Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Kona no vs Nissan Leaf 60 kWh seinare?

Startet av forvirretungmann, mandag 04. juni 2018, klokken 21:28

« forrige - neste »

pofeet

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. juni 2018, klokken 08:31
Spennende bil Kona:

Liker størrelsen (relativt liten) og at den forhåpentligvis har samme drivverk som Ioniq. (Autoseiling og permanent magnet serie motor for lavt forbruk)

Drivverket til Kona er vel det samme som i Niroen?

brako79

Sitat fra: gr på fredag 08. juni 2018, klokken 08:56
Sitat fra: hma på torsdag 07. juni 2018, klokken 21:20
Jeg har en mistanke om at Kona kan bli knapp med tanke på plass til barnevogn (mulig jeg tar feil?).
Nye Leaf er best i klassen på bagasjeplass (435l).
Kia Niro EV er den nye klasselederen, med 451 liter... ;)

TEKNISKE DATA: Mercedes-Benz B 250e
    Bagasjerom: 501 liter
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

chriso89

Kan jo nevnes at kia og hyundai har aktiv kjøling av batteri og bedre varming som gjør at på langtur lader de raskere på hurtiglader.   På det værste kan en leaf på lading nr 2 komme helt nede i 20kwh der hyundai og kia alltid er over 40 og siden begge er ccs støtter de 100kwh når dette kommer fult ut.    Chademo pluggen i Norge vil ikke få mer en 60 kWh selv om nye leaf med 60kwh batteri får støtte for mer

shorizo

Kan man skrive seg på reservasjonsliste for Leaf 60kwh? Eller har de ikke startet med det enda?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 09. juni 2018, klokken 08:27
...
Niroen sitter lavere enn Kona. Kona følte jeg var SUV-aktig fra førersetet, Niro satte jeg meg mer ned i. Mye bedre plass i Niroen bak og EV-versjonen skal være enda litt lengre. ..
Kjørte ICE Kona og Niro etter hverandre: Niro -> Kona -> Niro og opplevde ingen forskjell fra førersete; tror faktisk selve setet er identisk i begge (dvs noe fargeforskjell). Stilte inn setet på samme måte i begge; jeg liker å sitte høyt som jeg gjør i vår Soul.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: brako79 på mandag 25. juni 2018, klokken 20:14
...
TEKNISKE DATA: Mercedes-Benz B 250e
    Bagasjerom: 501 liter
Fantastisk om det hadde vært mulig å få denne med hurtiglading og lavere forbruk. Synd produksjon er avsluttet, men spent på EQC og EQA.

Trekkoppbil

#21
Antakelig kan du ettermontere Chademo, hvis du finner plass. B 250E har mye av samme drivlinja som Rav4 EV, som det er vanlig å montere Chademo på under panseret. Man kan montere gassdempere på panserlokket, så det blir enkelt å åpne og holde åpent.
Amerikanske tall:
Rav4 EV har 1030 liter bagasjeplass, og 2067 liter hvis man slår ned baksetet og 41,8 kwt batteri.
B 250e har 612 liter bagasjeplass, og 1531 liter med baksetet slått ned.
https://www.thecarconnection.com/specifications/toyota_ev_2014_fwd-4dr
https://www.thecarconnection.com/specifications/mercedes-benz_b-class_2017_b250e-hatchback
Jeg synes det er like greit at man har slutta å produsere biler i Tesla-kvalitet.

bjornskj

Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 04. august 2018, klokken 23:03
Rav4 EV har 1030 liter bagasjeplass og 41,8 kwt batteri.
Ehh.. 1030 liter har den kun om du benytter tullemålet helt opp til taket, de andre volummålene som er oppgitt er vel det vanlige, dvs. opp til vindu. Og benytter du samme målene på Rav4 så er vel det mer 500 liter. Fremdeles best men med 2600 produsert kun for California så er vel den ikke helt enkelt å få tak i.

Jeronan

Sitat fra: shorizo på lørdag 04. august 2018, klokken 10:55
Kan man skrive seg på reservasjonsliste for Leaf 60kwh? Eller har de ikke startet med det enda?

I expect that the 60kWh Leaf will be presented at next months Autoshow. It's where for example the new Mercedes EQ-C will be revealed as well.
Then I am sure reservations will start directly after, like last year with the 40kWh Leaf.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

VoltWay

Gjøres reservasjoner på nettet eller direkte mot forhandler i sitt område?

hma

Sitat fra: brako79 på mandag 25. juni 2018, klokken 20:14
TEKNISKE DATA: Mercedes-Benz B 250e
    Bagasjerom: 501 liter
Har ikke den gått ut av slag nå? På nettsiden til Mercedes ligger bare Smart EQ fortwo under elbilkategorien.
Kia Niro EV (som jeg har reservert) har ennå ikke kommet for salg, så Leaf 2018 er (fortsatt) klasseledende på bagasjeplass.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

brako79

Sitat fra: hma på tirsdag 07. august 2018, klokken 12:56
Sitat fra: brako79 på mandag 25. juni 2018, klokken 20:14
TEKNISKE DATA: Mercedes-Benz B 250e
    Bagasjerom: 501 liter
Har ikke den gått ut av slag nå? På nettsiden til Mercedes ligger bare Smart EQ fortwo under elbilkategorien.
Kia Niro EV (som jeg har reservert) har ennå ikke kommet for salg, så Leaf 2018 er (fortsatt) klasseledende på bagasjeplass.
Joda. Det er også kommentert tidligere at den ikke selges som nybil lengre. Enten overliggere eller brukte.
Gleder meg til Niro jeg også.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA