Påstand fra «ladested» om deres kostpris for strøm

Startet av taxAmeter, ons 25. jul 2018, kl. 19:25

« forrige - neste »

E_S

Da er det bare å passe på å sette alt av panelovner, gulvvarme, vannkokere etc. på full pupp samtidig bare på trass. ;)

Men ja, seriøst, effektavgiften på 3,6kW ekstra hos et "gjestehus" er en fjert i det store bildet med mindre stedet har to rom, vedovn og ingen matservering.
:)

RaBalder

"Ladestedet" skulle aldri begynt å forklare hvorfor dem tar den prisen dem tar.

Dem skulle bare sagt at det koster X kroner per døgn å låne kontakten hvor man kan trekke 10A (eller 16A).

Om prisen så er 50, 200 eller 500kr, så har "kunden" to valg.

• akseptere prisen, koble til og lade
  • synes det blir for dyrt og la være å lade.

Da hadde det blitt mindre "bråk".

E_S

Jeg tror serverings- og overnattingssteder i det lange løp tjener mer på å tilby i hvert fall noe så "dårlig" som 3,6kW gratis fremfor å ta betalt avsindige summer. Etter noen uker på tur i Europa ser jeg at trenden stort sett er slik at selve parkeringen koster penger, men ikke ladingen. Skal jeg vurdere å betale en pris som tilsvarer mangedobbelt av strømprisen forventer jeg 11/22kW ladestasjon, ikke en gammel Schuko som ikke engang leverer til å fullade bilen over natten.
:)

Ingeniøren

Sitat fra: RaBalder på tir 31. jul 2018, kl. 08:15
"Ladestedet" skulle aldri begynt å forklare hvorfor dem tar den prisen dem tar.

Dem skulle bare sagt at det koster X kroner per døgn å låne kontakten hvor man kan trekke 10A (eller 16A).

Om prisen så er 50, 200 eller 500kr, så har "kunden" to valg.

• akseptere prisen, koble til og lade
  • synes det blir for dyrt og la være å lade.

Da hadde det blitt mindre "bråk".

Enig, litt som prisen for en burger på statoil...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA