Vurderer ny S 75d og har noen spørsmål

Startet av Johns1, fredag 17. august 2018, klokken 21:18

« forrige - neste »

Johns1

Jeg vurderer å kjøpe en ny S 75d, og har derfor noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

1. Må man ha oppgradert autopilot for å få adaptiv cruise control?

2. Kan referalkodene brukes når man kjøper en inventorybil, eller kun ved bestilling på nett?

3.Har noen erfaringer med tekstilinteriøret? Er det vanskelig å gjøre reint? Jeg har to små barn, og bor på landet. Det blir fort litt gjørme og skit i bilen.

4. Er det kun setene som skiller tekstilinteriøret fra de andre interiørene? Eller er det stor forskjell i opplevd kvalitet?

Nasatech

Først og fremst.

Gratulerer med valg av fantastisk bil! Så til å svare på spørsmålene dine:

1. Ja, det må man. Både dette og summon.

2. Det stemmer. Man kan bruke referral både på inventory og custom. Helst før 16. september.

3. Har ikke tekstil selv, men har hørt mye positivt om det. Har snakket med mange som har bestilt og de er veldig fornøyde.

4. Tror setene er like. Du burde dra til en forhandler og prøvekjøre og se på bilene.

Lykke til med kjøp av bil.

Ville anbefalt inventory da den blir levert i september og man da får 0.49% rente på en S75.

Inventory og referral kan du finne her: https://teslainventory.teslastats.no/

Johns1

Takk for svar. Jeg har vært på prøvekjøring, men det var med en fullutstyrt P100d. De hadde dessverre ikke flere model S jeg kunne se på.

Nasatech

Sitat fra: Johns1 på fredag 17. august 2018, klokken 21:35
Takk for svar. Jeg har vært på prøvekjøring, men det var med en fullutstyrt P100d. De hadde dessverre ikke flere model S jeg kunne se på.

Ok. Hvor holder du til? I Oslo er det flere forhandlere f.eks. Kanskje noen med stoff?

Johns1

Tromsø. Så det blir lity langt mellom forhandlerne.

creal

Når det gjelder tekstilseter: disse er etter min mening hakket mer komfortable enn skinn. Siden det både er mørkt, og robust stoff, så tror jeg rengjøring er veldig greit med disse. For meg er skinn et poeng hvis man ønsker lyst interiør (hvitt eller krem), ikke ellers.

Muffinman

Kanskje greit å presisere at man ikke får Tesla med skinn, men med et eller annet syntetiske greier. Muligens plantebasert siden de kaller det "vegan".

Lossern

Hei

Du er velkommen til å se på og ta en kjapp prøvetur med min bil for referanse om du vil. Bor på Tomasjord og fikk en rød S75d med premiumpakke, FSD og tekstil seter levert i desember 17.
Bare skriv pm

Hilsen Lars Johannessen
2017 Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA