Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

pere

#15
Kønummer:  22xx
Forventet levering:  feb 2019


Spesifikasjon: P-red solt
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

AndersK

Sitat fra: nix på fredag 22. juni 2018, klokken 16:57
Ser ikke ut som noen får bil før sept/okt, selv med kønummer lavt på 30-tallet? Hva skjedde med bilene som allerede var på vei? Eller var det aldri en båtlast på vei likevel?

Demobiler vil jeg tro.


HelectriC

Kønummer 14xx
Forventet levering des -18/jan -19
ioniq 5

AndersK

Man må tydeligvis stole på det Hyundai sier om at produksjonen i 2019 vil ta seg betydelig opp når kønummer 1xxx og 3xxx nesten får levert samtidig.

aasen90

Sitat fra: Pirat på fredag 22. juni 2018, klokken 15:46
Sitat fra: aasen90 på fredag 22. juni 2018, klokken 15:20
Tror jeg hadde kønummer 9xxx og jeg har fått beskjed om Q2 2019
Høres rart ut sammenlignet med andre høye kønummer som er oppgitt her, kan du søke opp den opprinnelige eposten fra hyundai (hvor kønummer står) og verifisere?

Den eposten har jeg slettet, men forhandleren (som også solgte med ioniq) sa Q2 2019.
Merk, jeg har ingen anelse om hvor i køen jeg egentlig ligger, men har følelse at det er på 9xxx. Kan eventuelt bekrefte etter jeg har signert kontrakt neste uke.

Tore P.

Feil i samleliste. Kønr. 393x i 2 kvartal 2019

Gordon Retriever

Sitat fra: AndersK på fredag 22. juni 2018, klokken 17:24
Man må tydeligvis stole på det Hyundai sier om at produksjonen i 2019 vil ta seg betydelig opp når kønummer 1xxx og 3xxx nesten får levert samtidig.

Det ser ut som om Ioniq EV er i rute til å selge ca 2000 offisielt importerte enheter i år.
Jeg har litt problemer med å tro at det kan selges særlig mange flere Kona pr. år uten at Hyundai øker produksjonen merkbart.  Dersom Kona blir en internasjonal suksess, vil Norge måtte kjempe med andre og større land om økte kvoter.


Gordon Retriever


Gordon Retriever

#24
Sitat fra: aasen90 på fredag 22. juni 2018, klokken 17:25
Den eposten har jeg slettet, men forhandleren (som også solgte med ioniq) sa Q2 2019.
Merk, jeg har ingen anelse om hvor i køen jeg egentlig ligger, men har følelse at det er på 9xxx. Kan eventuelt bekrefte etter jeg har signert kontrakt neste uke.
Setter oppføringen i listen i klammer siden det er usikkerhet om opprinnelig kønummer. :)

biggern

Sitat fra: AndersK på fredag 22. juni 2018, klokken 17:03
Sitat fra: nix på fredag 22. juni 2018, klokken 16:57
Ser ikke ut som noen får bil før sept/okt, selv med kønummer lavt på 30-tallet? Hva skjedde med bilene som allerede var på vei? Eller var det aldri en båtlast på vei likevel?

Demobiler vil jeg tro.

Hvordan kan en si leveringstid før en vet hvor mange av de 7000 har signert? Første båt kommer i Juli med ca. 350 biler. Deretter det samme hver måned sier importør. Jeg får da de datoer indikert ikke til å gå opp.

bno

På fjes har jeg opplyst dette.

# 263 september/oktober

Tommis

16XX - des. 18 / jan. 19


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cydonia

Nr. 27x. Forventet levering september/oktober.
Forhandler bekreftet at dette er med første båt som kommer i september.
(Hvor blir det da av kundebilene produsert i april...)
Hyundai KONA electric 2018

Polarbjorn

Nr. 19X. Levering september. I følge forhandler er dette båt nr. 2...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA