Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Kevz

#90
Kønummer 92xx (husker ikke resten)
Forventet q4 2019

SBAS

#91
Kønummer : 36XX , forventet leveringstid 2.Q  2019 Dark-K Lær + Soltal

Gordon Retriever


Gordon Retriever

Sitat fra: GOS på tirsdag 26. juni 2018, klokken 10:50
Forventet levering: Mars 2019 på kontrakten, mens forhandler sier han gjør regning med jan/feb 2019

Jeg griper litt tak i denne, siden jeg mistenker det kan finnes noe taktisk tidfesting i kontraktene, slik at forhandler kan tåle noe forsinkelse uten at kunden blir for utålmodig.

Likevel, for leveranser langt fram i tid er det vanskeligere å spå:  Får Hyundai en storordre på elektriske Kona fra en kommunal eller statlig etat i Sør Korea som ønsker å bruke de som profilerte servicebiler, kan eksportmarkedet måtte vente.

Elbil10


teslanor

Kønummer: 12xx
Forventet levering: des.-18/jan.-19

Pirat


Mao

Kønr. 16XX. Ceramic Blue m/skinn.
Forventet lev. i des./jan.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

kjolnerdomen

Kønummer: 12xx
Forventet levering: des.-18/jan.-19

Galactic Grey - Skinn u/soltak

Forhandler sa forøvrig at det skulle komme 1700 biler i løpet av 2018.

Leifen1980

Lite info fra lokal forhandler.
Men fikk oppgitt levering september/oktober når jeg ringte. Glemte å spørre hvilket år!  :-\
Kønummer: 37x
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

stvjfp1

186X

Forhandler sier:
"Leveringstid februar 2019, dette vil endre seg til det bedre etter den 17. juli. "

aaskt


Tigergutt75

Kønummer:52xx

Forventet levering Q2 2019

Dark Knight, skinninteriør og soltak

Gordon Retriever

#103
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 22. juni 2018, klokken 22:14
Jeg har et par tanker om dette.  Man kan kalle det spekulasjoner, konspirasjonsteorier eller kvalifisert gjetting - helt avhengig av dagsformen.  Helt greit for meg.  Her kommer de i alle fall:

1:  Hyundai Korea har ikke akseptert bestilling før importør/forhandler har navnet på en konkret kunde som skal ha bilen - dvs. inngått kjøpsavtale. Dette er ikke helt uvanlig praksis ved etterspurte produkter, for å unngå at man produserer for lager til ett marked mens det er venteliste på samme produkt i et annet.

Da har jeg forhørt meg litt, og det ser ut som et skip forlot forlot Sør Korea få dager etter at fristen for å bekrefte var utløpt den 17. juni.  Skipet var fylt med Kona EV med destinasjon Norge.  Disse bilene bør da være i rute til september/oktober-vinduet som flere har fått oppgitt.

Hvor lang tid bruker vanligvis ro-ro skip fra Sør Korea til Europa?

HPSE

Det tar ca 2 mnd fra båten går fra korea, til bilen står hos forhandler.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA