Noen som har funnet bilder av produksjonsmodellen?

Startet av harpix, man 11. jun 2018, kl. 09:26

« forrige - neste »

harpix

Selv om Niro nå er vist på motorshowet i Busan, kan jeg ikke finne andre bilder enn de offisielle fra Kia - særlig ikke fra interiøret....

geear

Her er video fra lanseringen, og der er det filmet en haug innvendig.

https://www.youtube.com/watch?v=ZmzPKA_hjV4

La merke til at den viser 455km på 100%, og 421km på 92%, så hvis gjettometeret er i nærheten av riktig så blir det imponerende rekkevidde.

Jeg syns fortsatt den er kjip å se til både utvendig og innvendig, men det ser ut for å bli mye bil for pengene allikevel.

harpix

Tusen takk for den   :D :+1:

Ikke tvil om at bilen designmessig er et langt gjesp, men etter at det ble klart at bagasjerommet blir såpass stort som det blir, har jeg droppet Kona til fordel for denne. Dessuten har jeg kønummer 14XX på Niro, 14XXX på Kona  :laugh:

hELgenen

Plassen i baksetet + ok bagasjerom og mulighet til hengerfeste gjorde at jeg også la inn en reservasjon.
Hyundai Kona blir rett og slett for liten...Synes Niro ser ut som en "døll" bil, men rekkevidden og de praktiske sidene
ved bilen som nevnt over samt vissheten om at halve sør norge snart blir tapetsert av bomringer - gjorde utslaget her...Som alle andre her er jeg spent på leveringstiden

Cral

Bompenger blir jo bare en halv fordel nå som de begynner å ta betalt for elbiler også.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

hELgenen

Sitat fra: Cral på man 11. jun 2018, kl. 13:48
Bompenger blir jo bare en halv fordel nå som de begynner å ta betalt for elbiler også.

Kommer helt ann på hva som skjer med prisen fossiler må betale - dersom det kun er en økning på elbiler fra 0 til X, uten å endre satsene på fossiler fra Y til Y+X, så blir det jo faktisk en reell fordel fossiler....Blir uansett billigere med elbiler enn fossiler....

Joltus

X er fossilbil pris og y er elbil pris.

Da er y =0,5X

Så det kommer jo faktisk ikke an på fossilpris. Elbil pris vil jo fortsatt være halv fordel.....

arthur

Men besparelsen i kroner og øre, hvilket betyr mest for min del, kan forbli uendret selv om elbiler nå også må betale. Dette gjelder jo kun hvis man skal ha en bil, ellers ikke, men hva benytter man da for sin transport?

geear

Besparelsen min per i dag er omtrent 20,- per passering (0,- mot 20,-), og når den nye bomringen åpner, og det eventuelt innføres maks bom også for elbiler,  blir det 45,- i rushet for fossilbiler mot halv pris av 45,- for elbiler, altså 22,50, så da sparer jeg faktisk 2,50 mer per passering enn før elbilen fikk bombetaling.

Kanskje litt spesielt akkurat med timingen her, men det samme vil jo gjelde så lenge en forskjell beholdes. Bomprisene øker jevnt.

hELgenen

Sitat fra: gr på man 11. jun 2018, kl. 17:27
Besparelsen min per i dag er omtrent 20,- per passering (0,- mot 20,-), og når den nye bomringen åpner, og det eventuelt innføres maks bom også for elbiler,  blir det 45,- i rushet for fossilbiler mot halv pris av 45,- for elbiler, altså 22,50, så da sparer jeg faktisk 2,50 mer per passering enn før elbilen fikk bombetaling.

Kanskje litt spesielt akkurat med timingen her, men det samme vil jo gjelde så lenge en forskjell beholdes. Bomprisene øker jevnt.

Da kjører du kort og gjennom kun en bom. Passerer 2 hver dag her nå,og snart 4. Og skal jeg besøke  familie blir det ennå fler...

geear

Vel, jeg kjører ikke gjennom noen bom i det daglige, kun for eventuelle ærender og besøk, da det kryr av bommer her, men alt er samme bomring og gir derfor fri passering innen en time, og derfor gjelder det jeg skrev over omtrent 250k folk her jeg bor.

Vi har to elbiler allikevel, og trives med lave driftskostnader og fantastisk kjekke biler å kjøre, bommer eller ei!

/OT

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA