Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Framtiden for Elbilforum

Startet av phaugneland, søndag 16. september 2018, klokken 08:27

« forrige - neste »

jorgror

Jeg er enig med at hovedpoenget er at det må satses mer på forumet generelt, og det er fult mulig å ha et vellfungerende forumet kjørende på SMF. Jeg vet ikke hva TLC er forkortelsen for, så det kan jeg ikke kommentere.

Det jeg ikke er så sikker på er om elbilforeningen er skikket til å drifte forumet, både teknisk og moderering, og ei heller om foreningen bør prioritere dette. Jeg tror medlemskontingent bør brukes på å fremme elbilbrukeres interesser, og det vil i liten grad oppnåes ved å sette av ressurser til moderering og teknisk drift.

Grunnen til at jeg nevnte discourse er at det har funksjonalitet som belønner positive bidrag. Brukere som bidrar mye positivt får rettigheter til å sammen med andre gode brukere gjøre modereringsoppgaver. Dermed kan det settes opp slik at det krever minimalt med ressurser fra elbilforeningen. Jeg nevnte også muligheten for å sette vekk den tekniske driften, da det virker som at Lars var den som sto for dette og det nå har falt litt vekk. Et forum med så mange brukere krever litt teknisk kompetanse for å ha stabil (og sikker) drift. Kostnaden ved å sette vekk er lav i forhold til å ha ansatte i foreningen som arbeider med dette.

Samtidig må jeg si at min personlige mening er at discourse er mer up to date og moderne, både i forhold til enhetene vi i dag bruker og innholdet vi deler.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

phaugneland

Takk for alle innspill så langt! Vi har nå endelig fått flyttet elbilforum over til ny server og en ny installasjon har også fikset problemet med at profil ikke kunne oppdateres. Vi har valgt å fortsette med eksisterende teknisk løsning enn så lenge for å kunne beholde alt det flotte innholdet dere har bidratt med så langt.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

Maximus

#47
Veldig glad for at dere fortsetter med egen løsning enn så lenge. Dette forumet har den litt heldige kombinasjonen av interessant tematikk, gode brukere, og en plattform som ikke forsøker å suge deg inn i den store kommersielle intetheten.

Godt jobbet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA