Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:57
#304 - CB tekstil, utlevert i dag 20.11.18

Må si tekstilsetene var mye penere "live" enn hva jeg har sett på bilder.
Bedre tekstilseter på Kona enn Ionoc sine tekstil seter?

trykkertor


AmocoCadiz

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 20. november 2018, klokken 23:45
Vet ikke. Har ikke sett Ioniq sine.
Ioniq har 2typer tekstilmaterial i seter, et materiale på sitteflate/rygg og annet materiale på sider. Opplever begge type tekstilmaterialer som som veldig syntetisk.

Biff

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:57
#304 - CB tekstil, utlevert i dag 20.11.18

Må si tekstilsetene var mye penere "live" enn hva jeg har sett på bilder.

Bilder?

trykkertor

#874
Ingen vits med bilder. For som jeg skriver. De ser langt bedre ut "live" enn på bilder.  :)
Ser den billigste Kona electric på finn.no er med tekstilseter. Men synes ikke han har fått til bildene noe bra han heller.
Setene ser for lyse ut, og de er langt mørkere i naturlig lys.

Biff

Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. november 2018, klokken 07:21
Ingen vits med bilder. For som jeg skriver. De ser langt bedre ut "live" enn på bilder.  :)
Ser den billigste Kona electric på finn.no er med tekstilseter. Men synes ikke han har fått til bildene noe bra han heller.
Setene ser for lyse ut, og de er langt mørkere i naturlig lys.

Men du er fornøyd med tekstil? Jeg spør fordi jeg bestilte tekstil men fikk tilbud om skinn uten ekstra kostnad pga leveringsproblem.

TorT

Etter å ha kjørt en Kia Soul med kjøling i setene en varm sommerdag, var jeg overhode ikke i tvil.
Hvis det overhode kan skaffes, skal alle mine biler ha kjøling i setet.

Og skinnsetene i Kona er pene og gode å sitte i. Si jatakk!

Biff

Sitat fra: TorT på onsdag 21. november 2018, klokken 08:30
Etter å ha kjørt en Kia Soul med kjøling i setene en varm sommerdag, var jeg overhode ikke i tvil.
Hvis det overhode kan skaffes, skal alle mine biler ha kjøling i setet.

Og skinnsetene i Kona er pene og gode å sitte i. Si jatakk!

Takket ja til skinn fordi jeg ville ha bilen heller enn å vente på ubestemt tid. Veldig fornøyd!

ovev

Har skinn i Niro PHEV og tekstil i Kona. Ikke tvil om jeg heller ville hatt tekstil i Niroen også. Nå disse kalde dagene er skinnsetene i Niroen utrolig kalde å sette seg inn i. Ikke så i Konaen. Jeg kan selvfølgelig sette på varme i setet, men det tar noe tid før det blir varmt.
I Niroen inngikk skinn som en del av en utstyrspakke som jeg ville ha. Setene ser for øvrig ut til å være identiske mellom Niro og Kona.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

AmocoCadiz

Hadde også bestilt tekstil til Kona, var skeptisk til Hyundai/Kias skinnkvalitet fra biler levert 2-3 årsiden.
Men pga total usikkerhet i starten om det ble levering, byttet vi til skinn.

For de som er i valget mellom tekstil og skinn ( og ikke er veganere...) må jeg si er meget positivt overrasket av at skinnsetene er så pass gode, skinn kvaliteten føles og oppleves også som bedre kvalitet nå.
Men kan fortsatt ikke sammenligne med tekstilkvaliteten da jeg ikke hatt noen testbil med de enda, har kun Ionic tekstil som sammenligning, og produksjonslinjene oppdateres jo stadig.

tuono

For å avlede tråden ytteligere: Liker skinnkvaliteten som Hyundai har kommet med nå de siste par årene bedre enn hva som var i en 2013 XC70 jeg hadde. Skinnet Hyundai bruker virker mer robust.

jj44nn

Hei

Noen som har fått levert bil fra Birger n Haug Oslo?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

jj44nn

Sitat fra: Zattaxu på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:22
Hadde kønr 30X med skinn og Galactic Grey. Opprinnelig levering sep/okt, og deretter flyttet til nov. Ble så oppringt med beskjed om at Galactic Grey ville drøye og fikk tilbud om Dark Knight. Aksepterte det og fikk Dark Knight med skinn 13.11.18.

Hvem var det da som ikke fikk bilen sin?
Kom den med takluke?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

ID4


Biff

Sitat fra: jj44nn på onsdag 21. november 2018, klokken 18:57
Sitat fra: Zattaxu på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:22
Hadde kønr 30X med skinn og Galactic Grey. Opprinnelig levering sep/okt, og deretter flyttet til nov. Ble så oppringt med beskjed om at Galactic Grey ville drøye og fikk tilbud om Dark Knight. Aksepterte det og fikk Dark Knight med skinn 13.11.18.

Hvem var det da som ikke fikk bilen sin?
Kom den med takluke?

Jeg overtok også en bil som egentlig ikke var min. Kan godt hende forrige eier kansellerte kontrakten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA