Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S 2018 seter i Model S 2013.

Startet av buylove, mandag 17. september 2018, klokken 12:36

« forrige - neste »

geear

Kudos for stå på-viljen og motivasjonen!

offpist

Gjenstår litt småpuss med finish, men må la limet herde helt først.
Hvis noen har innspill rundt det med airbag fix hører jeg gjerne fra deg.

Og helst bekreftet info, ikke teorier.


Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Pent! De gamle stolene ser definitivt ikke like freshe ut (men i motsetning til andre så sitter jeg godt i de).

Regner med neste blir oppdatert ICU og MCU2? ;)

Muffinman

Drister meg nå frempå med en mulig teori likevel jeg.

Har sett feil forsvinne etter bytte til komponenter av annen generasjon ved neste softwareoppdatering. Gjelder både instrumentcluster og dørhåndtak. Hvem vet, kan hende ting skjer med airbaglampen også?

Det er sikkert ikke innafor å ringe Tesla og be dem re-stage softwaren for deg, så her er det sikkert tålmodighet til neste kommer som gjelder før fasiten er i havn :)

Hodetelefoner

Skriv i appen at du har fått gps problemer. Skriv det alltid ordner seg med en software oppdatering.
Da sender de.
Nestegang, bytt uten strøm på bilen :p

Hodetelefoner

Ofte må det slettes feilkode hvis seter blir koblet ifra.
Aldri mål ohm på sånt...

offpist

Jeg fikk 2010.12.5 uten at det hjalp.

Jeg skal ha bilen inne hos Tesla for noe annet neste uke, får høre pent om de kan slette feilkoder, om det er det som må til.


Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Hodetelefoner

Tror ikke de tørr å slette sånt.
Ikke nevn bytte. Si du koblet ut kablene når du støvsugde under setet. Eller tilpasset noen matter.

Klykken

De ser vel at det er helt nye seter i 13-modellen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Er litt spent på hvordan Tesla reagerer på slike modifikasjoner/retrofits. Kan være totalt avhengig av personen du treffer på. Her selv gjort en del slikt, primært på BMW, men også andre biler. Der har man stort sett muligheter til å få gjort alt av sw-endringer selv, om man gidder, men ikke med Tesla. For eksempel er MCU-oppgradering (fra vrakbiler), eller oppgradering av batteripakke, noe som kan bli spennende å følge de nærmeste årene.

Texans

Når MCU på min røk så kom Tesla selv med alternativ om å kjøpe en fra huggeren og at de kunne montere og programmere. Gjorde ikke det da huggeren skulle ha så vidt under ny pris for MCU..

Muffinman

Ja, tror Grønvold tar 14-15k for brukte enheter som allerede er slitte eller nesten utslitt. Meningsløst å sette inn en slik uten å bytte emmc først, og da er man oppe i prisen for en helt ny enhet. Betalingsviljen min for brukt MCU er maks 2k, for da nærmer man seg fort 10k med emmc bytte. Og man får ikke oppgradering til 4g med på kjøpet om man ikke har det fra før. Brukte MCU er nesten verdiløse, med mindre man får solgt til noen uvitende.

Når det gjelder seteprosjektet ser det veldig bra ut. Kjenner jeg blir inspirert :)

geear

Vel, med "MCU-oppgradering" tenkte jeg på MCU2 eller kommende utgaver. :)

Muffinman

Greit å ha i bakhodet at flere ting må bygges om i tillegg til bytte av selve MCU ved oppgradering til versjon 2. Blant annet må instrumentclusteret skiftes da det fungerer som ekstern skjerm til MCU2 og ikke en selvstendig enhet. Men det betyr også at hvis MCU2 svikter blir det sort instrumentcluster også.

Men nå er vi vel et stykke på skogen i forhold til topic :)

offpist

I dag fikk jeg endelig setevarme til å virke.
Det sitter en egen modul for dette i de gamle setene og det er en ganske enkel sak når man forstår hvordan den virker.

Inn så har man 3 ledninger, Jord, Line-Bus og +14V.

Ut har man 2 plugger, med totalt 6 ledninger.
To er for temp sensor i setet, og resten er for 2 varme elementer. Ett i ryggen og for baken.

Og ALLE 6 kablene MÅ være koblet til for å få noe som helst ut av modulen.

Laget to overgangskabler, og vipps testet og bekreftet at den varmer



Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA