Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: ProsjektX på fredag 22. juni 2018, klokken 21:55
Sitat fra: HelectriC på fredag 22. juni 2018, klokken 21:18
Du måtte signere før 17.6 for å holde på plassen i køen. Nå i dagene får man mer nøyaktig leveringstidspunkt og må da bekrefte den signerte kontrakten. Kan være noen som ønsker bryte kontrakten grunnet lengre leveringstid enn forespeilet og det ser ut som forhandler lar deg gjøre om ønskelig.
Det er jo helt feil, og heller ikke det som stod i informasjonen fra Hyundai. Så alle som har signert hos forhandlere før listene kom fra Hyundai i går, har jo blitt lurt/presset egentlig. Hadde min forhandler prøvd seg på noe sånt så hadde jeg droppet de...

Nei, jeg tror du misforstår. Listene med prio gjelder og du/alle beholder køplass så lenge du bekrefter signert kontrakt. Men vil du trekke deg, så går det greit. Jeg skjønner ikke hva problemet er? Dette er jo både ha og spise kaken, kjempeflott gjort av Hyundai/forhandler.
ioniq 5

HelectriC

Sitat fra: gr på lørdag 23. juni 2018, klokken 07:26
Sitat fra: deep750 på fredag 22. juni 2018, klokken 20:40
Har dere fått oppgitt estimat på levering direkte fra forhandler, eller på e-post? Har ikke hørt noe, har kønummer 34xx,og allerede signert avtale - da jeg fikk beskjed av selger hos Mobile Ensjø om at også avtale måtte signeres før 17. juni. Noe jeg har forstått at ikke stemte...

Forbrukerkjøpsloven gir maks 30 dagers leveringstid hvis ikke annet er avtalt...

Sitat§ 6.Leveringstiden
Tingen skal leveres uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt.

Jo det stemmer, hadde du ikke signert før 17.6, så hadde du mistet plassen i køen. Leveringstiden er avtalt annerledes, da er det ikke lenger 30dager.
ioniq 5

bno

Hei, kom i skade for å bytte om tall her. skrev først 263 det riktig er 236

Elektro12

Fikk sept/okt fra første leveranse. Visste at juli/august aldri kom til å være realistisk. Står på 5 plass i regionen. Signerer nok selv om jeg er usikker på om den er stor nok, tviler på at det ender som et tapsprosjekt either way.

bjuro


prompt

#50
#267

Fekk september/oktober, i verste fall november kom bilen seint i september.

Ceramic Blue med skinn.

alro

#740
Levering nov/des 2018
Pulse red, skinn, soltak


Elbilventer


Limodriver


Anderspe

kønummet 64x, forventet levering i oktober.

acid yellow med skinn:)

Kires

Nr 203 med levering sep/okt. Dark knight med skinn
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Kevz

Er det noe sted å sjekke leveringstid eller har alle tatt kontakt med forhandler/ forhandler har tatt kontakt med dere?


Gordon Retriever


Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA