Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: LFC på lørdag 29. september 2018, klokken 21:44
Lett å forstå at Nordmenn er bortskjemte når leveringstid på en bil skaper harme og opphetede diskusjoner.
Det er en materiell ting som ikke en gang ødelegger et fnugg av livskvalitet selv om den kommer en mnd eller to for sent.

Er det slik at når vi er "bortskjemte" som du definerer det så er det ikke nødvendig at avtaler eller køer følges?
Et samfunn i overflod er gjerne et samfunn som er velregulert, en rettstat og en forventer ofte en større grad av rettferd i slike samfunn.

trykkertor

#631
Det er riktig Limodriver.
Hyundai Kona Electric-kundene kan du dele i 3.

1. Har fått bilen, er kjempefornøyd og sier "dere som maser om levering, slutt å syt".

2. Har ikke fått bilen, men har lavt kønummer (meg og flere andre). Vi syter og klager fordi folk med 2 og 3 ganger så høyt nummer har fått sin. Vi føler oss urettferdig behandlet.

3. Har levering langt frem i tid. Derfor har de mye mer tålmodighet, og de regner med at hvis de har Q1, Q2 eller Q3 2019, så får de den til rett tid, og kanskje til og med før. De synes også de i punkt 2 over syter og klager alt for mye.

Vel......
Til kundegruppe 1.
Gratulerer med en fantastisk bil. Nyt den. Vi andre har også lyst på en slik.

Gruppe 2, min gruppe (lavt kønummer, ingen bil).
Vi føler oss helt urettferdig behandlet.
"Han fikk før meg, men jeg stod foran. Urettferdig, buhu!!! Hvor er min bil??"

Til kundegruppe nummer 3.
I min skadefryd håper jeg dere få oppdatert levering med forventet Q1 2020, og at det blir innført halv moms på elbiler 1. januar 2020.
Skal bli interessant å se om pipen deres får en annen lyd ved en slik beskjed.  :D

e-curious

1. Tilhører gruppe 1
2. Skjønner frustrasjonen til gruppe 2
3. Skjønner ikke grunnen til skadefryd for de som tilhører gruppe  3.

Limodriver

Sitat fra: e-curious på søndag 30. september 2018, klokken 11:25
1. Tilhører gruppe 1
2. Skjønner frustrasjonen til gruppe 2
3. Skjønner ikke grunnen til skadefryd for de som tilhører gruppe  3.

Jeg tror skadefryden overfor gruppe 3 kun gjelder de som synes det er greit at de med lavt kønummer ikke får bil, men samtidig er veldig opptatt av at deres leveranse ikke forpurres på noen måte.

Jeg har fått bil i august, men er fremdeles like provosert over det faktum at Hyundai forholder seg til køordningen som de selv finner opportunt.

trykkertor

Igjen er det Limodriver som treffer spikeren på hodet.

ID4


1. Tilhører gruppe 3
2. Skjønner frustrasjonen til gruppe 2, men pga av skadfryd over gruppe 3 håper jeg at gruppe 2 får bil lenge etter grupp 3 :) :)

Fra fleip til fakta. Gruppe 3 er nok engstelig at de (vi) blir rammet på samme måte.
Lei av at gruppe 1 ikke har forståelse for at de som ikke har fått bil er bekymret og utålmodig.
Mangel på info fra Hyundai Norge er ikke bra (bare medgangsinfo derfra), og får oss i gruppe 3 til å slenge oss på andre køer.

trykkertor

Sitat fra: e-curious på søndag 30. september 2018, klokken 11:25
1. Tilhører gruppe 1
2. Skjønner frustrasjonen til gruppe 2
3. Skjønner ikke grunnen til skadefryd for de som tilhører gruppe  3.
Skadefryden ovenfor gruppe 3 er så enkelt som at gruppe 3 ikke evner å sette seg inn i hvordan en kunde i gruppe 2 opplever det.
Hvis gruppe 3 da selv kan få kjenne litt på frustrasjonen, kanskje pipen får en annen lyd enn.
"Hyundai gjør så godt de kan. Vær tålmodig......bilen kommer når den kommer. Info kommer når den kommer......"

ID4

Har ingen problemer med å forstå frustrasjonen din.  Og tror dette vil forplante seg videre i køen når Hyundai ikke klarer å levere som lovet.

trykkertor

Det er lettere å akseptere en kø som strekker seg i leveringstid men hvor rekkefølge fortsatt følges. Da blir det likt for alle parter.

Limodriver

Sitat fra: trykkertor på søndag 30. september 2018, klokken 16:02
Det er lettere å akseptere en kø som strekker seg i leveringstid men hvor rekkefølge fortsatt følges. Da blir det likt for alle parter.

:+1:Nøyaktig så enkelt er det.

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 21. september 2018, klokken 23:19...

Antall registreringer:
10. september: 347 biler
14. september: 386 biler (39 nye)
21. september: 439 biler (53 nye)
29. september: 462 biler ( 23 nye)

julenissen2k

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 30. september 2018, klokken 18:15
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 21. september 2018, klokken 23:19...

Antall registreringer:
10. september: 347 biler
14. september: 386 biler (39 nye)
21. september: 439 biler (53 nye)
29. september: 462 biler ( 23 nye)

Takk for dine oppdateringer. Får håpe på en bedre leveransekapasitet de neste ukene. Eller er det å tro på julenissen?

Zattaxu

Bil nr. 29x, Galactic Grey med skinn ble levert ut 11. september. Jeg har samme konfigurasjon og kønr. 30X. I kontrakten står det sep/okt som levering, men fikk nå beskjed om at forhandler har fått beskjed fra Hyundai Norge om at ny leveringstid er november. Enten er det da noe galt med køordningen, eller så går det lang tid mellom hver leveranse av biler med fargen Galactic Grey for tiden...

Limodriver

At det til tider vil være relativt lang tid mellom leveranser av biler med lik konfigurasjon og tett kønummer vil være naturlig da bil 29x akkurat fikk plass på båten den kom med mens bil 30x stod først i køen som ble stående igjen på fergekaia.

Det som er mer bekymringsfullt er at det er utsettelser/forsinkelser i leveransene. Kan det tyde på at Hyundai ikke klarer å levere det antallet HMN har kommunisert? Dette er selvfølgelig gitt at du ikke har stilt deg i stoffsetekøen som virker å ikke bevege seg med noe hastighet inder hele tatt.

Zattaxu

Sitat fra: Limodriver på mandag 01. oktober 2018, klokken 11:02
At det til tider vil være relativt lang tid mellom leveranser av biler med lik konfigurasjon og tett kønummer vil være naturlig da bil 29x akkurat fikk plass på båten den kom med mens bil 30x stod først i køen som ble stående igjen på fergekaia.

Det som er mer bekymringsfullt er at det er utsettelser/forsinkelser i leveransene. Kan det tyde på at Hyundai ikke klarer å levere det antallet HMN har kommunisert? Dette er selvfølgelig gitt at du ikke har stilt deg i stoffsetekøen som virker å ikke bevege seg med noe hastighet inder hele tatt.

Ja, det ser ut til å bli forsinkelser, særlig for de med stoffseter. Min bil (med skinnseter) har som nevnt lik konfigurasjon med en med et marginalt lavere kønummer. Ettersom jeg må venter minst to måneder lenger enn ham, virker det ikke som leveransene/produksjonen skjer særlig raskt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA