Konstruktiv kritikk Kia Niro EV

Startet av aasen90, søndag 24. juni 2018, klokken 15:59

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: lirekassa på mandag 25. juni 2018, klokken 09:49
App mener jeg de må klare å få til i 2018, alt annet er svakt.
Når jeg kjøpte Kia EV i 2014 så syntes jeg det var svakt at de ikke klarte det i 2015..........   ☠️

lirekassa

Og det var det jo  :laugh:

Ser jo på bl. a. Japan og Sør-Korea som teknologiens høyborg, så her bør de kjenne sin besøkelsestid.

Shagma

Dette med APP... betyr det at vi i Norge ikke får tilgang til oppdatert kartinformasjon heller? Slik som i Korea?

Ref:
https://youtu.be/ZnYWWtUNykA?t=168

MrGudim

Sitat fra: Shagma på onsdag 19. september 2018, klokken 13:26
Dette med APP... betyr det at vi i Norge ikke får tilgang til oppdatert kartinformasjon heller? Slik som i Korea?

Ref:

Jepp. Det har vært null app hos Hyundai/Kia på grunn av manglende telemetri i Europa. Dermed blir heller ikke andre slike tilkoblede tjenester å finne i europeiske versjoner før telemetri kommer på plass. Dessverre...

S4e

Sitat fra: MrGudim på onsdag 19. september 2018, klokken 13:46
Sitat fra: Shagma på onsdag 19. september 2018, klokken 13:26

Ref:
Men den har Apple carplay og mulighet til å bruke navigasjon fra mobil?
Jepp. Det har vært null app hos Hyundai/Kia på grunn av manglende telemetri i Europa. Dermed blir heller ikke andre slike tilkoblede tjenester å finne i europeiske versjoner før telemetri kommer på plass. Dessverre...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno

Sitat fra: knut.aulie på mandag 25. juni 2018, klokken 09:35
Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 25. juni 2018, klokken 08:04
De etablerer ikke det nødvendige serveropplegget for å støtte sitt eget system som er i bilen allerede.
Helt uforståelig.

Har vært litt usikker på om Kona EV jeg har nå har infrastrukturen allerede integrert. Er det det du mener om Niro her sånn?

Trekkoppbil

Systemer som radio, navigering og telematikk og app, bør etter min mening være mest mulig uavhengig av bilprodusenten.

Baresorgen

Prøvekjørte en Kona forleden. Hadde med meg en 4G router i bilen - den ble koblet opp idet jeg prøvde å søke etter ladestasjoner. Da dukket stasjonene opp i kartet, dette samme med trafikkinformasjon. Er det da håp om at man også kan få til styring av varmeanlegg via router-tilkobling? Tenker dette er likt for både eNiro og Kona i såfall, derfor posting her (har også begge i bestilling).
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

Helgetur

Såg på videoen til Teslabjørn at ein kar på 184 cm ser inn i solskjermen dersom han ser rett fram. Det vil vere eit problem for ca halvparten av den mannlige befolkninga i Norge. 

Thorbjørn Hellehaven

Hvilken video er det? Jeg har sett etter det.
Jeg er 194, og ser bra når jeg sitter i PHEV.
Setehøyden i forhold til midtspeil er en av tingene som frister meg til å bytte ut e-golf, hvor jeg må bøye meg litt for å sjekke om det kommer noen fra høyre.
Jeg er veldig spent på hvordan det blir med e-Niro. Har sett at han kommemterer mindre plass under framsetet, hvis de i baksetet ønsker å stikke tærne under framsetet, for å rette ut knærne litt.

Scrooge

Jeg tror ikke det er et stort problem for de som er 184+, jeg mistenker at koreaneren som nevnte dette problemet satt i en veldig prektig og upright posisjon. Hadde jeg vært velsignet med 4 cm til på baken hadde jeg nok prøvesittet en ekstara gang for sikkerhets skyld... Når eksemplarene først dukker opp hos forhandlere vel å merke.

EDIT: URL her
https://youtu.be/G11Lp141rns Anbefaler å se flere av Teslabjørns videoer fra Sør-Korea

Thorbjørn Hellehaven

En ting med den videoen er at han sitter i passasjersetet. Jeg har hatt biler hvor førersetet kunne justeres mer ned enn passasjersetet. Jeg opplever det ikke som noe stort problem om en passasjer ikke ser godt nok til å være "andrepilot".

Tror ikke jeg prøvesatt som passasjer i Noro PHEV annet enn "bak meg selv". Jeg må kanskje prøvesitte alle 5 plassene i bilen, og justere begge framsetene for egen comfort.

Det blir interessant å se når vi får priser, om de vil at jeg skal skrive kontrakt før demobiler kommer, og om de første kundebilene kommer samme med demobilene. Jeg vil eventuelt ta med forbehold om setepossisjon i en kontrakt, og referanse sammenlignet hybriden.

Haralda

PS. Høy test person fra dinside.no skrøt av plassen i bilen. Dette er dermed fake news

Kårepåsporet

e-Niro er ikke noen designperle. Verken utvendig eller innvendig. Se feks VAG sine «billigbiler» Skoda og Seat, gjerne spesielt Seat. Kule biler. Der har Kia et stykke igjen....

Interiøret i konseptbilen som ble vist var rått. Det er ikke interiøret i produksjonsbil.
Kunne forsvart tildels mye høyere pris....

lirekassa

Sjelden mellom hver gang man finner en designperle utenfor premiumsegmentet i mine øyne. Ganske traust og ulike modeller ligner på hverandre, spesielt innenfor samme konsern. Kia har brukt tid på å designe en energieffektiv bil, og slik det ser ut nå vil den vel lett knuse f. eks. Nissan sin 60kWh-utgave på rekkevidde når den kommer på markedet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA