Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?

Startet av Espen Hugaas Andersen, mandag 16. juli 2018, klokken 12:10

« forrige - neste »

Mazzbot

Sitat fra: Cral på tirsdag 13. november 2018, klokken 07:42
"Hun vil ikke si noe om prisen, men det har vært antydet at den billigste M-Byte med tohjulsdrift og et batteri på rund 70kWh vil komme på rundt 45.000 dollar.

– Det jeg kan si er at prisen på en fullt utrustet toppmodell med firehjulsdrift og 95 kWh batteri vil ligge under 100.000 dollar, sier hun."

Blir nok ikke en billig bil dette heller... :(

70 kWh til rundt 45 000$ er vel sånn ca samme som mid range model 3 . Står på venteliste på begge fra dag 1 . Mest praktisk hadde vært BYTON men det er for lenge til .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Electric cars in Norway

Tipper Byton sin første bil blir endel dyrere enn hva vi har regnet med. Men jeg er optimist

versys


Counterpointer

#18
Vet ikke hva situasjonen var i Tesla i 2006.

Hadde de over 1000 ansatte, egen fabrikk, kontorer med ansatte på tre kontinenter, kjørende prototyper på to modeller (M og K byte) og stor reservasjonsbase?

Jeg synes Byton er spennende og skiller seg fra andre produsenter på en overbevisende måte. De har mye høy kompetanse både fra Tesla og BMW og ikke minst mye softwarekompetanse samt et tiltalende design.

De har mange hindre de må forsere for å klare det, men jeg heier på dem.

https://www.tv2.no/a/10046447/

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. desember 2018, klokken 15:06
Vet ikke hva situasjonen var i Tesla i 2006.
Da lanserte de vel Roadster for salg. Men er enig. Byton er spennende og virker gjennomtenkte. Forskjellen er at Byton møter en dominerende etablert aktør + flere etablerte merker som begynner å komme i gang, og flere nykommere (f.eks Nio) som er direkte konkurrenter. Dvs de må levere ekstremt bra for å komme inn på markedet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 24. desember 2018, klokken 19:12
...Forskjellen er at Byton møter en dominerende etablert aktør + flere etablerte merker som begynner å komme i gang, og flere nykommere (f.eks Nio) som er direkte konkurrenter. Dvs de må levere ekstremt bra for å komme inn på markedet.
Det tror jeg er positivt. Det trengs konkuranse for å drive utviklingen. Det er mye mer spennende løsninger fra de nye aktørene sett i forhold til hva de etablerte kommer med.

Det er nok flere av de nye som ikke klarer å etablere seg som en levedyktig produsent. Men jeg har bedre odds for Byton enn for Lucid og Farraday. Rivian har jeg også tro på. Og for øyeblikket så har jeg faktisk stigende tro på VW også .

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 25. desember 2018, klokken 16:10
Det er nok flere av de nye som ikke klarer å etablere seg som en levedyktig produsent. Men jeg har bedre odds for Byton enn for Lucid og Farraday. Rivian har jeg også tro på. Og for øyeblikket så har jeg faktisk stigende tro på VW også .
Kan ikke annet enn å si meg enig i dette. Spennende tider for bilfabrikanter de neste ti årene...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Electric cars in Norway

#23
Byton burde muligens også vurdert en mindre reservasjonssum for å få en mer realistisk venteliste. 

Kopi fra nyhet overfor:
11 000 er mange mennesker, men det skal selvfølgelig sies at Byton ikke krever depositum for å stå på venteliste. Det gjør selvfølgelig terskelen betraktelig lavere enn for en del andre biler, hvor depositumet stort sett har variert fra 3 000 til 20 000 kroner.

https://www.tek.no/artikler/11-000-nordmenn-star-pa-venteliste-for-byton-elbilen/461071

Chimp

Hvorfor det?
At de har 11000 reservasjoner gjør seg meget godt i investorpresentasjoner og da er det enklere å hente kapital.


geear

Jeg har "reservasjon" fra 8. januar 2018, vil anta jeg er ganske tidlig i køen. Hadde ikke stått i kø om det kosta noe. Det er veldig liten sjanse for at jeg tar kjøper en Byton, men skal aldri si aldri.

Gordon Retriever

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 29. mars 2019, klokken 16:34Men jeg synes seriøsiteten reduseres når det ikke er en form for reservasjonsinnbetaling.
Forhåndsbetaling er greit hvis man vil støtte et idealistisk prosjekt på Kickstarter, men hvis Byton har så sterke navn med på teamet som de gir inntrykk av, synes jeg slik betaling er en uting.

Electric cars in Norway

Gordon. Ja jeg ser det og er vel kansje enig i ditt resonnement også

JorgenM

Jeg står i kø og kommer 99,5% sikkert ikke til å kjøpe den.

Byton somfirma virker mer og mer fokusert på autonomi og bildeling og for meg er begge disse totalt uinteressante ting. Bil skal eies, og kjøres :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA