen. Stemmestyringen fikk jeg ikke til. Fikk beskjed om at jeg måtte trykke på et varsel når det var trygt. Hadde ikke tid til å undersøke nærmere.
Noen som kjenner til dette?

Var ikke nødvendig å aktivere det via ODB.
Jeg har softwareversjon 11.343 i bilen.

bjaolsen

Så bra :) Stemmestyring er høyst varierende.

Får til (stort sett) :
Send tekstmelding "Kontakt"

Må bruke "Send it" som godkjenning

Spør etter musikk fra Spotify med varierende hell

Navigasjon

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Jan-Atle

Ok. Så stemmestyringen er ikke 100%?
Da jeg sa "Ok,Google", fikk jeg en melding om at jeg måtte trykke på varsel når det var trygt. Så mottok den ikke mer av mine kommandoer.
Skjønte ikke hva jeg skulle trykke på

bjaolsen

Du må trykke på mikrofon-symbolet øverst til høyre, knappen på rattet virker ikke for meg hvertfall.

Så trenger du ikke si "OK google"

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Jan-Atle

Fikk samme respons enten jeg trykket på knappen på rattet, eller sa Ok Google.
Men skal prøve å trykke på mikrofonen.

Takk for enda et tips

Callah

Heisann, tenker å gjøre dette på zoen i Trondheim. Noen som har en kabel jeg kan betale litt for å låne? 😊

fsorensen

Sitat fra: Callah på lørdag 07. mars 2020, klokken 11:02
Heisann, tenker å gjøre dette på zoen i Trondheim. Noen som har en kabel jeg kan betale litt for å låne? 😊

Det holder vel ikke bare å låne en kabel for dette formålet? Mitt inntrykk er at man i Zoe er avhengig av kablet forbindelse over USB for at Android Auto skal fungere og at man dermed må ha en "merke"-USB kabel tilkoblet mellom telefon og bil hele tiden for at dette skal fungere.

Jeg skriver "merke"-USB her da jeg har svært varierende erfaring med kabler. Kabler som man ofte får kjøpt i utstyrsbutikker som kjell.com og andre har ikke gitt meg kontakt, mens det går fint å bruke en original Samsung USB-kabel mellom bilen og min Sony telefon. Og det samme vice versa med min frues Samsung og min Sony USB-kabel. :)
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

fsorensen

Jeg må lære meg å lese hele tråden før jeg svarer. Ser jo nå at kabelen det handler om er en modifisert kabel for å få aktivert støtten for Android Auto på eldre Zoe'er.

Det med "merke"-USB kabel gjelder fortsatt da Android Auto er veldig sær på at det må være en skikkelig kabel når det gjelder daglig bruk av Android Auto.

Jeg har ikke forsket så mye på det i vår nye Zoe, men hos noen bilprodusenter har de lagt inn støtte for å bruke Android Auto over Bluetooth. Usikker på om dette er mulig å få til i Zoe.
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

Callah

Tvilsomt på min zoe modell 😅
Ingen som har en kabel til utlån eventuelt som jeg kan betale befraktnig på? 😊

olemartin90

Sitat fra: Callah på lørdag 07. mars 2020, klokken 11:02
Heisann, tenker å gjøre dette på zoen i Trondheim. Noen som har en kabel jeg kan betale litt for å låne? 😊

Har du fått løst problemet ditt? Jeg har kjøpt det jeg behøver, men det fungerer fortsatt ikke så derfor jeg spør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA