Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp: Låne dongle til Leaf Spy/iPhone imorgen i Asker?

Startet av Remimarents, tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:27

« forrige - neste »

Remimarents

Hei jeg lurer på å kjøpe en 2012  leaf, gått 60.000 og pris 89.000 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122306159&ref=conversation&fks=122306159 og siden selger ikke har battetitest tenkte jeg det var lurt å kjøpe leafspy- men jeg lurte på om jeg kunne lånt en obd som passer, fordi jeg ikke rekker å kjøpe flere ganger og jeg skjønner at det ikke er alt som er kompatibelt.. Er det forresten noen som kjenner denne bilen, evt kan si meg om dette er et bra kjøp? EL20419

Takk.
2013 Model S P85 gått 211.000
2011/12 iOn gått ca 90.000, ny OBC 05/21
'99 Saxo 5-dørs, gått 62.000 *død*
'97 Saxo 3-dørs gått 68.000 *død*
Pendler Vollen-Drammen

Arha

Ser at bilen har mistet en bar, dvs at gjenværende batterikapasitet er mellom 78,75 og 85%.  Dette er vel ikke unormalt for en 2012-modell, kanskje litt tidlig når den kun har gått 60000.  Mulig den har en forhistorie i varmere strøk? 
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Arha på tirsdag 12. juni 2018, klokken 23:39
Ser at bilen har mistet en bar, dvs at gjenværende batterikapasitet er mellom 78,75 og 85%.  Dette er vel ikke unormalt for en 2012-modell, kanskje litt tidlig når den kun har gått 60000.  Mulig den har en forhistorie i varmere strøk?

Tror dette går mye på alder. Vår 2012 modell (norsksolgt, registrert høsten 2011) har også mistet en bar. Km-stand ca. 52000 og SOH er på 83,12%. Stort sett ladet til 80%. Lite hurtiglading nå, men den ble mye hurtigladet de to første årene. Opptil 4 ganger pr. dag på lengre turer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Remimarents

Sitat fra: Arha på tirsdag 12. juni 2018, klokken 23:39
Ser at bilen har mistet en bar,

Hvordan ser du det, jeg spurte og han svarte at alle strekene var der NPR den var fulladet.,

Nå er den uansett solgt, så da prøver jeg å kjøpe en obd2 fra Kjell & Co, og så leter jeg opp et annet godt tilbud. Trenger i verste fall ikke ny bil før starten av august.
2013 Model S P85 gått 211.000
2011/12 iOn gått ca 90.000, ny OBC 05/21
'99 Saxo 5-dørs, gått 62.000 *død*
'97 Saxo 3-dørs gått 68.000 *død*
Pendler Vollen-Drammen

Trekkoppbil

#4
Bilen i Finnannonsen har elleve barer i søyla til høyre, mens det er 12 barer når batteriet er nytt:
http://www.electricvehiclewiki.com/Battery_Capacity_Loss
http://www.electricvehiclewiki.com/Battery_Capacity_Loss#Real_World_Battery_Capacity_Losses

Legg merke til at bilen ikke har setevarmer.
Sitat fra: Remimarents på onsdag 13. juni 2018, klokken 10:46
Hvordan ser du det, jeg spurte og han svarte at alle strekene var der NPR den var fulladet.,
Det er ladebarene som er fulltallige når bilen er fullada, og det er noe annet enn kapasitetsbarene.

Neste gang bør du sjekke kjøretøyopplysningene hos vegvesenet. Denne bilen har et lågt vinnummer, 008018, som jeg trur betyr at den er bygd som en 2011-modell, og jeg lurer på om det er 2011-modellen som har klistremerke i bakruta. Den er første gang registert i utlandet 2012 og i Norge 2013. Det er litt pussig hvis bilen var til salgs i går kveld, og den er avregistrert nå, iflg vegvesenet, og finnannonsen er merka med "solgt".



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA