Problemer med seterygger fører og passasjer framme

Startet av Larsek, torsdag 05. juli 2018, klokken 20:26

« forrige - neste »

Larsek

Poster denne fordi jeg ikke har sett andre tråder der tilsvarende emne tas opp.
Begge seteryggene på min bil er skadet pga metallkonstruksjonen til seteryggen, og jeg finner det litt merkelig at dette kun gjelder min bil.
Har en Evalia 2015, gått ca. 36000.

Som det framkommer av bildene er skummet i seteryggen gjennomhullet av den tilbøyde metallskinna som går opp langs ryggen på begge sider. Har brukt setetrekk hele tiden og interiøret er pent behandlet. Nesten bare jeg som har kjørt bilen og jeg har "normal" kroppsbygning på ca. 80kg.

Når metallskinna har "gjennomhullet" skummet kjennes den direkte mot ryggen - og den kjennes ubehagelig mye! Ikke mulig for meg å ignorere den.

Ingen andre som har/har hatt samme problem?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Larsek

Kan legge til at når jeg kjenner med fingeren på metallskinna, kjenner jeg at kanten er meget skarp, nesten som et knivblad, så det er ikke rart at den har skåret seg gjennom skummet.

oaoter

Larsek

Sitat fra: oaoter på fredag 06. juli 2018, klokken 08:36
Samme på min 15' Evalia med 45000 på telleren..

Hvordan løste du dette?
Jeg kan ikke montere nytt skum i ryggene uten å gjøre noe med årsaken til dette problemet.
Gjorde du noe med metallskinnene?
Tok du av de gamle varmeelementene i ryggen på de gamle og monterte dem på de nye?

hsa77

Dette bør jo være en ganske grei reklamasjonssak. Setene skal jo holde litt lenger enn 2 år og 36.000 km!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Larsek

Sitat fra: hsa77 på fredag 06. juli 2018, klokken 17:28
Dette bør jo være en ganske grei reklamasjonssak. Setene skal jo holde litt lenger enn 2 år og 36.000 km!

Ja, er en reklamasjon. Dog innebærer det at jeg får nye skumrygger som jeg må skifte selv.
Derfor jeg lurer på om andre har løsning på problemet med metallskinna....har ikke lyst til å montere de nye ryggene uten å ha løst det først.

hsa77

Sitat fra: Larsek på fredag 06. juli 2018, klokken 18:28

Ja, er en reklamasjon. Dog innebærer det at jeg får nye skumrygger som jeg må skifte selv.
Derfor jeg lurer på om andre har løsning på problemet med metallskinna....har ikke lyst til å montere de nye ryggene uten å ha løst det først.
Hvorfor må du skifte dem selv? Dette skal jo selvfølgelig Nissan utbedre! Slik elendig service skal du ikke finne deg i.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Larsek

Sitat fra: hsa77 på fredag 06. juli 2018, klokken 18:49
Sitat fra: Larsek på fredag 06. juli 2018, klokken 18:28

Hvorfor må du skifte dem selv? Dette skal jo selvfølgelig Nissan utbedre! Slik elendig service skal du ikke finne deg i.

Skulle kanskje nevnt det før...
Bilen er bruktimportert av forhandler som jeg kjøpte den av.
Derav bruktbilgaranti...har ikke satt meg så mye inn i reklamasjonsordningen, men da jeg først merket problemet, dro jeg til nærmeste Nissanverksted der de opplyste at jeg ikke hadde garanti.
Men etter å ha henvendt meg til forhandleren der jeg kjøpte bilen, innrømte han at det var en reklamasjonssak.
Forhandleren er lokalisert langt unna der jeg bor, så vi ble enige om at jeg kunne skifte ryggene selv hvis jeg fikk dem tilsendt....men ser jo klart i ettertid at det bare er dumt å montere de nye før problemet er fjernet.

cra

Skarpe kanter kan du fikse ved å kjøpe et stykke plastslange som du splitter på langs og trer innpå/limer fast.

Noe a'la dette, men mindre slange. Kanskje slik klar palstslange som brukes til ymse er mer passelig. Den er tjukkere og seigere enn hageslange):
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA