Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

bmw2002

Alle disse testene gjør ventetiden enda vanskeligere. Ikke mye negativt å si om denne bilen

turfsurf

Tror det blir mange lykkelige Jaguar eiere Og når den begynner å rulle på veien tror jeg fort ventelisten blir lang, og den kan dra mange fossileiere over på el.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AJ82

Blir veldig spennende. Gleder meg generelt til å kjøre el. Hatt plug-in tidligere, men dette blir noe annet.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

i05L0

Sitat fra: AJ82 på søndag 24. juni 2018, klokken 22:13
https://m.youtube.com/watch?v=fpjV_ZMl7LY

A.J.

Jeg kan ikke annet enn å glede meg over din entusiasme over denne bilen. Farge, lakkbehandling, felger og dekk. Men skal den kjøres? Lades utenfor hjemmet? Skal den i det hele tatt brukes som en bil?
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

AJ82

#51
Sitat fra: i05L0 på søndag 24. juni 2018, klokken 22:25
Sitat fra: AJ82 på søndag 24. juni 2018, klokken 22:13
https://m.youtube.com/watch?v=fpjV_ZMl7LY

A.J.

Jeg kan ikke annet enn å glede meg over din entusiasme over denne bilen. Farge, lakkbehandling, felger og dekk. Men skal den kjøres? Lades utenfor hjemmet? Skal den i det hele tatt brukes som en bil?

Skal kjøres hver dag  :)
Har til og med eget hus med innlagt strøm så jeg kan lade hjemme. Blir sikkert noen turer til familien og svigers også. Heldigvis har også disse innlagt strøm  ;D

A.J.

PS: Lading og Tesla finnes det egne tråder for...
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Jlr

Jaguar har lagt ut en del små klipp med "bruksanvisninger" og litt praktisk info på Youtube.  :)

https://www.youtube.com/user/JaguarCarsLimited/videos

AJ82

Sitat fra: Jlr på mandag 25. juni 2018, klokken 12:31
Jaguar har lagt ut en del små klipp med "bruksanvisninger" og litt praktisk info på Youtube.  :)

https://www.youtube.com/user/JaguarCarsLimited/videos

Artig  :)
Bare å sette seg inn i alt sammen nå, så går overlevering kjapt.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Sarepta

#54
Hvis denne testen som anslår dobbelt så høyt forbruk som e-golf (under likeverdige forhold?), er seriøs, så er det veldig skuffende. 1,2  kwt  pr. mil høres for min og Golfens del ut som rolig kjøring i flat trase og 20 grader, dvs. tilnærmet WLTP-optimalt. Under slike forhold  er 2,4 kwt og 350 km rekkevidde for Jaguaren nesten ikke til å tro.

https://www.welt.de/motor/fahrberichte-tests/elektro-hybrid/article178197340/I-Pace-im-Test-So-gut-ist-das-erste-E-Auto-von-Jaguar.html


Gordon Retriever

SitatZu den vertrauensbildenden Maßnahmen gehört zudem eine App, mit der man sich auch aus der Ferne über die verbleibende Reichweite informieren oder den Wagen auf die optimale Betriebstemperatur vorheizen kann, solange er noch an der Steckdose hängt.

Kan forvarmes via app så lenge bilen fortsatt er tilkoblet strømnettet?
Hva?!

Sarepta

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 20:59
SitatZu den vertrauensbildenden Maßnahmen gehört zudem eine App, mit der man sich auch aus der Ferne über die verbleibende Reichweite informieren oder den Wagen auf die optimale Betriebstemperatur vorheizen kann, solange er noch an der Steckdose hängt.

Kan forvarmes via app så lenge bilen fortsatt er tilkoblet strømnettet?
Hva?!
Slike unøyaktigheter er kanskje et generelt tegn på at de ikke helt vet hva de snakker om.

Model3-Tromso

Sitat fra: Sarepta på onsdag 27. juni 2018, klokken 21:36
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 20:59
SitatZu den vertrauensbildenden Maßnahmen gehört zudem eine App, mit der man sich auch aus der Ferne über die verbleibende Reichweite informieren oder den Wagen auf die optimale Betriebstemperatur vorheizen kann, solange er noch an der Steckdose hängt.

Kan forvarmes via app så lenge bilen fortsatt er tilkoblet strømnettet?
Hva?!
Slike unøyaktigheter er kanskje et generelt tegn på at de ikke helt vet hva de snakker om.

Hva er korrekt?

bmw2002

Bilen kan forvarmes på batteri ifølge Jaguar.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Sarepta på onsdag 27. juni 2018, klokken 20:45
Hvis denne testen som anslår dobbelt så høyt forbruk som e-golf (under likeverdige forhold?), er seriøs, så er det veldig skuffende. 1,2  kwt  pr. mil høres for min og Golfens del ut som rolig kjøring i flat trase og 20 grader, dvs. tilnærmet WLTP-optimalt. Under slike forhold  er 2,4 kwt og 350 km rekkevidde for Jaguaren nesten ikke til å tro.
1,2 er nærmest rulling i unnabakke som jeg opplever det. 1,5 normalt, og selv om han skriver han kjørte ganske rolig tror jeg nå hva jeg vil om det.
Test av bil med 400hk i Tyskland - da kjører du ikke tilsvarende der en eGolf ville forbruke 1,2 kWh pr mil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA