Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Cydonia

Jeg også har Mobile Ensjø, nr 279, c. blue/skinn/soltak. Estimert sept/okt, foreløpig ikke hørt noe mer, men en annen her på forumet har samme specs med nr 296 og ny levering "1 eller 2 uke i september". Ikke noe stress, men håper dermed på tidligere levering enn første estimat.
Hyundai KONA electric 2018

jorgenbsk

Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42


   
   
        Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                


Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

Oppdatering: Anslått leveringstid er samme, men har fått opplyst at ankomst Drammen er estimert til 24. august. Det ble understreket at ankomst Drammen normalt var svært usikker dato og kunne/ville forskyves.
Jeg bor og har forhandler i Bergen, så kanskje er det en sjans for at noen med forhandler nærmere Drammen får bil før midten av september  :+1:

Ove Braathen

Sitat fra: nix på torsdag 09. august 2018, klokken 11:02
Sitat fra: Einride på lørdag 04. august 2018, klokken 10:29
Ringte forhandlar i går og spurte om dei hadde fått nokon oppdatering, men han sa at dei visste ikkje meir før etter 15. august når fristen for kontraktsignering har gått ut. Det kan jo umulig stemme dersom andre allereie har fått oppdatering frå sin forhandlar.

Har sjølv kønummer 282 med Pulse Red og skinnseter. Estimert levering er fortsatt sep/okt, ingen ny leveringstid enda.


Får beskjed om at frist for å signere kontrakt er 19. august. Bestilling er ikke lagt inn hos fabrikk. Kønummer under 200.

Temmelig dårlig håndtert så langt, og skaper slett ikke et godt inntrykk.


ikke levert bestilling til fabrikk med så lavt nummer .. den er spesiell.

Anderspe

Sitat fra: andy99 på torsdag 09. august 2018, klokken 10:08
Sitat fra: shorizo på torsdag 09. august 2018, klokken 09:58
Det lover ganske bra når du med kønummer 64x får den allerede i september. Håper jeg med kønummer 93x kan få den i oktober/november.


Tror nok for 64x er heldig pga fargevalg som ikke så mange andre har bestilt.


skjønte på fohandler i går og (Mobile Ski), når jeg snakket med han og han refererte til "den gule ja", at vi har skilt oss litt ut på fargevalg...

Spajderman

Sitat fra: nix på torsdag 09. august 2018, klokken 11:02
Sitat fra: Einride på lørdag 04. august 2018, klokken 10:29
Ringte forhandlar i går og spurte om dei hadde fått nokon oppdatering, men han sa at dei visste ikkje meir før etter 15. august når fristen for kontraktsignering har gått ut. Det kan jo umulig stemme dersom andre allereie har fått oppdatering frå sin forhandlar.

Har sjølv kønummer 282 med Pulse Red og skinnseter. Estimert levering er fortsatt sep/okt, ingen ny leveringstid enda.
Får beskjed om at frist for å signere kontrakt er 19. august. Bestilling er ikke lagt inn hos fabrikk. Kønummer under 200.

Temmelig dårlig håndtert så langt, og skaper slett ikke et godt inntrykk.

Betyr det at du ikke har signert kontrakt enda? Da er det vel ikke så rart om bestillingen ikke er lagt inn?

Gordon Retriever

For de av dere som fortsatt ikke har hørt noe om evnt. endret leveringstid, så har nok de fleste som har hørt noe selv aktivt tatt kontakt med selger og spurt.

fredrikmo

Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 09. august 2018, klokken 12:53
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42


   
   
        Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                


Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

Oppdatering: Anslått leveringstid er samme, men har fått opplyst at ankomst Drammen er estimert til 24. august. Det ble understreket at ankomst Drammen normalt var svært usikker dato og kunne/ville forskyves.
Jeg bor og har forhandler i Bergen, så kanskje er det en sjans for at noen med forhandler nærmere Drammen får bil før midten av september  :+1:

Nummer 481 her, bor i Drammen, race is on  8)
Fredrik

'19 Tesla Model 3 LR RWD

Christoffer

Sjekket VIN nummer i dag og får opp at båten skal ankomme Drammen i dag (kønummer 457). Ser ut som det er Arabian Breeze som har bilene.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:726261/mmsi:563373000/vessel:ARABIAN%20BREEZE

Limodriver

Er det en mulighet for å sjekke ankomst basert på VIN# på nettet eller må en kontaktenHyundai?

Christoffer

Så vidt jeg vet får du bare sjekket om den er på vei fra Bremerhaven her http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy . Vet ikke om du får sjekket det noe tidligere.

Trond.m

#265
Da fikk jeg bekreftet at bilen min (Dark Knight, takluke) nr 262 faktisk var med på båten med ankomst 4.8 . Fikk tidligere beskjed om at den skulle komme til landet ca 14.8.

Da kan vi kanskje håpe på bil i august ?

Korrigering: 262 skulle det stå, ikke 362 som det stod opprinnelig.

Ladrab

Kønummer            Estimert leveringstid       Ny leveringstid          Utlevert               Spesifikasjon                   
       
         54                sept                              september                Dark-k                  lær

Ringte forhandler (BNH OSLO) i dag og sjekket om de hadde noen oppdatering på leveransetidspunkt. Selger skulle sjekke og ringe meg opp igjen.  Da han ringte meg opp håpet jeg jo han kunne komme med noe nytt, men han sa det fremdeles bare stod September som leveringstidspunkt. Han kunne heller ikke si noe om hvilken båt bilen var på eller gi meg VIN som jeg ser andre har fått oppgitt.

Er det noen andre her som har bestilt via BNH i Oslo og som har fått mer detaljert info om bilen sin og levering?
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

HPSE

Sitat fra: Ladrab på fredag 10. august 2018, klokken 14:50
Kønummer            Estimert leveringstid       Ny leveringstid          Utlevert               Spesifikasjon                   
       
         54                sept                              september                Dark-k                  lær

Ringte forhandler (BNH OSLO) i dag og sjekket om de hadde noen oppdatering på leveransetidspunkt. Selger skulle sjekke og ringe meg opp igjen.  Da han ringte meg opp håpet jeg jo han kunne komme med noe nytt, men han sa det fremdeles bare stod September som leveringstidspunkt. Han kunne heller ikke si noe om hvilken båt bilen var på eller gi meg VIN som jeg ser andre har fått oppgitt.

Er det noen andre her som har bestilt via BNH i Oslo og som har fått mer detaljert info om bilen sin og levering?

Vil tro at din bil er på båten som kom 4 august eller den som kommer til Drammen i kveld. Min bil (Dark Knight med Skinn og kønummer 441) ble lastet på båt i tyskland i går.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

jj44nn

Jeg har heller ikke fått VIN nummer fra BNH Oslo.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Trond.m

Sitat fra: jj44nn på fredag 10. august 2018, klokken 17:54
Jeg har heller ikke fått VIN nummer fra BNH Oslo.
Jeg sendte en epost til min selger hos BNH Drammen og fikk VIN nummer etter 10 minutter  :) :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA