e-tron Limited

Startet av Trond.m, fre 21. sep 2018, kl. 14:57

« forrige - neste »

forzaman

Sitat fra: Vegar Beider på ons 03. okt 2018, kl. 13:24
Joda, enig i at Edition One ikke er helt feil utstyrt, det største problemet er nok mangel på HUD, og selvsagt farven. Mangel på mørke sideruter bak kan fikses med film. Assistentpakke by er ikke noe problem, den kan ikke ha det med kameraspeil. Den har vel det meste av denne pakken uansett i form av side assist og panoramakamera.

Begge mangler seteventilasjon.

Blir "a la carte" på meg også, og det skulle ikke forundre meg om majoriteten av de som står på reservasjonslisten velger det. Jeg kjenner mange som står på listen, ingen av dem kommer til å kjøpe noen av lanseringsversjonene. I den grad det sier noe.

Hovedproblemet er om dette medfører ekstra lang ventetid. Da får Audi mange sure reservasjonsholdere. Hvis det er et par uker går det vel greit, men mer enn en måned tror jeg blir skikkelig dårlig stemning!

Vegar Beider: Hvorfor kan den ikke ha "assistentpakke by" sammen med "kameraspeil"?

Vegar Beider

Sitat fra: forzaman på ons 03. okt 2018, kl. 14:34
Vegar Beider: Hvorfor kan den ikke ha "assistentpakke by" sammen med "kameraspeil"?

Tror jeg tok feil der, det var pakken "parkering" sammen med "by" som krever dette. Og det krever elektrisk innklappbare speil.

Det spiller ingen/liten rolle, den har vel det viktigste som er i pakken uansett. Kanskje med unntak av pre-sense rear, jeg vet ikke. Kan hende dette ligger i panoramakamera-funksjonen.
Side assist ligger garantert i virtual mirror, og ryggekamera har den jo.
"By" har litt ulikt innhold på ulike modeller, så det er ikke helt lett. På A7:
krysninsassistent, "Audi side assist", utstigningsvarsel, Audi pre sense front, Audi pre sense rear

Pingle

Sitat fra: Vegar Beider på ons 03. okt 2018, kl. 13:24
Joda, enig i at Edition One ikke er helt feil utstyrt, det største problemet er nok mangel på HUD, og selvsagt farven. Mangel på mørke sideruter bak kan fikses med film. Assistentpakke by er ikke noe problem, den kan ikke ha det med kameraspeil. Den har vel det meste av denne pakken uansett i form av side assist og panoramakamera.

Begge mangler seteventilasjon.

Blir "a la carte" på meg også, og det skulle ikke forundre meg om majoriteten av de som står på reservasjonslisten velger det. Jeg kjenner mange som står på listen, ingen av dem kommer til å kjøpe noen av lanseringsversjonene. I den grad det sier noe.

Hovedproblemet er om dette medfører ekstra lang ventetid. Da får Audi mange sure reservasjonsholdere. Hvis det er et par uker går det vel greit, men mer enn en måned tror jeg blir skikkelig dårlig stemning!
A la carte trenger ikke å være en dårlig plan om man får rett bil. En måned eller to ekstra ventetid er kanskje da ingen krise. Ltd og eo kan selvfølgelig være gode kjøp om prisen er rett og man likevel skulle hatt det meste.
Og det er jo en individuell vurdering.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Vegar Beider

Ja, det er en individuell vurdering.

Spørsmålet her var mer på om Audi har bommet på markedet med lanseringsbilene. Og om de kommer til å få masse sure kunder hvis ventetiden på normale bestillinger blir betydelig lengre enn lovet.

Jeg kjenner jeg blir temmelig grinete dersom resultatet av å ha betalt 20 tusen for å stå på venteliste i nesten 2 år ender med at jeg må vente ennå lenger fordi de ikke klarte å levere det de lovte. Ikke glem at de lovte oss bil i 2018. Så ble det "tidlig 2019". Så blir det tilsynelatende "tidlig 2019, eller slutten av januar kanskje, men bare hvis du kjøper akkurat den bilen vi sier du skal kjøpe, og vi driter i om det ikke passer majoriteten av kundene å kjøpe den slik". Så ender det med "Åh, du vil ha bilen konfigurert på en mer fornuftig måte? Sorry, still deg bak i køen, du får den kanskje til påske!".

Som sagt, da blir jeg seriøst gretten.

trd-73

Det virker jo ikke som vi får bestille før godt ut i november, så da vil det vel minst bli en 3 måneder fra bestilling til de første som bestiller noe annet enn lanseringsbilene får bilene sine? Tipper mars, heldigvis er det sen påske neste år, så det er fremdeles håp om å få den til påske.

Pingle

Sitat fra: Vegar Beider på ons 03. okt 2018, kl. 19:31
Ja, det er en individuell vurdering.

Spørsmålet her var mer på om Audi har bommet på markedet med lanseringsbilene. Og om de kommer til å få masse sure kunder hvis ventetiden på normale bestillinger blir betydelig lengre enn lovet.

Jeg kjenner jeg blir temmelig grinete dersom resultatet av å ha betalt 20 tusen for å stå på venteliste i nesten 2 år ender med at jeg må vente ennå lenger fordi de ikke klarte å levere det de lovte. Ikke glem at de lovte oss bil i 2018. Så ble det "tidlig 2019". Så blir det tilsynelatende "tidlig 2019, eller slutten av januar kanskje, men bare hvis du kjøper akkurat den bilen vi sier du skal kjøpe, og vi driter i om det ikke passer majoriteten av kundene å kjøpe den slik". Så ender det med "Åh, du vil ha bilen konfigurert på en mer fornuftig måte? Sorry, still deg bak i køen, du får den kanskje til påske!".

Som sagt, da blir jeg seriøst gretten.
Ser den. Jeg ville nok vært litt mer amper selv hvis jeg ikke hadde spart på å vente, og hvis jeg ikke hadde hatt en svært god bil til vårt bruk.
Jeg er også enig i en edition one hvor jeg føler jeg savner en del av det jeg vil ha. Ltd edition kan jeg helt sikkert gå for selv om alt som ikke er grått er sort. Det er tross alt mye bra i folie.

Vegar Beider

Sitat fra: Pingle på ons 03. okt 2018, kl. 21:20
Ser den. Jeg ville nok vært litt mer amper selv hvis jeg ikke hadde spart på å vente, og hvis jeg ikke hadde hatt en svært god bil til vårt bruk.
Jeg er også enig i en edition one hvor jeg føler jeg savner en del av det jeg vil ha. Ltd edition kan jeg helt sikkert gå for selv om alt som ikke er grått er sort. Det er tross alt mye bra i folie.

Vanskelig å foliere på kameraspeil eller HUD...

Hadde ennå begge utgavene hatt dette essensielle utstyret, så skulle jeg ikke sagt noe. Da kunne jeg leve med fargen, eller foilere. Det hadde nok de aller fleste akseptert.

Fatter ikke hvorfor de ikke gjorde som Jaguar, det var en mye bedre løsning. "Vi har tre modeller, Bra, Bedre og Best, den siste har alt. Farge kan du velge selv."
Hva pokker er problemet med det?

Greit nok at de har noen spesialmodeller til lansering, fint det. Men man skal da ikke bli straffet for å ikke velge dem?

Klarer heller ikke å fatte hvorfor vi skal måtte vente til langt ut i november med å bestille. Kvalifiserte rykter fra forhandlere sier helt i slutten av november. Ubegripelig.

trd-73

Nei, skjønner heller ikke det med bestilling i slutten av november. Med 200 biler om dagen så har de jo produsert 12000 biler før vi får bestilt?? Noen som kan forklare det? Selv om de går på halv takt til å begynne med så blir det jo 6000 biler.

Counterpointer

Sitat fra: Vegar Beider på ons 03. okt 2018, kl. 22:22

Fatter ikke hvorfor de ikke gjorde som Jaguar, det var en mye bedre løsning. "Vi har tre modeller, Bra, Bedre og Best, den siste har alt. Farge kan du velge selv."
For det første så fikk du ikke alle farger på FE, den gikk ikke å få i premiumfsrgene!

For det andre så fikk de som konfigurerer egne varianter bil like tidlig eller før. Og for å gjøre det enda verre så sparte en ingenting på å ta «Bra, Bedre og Best».

Så Jaguar sin løsning er ikke så mye å trakte etter bortsett fra at de ikke prøvde å pushe grusomblå på noen.....

pberg

Hva er galt med farge på bilen? Det er jo bare to(tre) farger å få, rød og blå. Ellers er det jo ikke farge på noen av bilene..

;)

Selv liker jeg godt Antigua-blå, og kommer helt sikkert til å velge det.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Pingle

Sitat fra: Pingle på ons 03. okt 2018, kl. 21:20

Vanskelig å foliere på kameraspeil eller HUD...
Jeg tenker mest på å slippe å ha lure på hvilken grå/sort bil som er min - og få den blå (ikke-grå) bilen kjerringa vil ha.

Slik jeg tolket lanseringen var det det de hadde i USA. Premium plus (SE), prestige (HSE) og EO (FE).
Bortsett fra kameraspeil hadde vel prestige alt jeg vil ha (forbehold krok og bagasjeromsnett), og Premium plus det meste.
Kameraspeil er som kjent ikke lov i USA, så de slipper å skille mellom gruppene som "må absolutt ha" og de som "må absolutt ikke ha" dette.

Til en pris av 1400 euro er det ikke sikkert at det er håpløst å få bestilt kameraspeil utenom pakker, og det er vel lov å håpe at også møller har vett til å beholde pakker som ligner på disse.

Sitat fra: trd-73 på ons 03. okt 2018, kl. 22:36
Nei, skjønner heller ikke det med bestilling i slutten av november. Med 200 biler om dagen så har de jo produsert 12000 biler før vi får bestilt?? Noen som kan forklare det? Selv om de går på halv takt til å begynne med så blir det jo 6000 biler.
Om 6000 er produsert ved bestilling, betyr vel det at LTD og EO er hyllevare, at forhandlerbiler er på vei, og (med 200 biler per dag) at ventetiden for oss langt ned på listen er til et par dager etter at julebusken er ute av huset - også om vi må konfigurere "a la carte".
Videoer med produksjon av etron med andre farver enn EO og Ltd kan jo tyde på at forhandlerne også får sitt nå.

velkledd

Jeg tror det blir en stund før man får levert a la carte-biler. De skal nok selge hele produksjonen av lanseringsmodellene først. Men forhåpentligvis får vi noen tusen "vanlige" biler til Norge før sommeren. Er det noen som vet hvilke farger man kan velge i etterhvert? Grå, svart og babyblå er rimelig uaktuelt for min del.

Eodman

Sitat fra: velkledd på tir 23. okt 2018, kl. 13:30
Jeg tror det blir en stund før man får levert a la carte-biler. De skal nok selge hele produksjonen av lanseringsmodellene først. Men forhåpentligvis får vi noen tusen "vanlige" biler til Norge før sommeren. Er det noen som vet hvilke farger man kan velge i etterhvert? Grå, svart og babyblå er rimelig uaktuelt for min del.

På siden til Audi USA vises flere farger. Mener de også vises i den mye omtalte nederlanske katalogen. Se eget emne om denne.

Pingle

Sitat fra: velkledd på tir 23. okt 2018, kl. 13:30
Er det noen som vet hvilke farger man kan velge i etterhvert? Grå, svart og babyblå er rimelig uaktuelt for min del.
https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron
Om amerikanske farver leveres her, får vi mye grått, sort og tre blåfarver (blå baby, blå galakse og noe mer lillaaktig), en rødfarve av det mer iltre slaget og en hvitfarve som vissnok er krembeige.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA