Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

R.I.P.

Startet av Myrvang, fredag 07. september 2018, klokken 10:21

« forrige - neste »

Myrvang

Da var bilen min klar for salg, nettopp brukt 5.400,- på å flikk på et par småhakk og parkeringsbulker, interiørrens og polering tok jeg selv, jobbet en del timer med den.

Så skulle jeg bare ut en liten tur da jeg ble påkjørt i Sinsenkrysset...

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

EV-FTW

Det var utrolig kjedelig!
Bilen blir vel kondemnert. Får håpe du får igjen bra på forsikringen da.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

lifern

Håper det gikk bra med alle i bilen.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

TorC

Æsj da. Slikt er alltid kjedelig. Du får se på den positive siden; nå slipper du alt maset med å selge den, og kjøpere som reklamerer på småting... om ikke annet...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Electrix

Utrolig kjedelig, og typisk at sånn skjer når man akkurat har gjort den i topp stand og ikke før man begynte...

På den annen side, jeg er på utkikk etter en batteripakke, vet du om bilen blir kondemnert og solgt?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Myrvang

Sitat fra: lifern på fredag 07. september 2018, klokken 12:07
Håper det gikk bra med alle i bilen.
Var alene i bilen heldigvis, og det fikk gå åle bra med meg. Mørbanket, stiv i nakke og rygg og litt blå og oppskåret av beltet. Men alt i alt har jeg vært heldig, var en kraftig smell. Tippet nesten over, kantkjørte felgen på rett asfalt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Myrvang

Sitat fra: TorC på fredag 07. september 2018, klokken 12:25
Æsj da. Slikt er alltid kjedelig. Du får se på den positive siden; nå slipper du alt maset med å selge den, og kjøpere som reklamerer på småting... om ikke annet...
Tipper den ville vært lettsolgt, men nå sliooer jeg. På den andre siden ville jeg heller lagt den ut på finn enn å få airbagger i ansiktet, var ganske tøff behandling. Fikk en skikkelig trøkk.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Myrvang

Sitat fra: Electrix på fredag 07. september 2018, klokken 12:43
Utrolig kjedelig, og typisk at sånn skjer når man akkurat har gjort den i topp stand og ikke før man begynte...

På den annen side, jeg er på utkikk etter en batteripakke, vet du om bilen blir kondemnert og solgt?
Bilen kondemneres, de tok bare en kjapp takst, avsluttet denne da taksten bikket 300.000,-

Batteriet hadde en SOH på 92%, så hold utkikk om du vil ha et bra batteri.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Citroel

Sitat fra: Myrvang på fredag 07. september 2018, klokken 14:26

Batteriet hadde en SOH på 92%, så hold utkikk om du vil ha et bra batteri.


Hei. Du har jo hatt SOH som har gått veldig opp og ned. Har den stabilisert seg nå? Spør fordi jeg akkurat har kjøpt en Leaf med oppsiktsvekkende god SOH. Det er jo aldri feil - men det kan jo komme en skuffelse om den oppfører seg som din.
2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Myrvang

#9
Jeg har stort sett ladet 80%, og har opplevd fall på sommeren og økning på vinteren. Har lest at man bær lade til 100% innimellom, og har gjort det. Da har jeg sett at SOH har stabilisert seg. Hadde et fall fra 101 til 89% i fjor sommer om jeg ikke tar helt feil, men den gikk opp til 95 igjen, og har ligget på 91-93% det siste året.

Jeg vet ikke om Leafspy er helt pålitelig, om det er så store variasjoner i batteriet eller om der er andre parametere som beregner SOH som utgjør forskjellene.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA