Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndtak førerdør defekt - kommer ikke ut. Tesla vet ikke når de får del...

Startet av EEE, onsdag 08. august 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

fonberg

Jeg ser på meg selv som en over gjennomsnittet tålmodig fyr, men jeg kjenner at jeg ville slått meg en smule vrang om Tesla overfor meg ikke hadde prioritert å fikse denne feilen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

cra

Sitat fra: sh1473 på torsdag 16. august 2018, klokken 08:45
Kan man ikke holde inn midterste knapp på FOB for å få ned vinduene, deretter strekke armen inn og åpne?

Det ble (heldigvis?) tatt bort etter litt for mange tilfeller av seter fulle av snø og regn.

Men det kunne godt ha vært en mulighet under "Controls" i mobil-appen. (evt. noe man kunne slå på selv i settings.) Da kan man sette på lufting litt før man kommer til bilen på en varm sommerdag. Det var jo en mulighet for dette på takluka på min forige med takluke. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

LASOL

Tape rundt håndtaket virker det. Jeg fikk samme feil som trådstarter for vel en uke siden. Men irriterende å måtte kjøre rundt med en motor som går konstant i døra og ikke ane om feilen blir rettet i år(!)
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Dag A.

Har hatt samme problem på tre av dørene på min bil (heldigvis ikke førerdøren).
Alle gangene har Tesla fikset problemet ila få dager så frustrasjonen har ikke vært alt for stor.

De dagene jeg ventet brukte vi førerkortet til å stikke bak håndtaket og vippe det ut.
Ikke så elegant som at håndtaket kommer ut av seg selv, men det fungerte fint som en nødløsning.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

georglu

Hvor vanlig er dette håndtakproblemet på de nyeste Tesla-ene? Kjenner jeg er litt bekymret for at det skal skje med den nye, skinnende Tesla-en jeg skal overta neste måned. Jeg har ikke lyst til å gå i vranglås pga. dårlig service helt med en gang. :P
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Jeronan

@Georglu  We have a late 2017 Model S 75D which we took delivery on beginning of November last year.

In early May the door handle on front passenger side started to get issues every time it was exposed to water and needed to be replaced. Took 6 weeks for a new door handle to arrive.

I think Tesla is now on their 3rd or even 4th iteration now with these door handles and they are still problematic.


I wish they could just over a Model 3 like mechanical alternative. Problem solved.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

cra

Har hatt min i et drøyt år nå. Eneste problem er at koppholder bak gikk i varnglås og ikke kom ut, mend et ble fikset på 20k service. Uvisst om det var feil med koppholderen eller om det var passasjerer som på ett eller annet vis køddet den til.

Min første ahdde problem med at håndtaket på førerdøra ikke gikk inn igjen. Det ble også fikset raskt og effektivt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

LASOL

Hei jeg skrev tidligere at min også fikk dette problemet i begynnelsen av august. Men på min gikk motor i døra konstant som om motor prøvde å få håndtak ut hele tiden. Det var også tydelig når jeg lukket døra at håndtaket virket "løst"

I går fikk jeg service på det og det viste seg at det var en metalldel som var ødelagt. Denne hadde de flere løse liggende av på Oslo nord fra andre defekte dørhåndtak. Så til andre med defekte håndtak, hører du at motor går i døra så er det ikke mikrobryter men kanskje samme feil som på min.. da kan det hende dere også får reparert disse raskere enn å vente på ny del.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA