Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Heimdal-eGolf

Reservasjon 131x - GG skinn
For noen uker siden fikk jeg melding om at leveringstid er endret fra des-jan til nov-des. Denne uken tok jeg kontakt med forhandler som kunne opplyst at importør har fått VIN på alle biler som skal leveres før nyttår og at min bil ikke var blant de... Selv om forhandler fortsatt har nov-des på min bil i portalen, så ser det ut som om at min bil blir levert jan-feb... Virker ikke som om de har kontroll på hvilke biler som kommer og allokeringen av de.

Videre kunne forhandler fortelle at det skal leveres 150 biler i november og 150 i desember. Hyundai Norge har ikke kontroll på hvilken rekkefølge bilene produseres i og de leverer ut biler ut i fra spesifikasjon etterhvert som de kommer. Noen får derfor bil tidlig og andre sent.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

trykkertor

Sitat fra: tuono på torsdag 08. november 2018, klokken 13:43
Den eneste gangen HMN brukte betegnelsen kønummer såvidt meg bekjent. Se også nederst i mailen vi mottok da vi skrev oss på den opprinnelige lista:

Ditt kønummer: 1536
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil. Kønummeret er på ingen måte bindende og du kan når som helst melde deg av denne listen. Levering av bil vil være avhengig av dine ønsker om utsyr og spesifikasjoner og fabrikkens produksjon.

Fra Hyundai infobrev 24. april 2018

trykkertor

Sitat fra: Heimdal-eGolf på torsdag 08. november 2018, klokken 16:45
Selv om forhandler fortsatt har nov-des på min bil i portalen, så ser det ut som om at min bil blir levert jan-feb... Virker ikke som om de har kontroll på hvilke biler som kommer og allokeringen av de.

Videre kunne forhandler fortelle at det skal leveres 150 biler i november og 150 i desember. Hyundai Norge har ikke kontroll på hvilken rekkefølge bilene produseres i og de leverer ut biler ut i fra spesifikasjon etterhvert som de kommer. Noen får derfor bil tidlig og andre sent.
Og det er essensen i at det er vanskelig å gjøre dette rettferdig. De har latt bilene få en "eier" alt for tidlig i prosessen. Slik at DIN bil kan stå på kai i Korea, mens min bil er på vei. Selv om du bestilte samme spekk før osv.....

Til motsetning. Slik velger KIA å gjøre det med e-Niro.
Tenker det er langt lettere å få en rettferdig utdeling slik.
Og siden de skriver 6 uker før bilen kommer, så regner jeg med at bilen allerede er på båt når kunden kontaktes. Altså blir ikke bilene tildelt før det faktisk er på vei. Slik burde Hyundai gjort det for å slippe mye forumfrustrasjon.

SitatKontraktskriving: Før 1. desember vil de 100 første på reservasjonslisten få tilbud om å skrive kontrakt på e-Niro. Når ny levering av biler kommer i 2019 vil de neste på listen bli kontaktet, alt etter antallet biler som kommer. Først 6 uker før bilene ankommer Norge vet vi eksakt leveringstid, og vi vil da ta kontakt for kontraktskriving.

alro

Fikk min bil utlevert i går. Kø nr 740, pulse red med skinn og soltak. Opprinnelig levering nov/des. Veldig fornøgd både med informasjon fra Hyundai Norge og forhandler.

Vortiago

Kønr. 13xx. Pulse Red med sol. Først estimert nov/des, så nov/des andre gangen og i dag etter å ha etterspurt mer info så har jeg fått beskjed om 2. halvdel januar.

Helt latterlig at de kan greie å holde på nov/des levering som estimat helt frem til midten av november og så plutselig flytte det til slutten av januar. Det burde de ha oppdaget mye tidligere.

Mao

#860
Min 16XX C.blue med skinn hadde opprinnelig estimert levering des/jan.
Er nå på båt fra Korea, ankommer forhandler i Trondheim 30.12., dvs. levering tidlig januar.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Limodriver

Sitat fra: Mao på mandag 12. november 2018, klokken 12:17
Min 16XX C.blue med skinn hadde opprinnelig estimert levering des/jan.
Er nå på båt fra Korea, ankommer forhandler 30.12., dvs. levering tidlig januar.

Jeg ventet mer enn 2 uker fra bilen kom til Drammen før jeg fikk den levert. Det vil forundre meg om dette tar kortere tid i forbindelse med jul/nyttår.

Myrvang

Da var min registrert. Levering klokken 16:00 i morgen :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Zattaxu

Hadde kønr 30X med skinn og Galactic Grey. Opprinnelig levering sep/okt, og deretter flyttet til nov. Ble så oppringt med beskjed om at Galactic Grey ville drøye og fikk tilbud om Dark Knight. Aksepterte det og fikk Dark Knight med skinn 13.11.18.

Ghost

#864
Dagens overraskelse... Opprinnelig kønr 503x og med mulig levering Q2 2019 fikk jeg telefon i dag. Bilen er på båt, og de regnet med utlevering siste halvdel av januar 2019. Har antagelig vært heldig med kombi Acid Yellow / tekstil seter  :o

ovev

Oppdatering kønr 233, C-blue med tekstil: Bil blir utlevert i morgen ;)
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

tuono

Reservasjon 1536 hentet ut i dag. Hvit uten luke.
Regner med det er en i Tromsø som har bestilt en eller annen mørk grå/sort farge som også gleder seg til å ta turen til Biltrend.

Rocklobster

Hadde 10xx GG stoff, fikk beskjed om midten av januar nå. Opprinnelig nov des som ble bekreftet senest 16 okt.
Må leie bil i jula, tror ikke jeg trenger å si hva jeg synes om det.

Biff

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 20. november 2018, klokken 15:49
Hadde 10xx GG stoff, fikk beskjed om midten av januar nå. Opprinnelig nov des som ble bekreftet senest 16 okt.
Må leie bil i jula, tror ikke jeg trenger å si hva jeg synes om det.

Fikk du skrevet ned leveringsdato i kontrakten? Isåfall kan du presse med den. Du kan be dem gi en rimelig frist for å levere og hvis de ikke leverer så kan du trekke deg uten kostnad

trykkertor

#304 - CB tekstil, utlevert i dag 20.11.18

Må si tekstilsetene var mye penere "live" enn hva jeg har sett på bilder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA