Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY Installasjon av Integrated Center Console

Startet av noGas, mandag 20. august 2018, klokken 13:58

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Noen som har innstallert TMS Integrated Center Console selv? Dvs hele seksjonen med luftegitter, armrest og senter konsoll.

I tilfelle er jeg ute etter en slags oppskrift:)

Tusen takk,

noGas

Da var den montert. 2016 modell konsoll. Måtte overføre hele ledningsnettet, så alt måtte fra hverandre, tok ca 2 timer.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

noGas

Tja, måtte bli ferdig i går kveld for å ha kjørbar bil i dag, så...

Satte inn en 2016 TMS konsoll i en 2014 TMS, med armlene og det hele:

Nappet av alle deksler, klips hele veien, 6 skruer holder hele konsollen fast. Oppdaget at kontaktene var forskjellige, så jeg måtte overføre ledningsnettet fra 2014 -> 2016, det tok litt mer tid ettersom konsollen må skrus helt fra hverandre. Byttet over alt(temp sensor, og vifte) med tunga rett i munnen, de fleste klarer dette lett.
Skrudde og klipset alt tilbake på 2016 konsollen og satte den på plass i bilen. Jeg tok ikke 12v eller 400v i denne operasjonen. Skrudde bare bilen av, og lot passasjerdøra stå åpen.

Hvis noen skal utføre dette igjen og er usikre, så hjelper jeg gjerne over telefonen.

Resultatet ble kjempefint:)


noGas

Takk,

Tesla interiør er veldig enkelt å skru på. Synd det ikke finnes noen måte å oppdatere firmware på, annet enn hos Tesla. Hadde man hatt mulighet til det, hadde det åpnet for mange fine DIY.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA