Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y reservasjon.

Startet av Arthur Morgan, søndag 10. juni 2018, klokken 05:04

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:58Husket feil altså. Men når var det de viste produksjonsmodellen da?
Det kom videoer og bilder litt etter hvert som serieproduksjonen kom i gang. Men det neste var egentlig overleveringen av noe sånt som 30 stk Model 3 til de første kundene i 2017.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

rfagerdal

Tror dere det blir åpning for reservasjoner tidlig i morgen ? Må en sitte gnurt foran maskinen klokken 0500 ?:D

Tellus

Er det noen poeng å reservere ? Virker ikke som det har hatt noe som helst å si for Model 3. Folk som bestilte i desember har allerede fått sin Model 3.

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror ikke det er særlig vits i å reservere, om de tar betalte reservasjoner.

Da bør årsaken for å reservere først og fremst være det at man ønsker å støtte Tesla. Og så får man kanskje noe tidligere levering.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Sitat fra: Tellus på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:10
Er det noen poeng å reservere ? Virker ikke som det har hatt noe som helst å si for Model 3. Folk som bestilte i desember har allerede fått sin Model 3.

I utgangspunktet er jeg enig. Det eneste er at det er usikkerhet  i forhold til mvafritak. Med levering til Norge i 2021 engang så er vi omtrent der vi kanskje får mva

bjornskj

Etter å ha sett hvordan reservasjonen av TM3 fungerte tror jeg nesten at det korrekte spørsmålet er: "når starter crowd fundingen av Model Y?". Hvis TMY fungerer på samme måte som TM3 så er vel reservasjonen mest en måte for Tesla å finansiere produksjonen av bilen - noe som er helt ok for meg da det viktigste er at denne bilen kommer på markedet.

o.b.lix

Sitat fra: bjornskj på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:36
Hvis TMY fungerer på samme måte som TM3 så er vel reservasjonen mest en måte for Tesla å finansiere produksjonen av bilen - noe som er helt ok for meg da det viktigste er at denne bilen kommer på markedet.

Ikke så mye pengene - men det at 300.000 "bestilte" model 3 første dagen gav jo en fremskynding med nesten to år, den skulle opprinnelig komme i 2020?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: bjornskj på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:36
Etter å ha sett hvordan reservasjonen av TM3 fungerte tror jeg nesten at det korrekte spørsmålet er: "når starter crowd fundingen av Model Y?". Hvis TMY fungerer på samme måte som TM3 så er vel reservasjonen mest en måte for Tesla å finansiere produksjonen av bilen - noe som er helt ok for meg da det viktigste er at denne bilen kommer på markedet.

Nei, det er først og fremst en måte å få frem etterspørselen på. Spesielt overfor underleverandører. F.eks. ble høyst sannsynlig reservasjonene til TM3 brukt til å overbevise Panasonic om at det var vel verd å investere noen milliarder USD i GF-I. Den besluttingen ble i alle fall tatt relativt kort tid etter at Tesla kunne trekke frem ett uhørt høyt antall reservasjonsholdere for TM3.

Siden det enda ikke har vært nevnt noe om reservasjonene for TMY - i motsetting til hvordan det var med TM3 i sin tid - så tror jeg rett og slett ikke Tesla mener de *treger* slike argumenter denne gangen. Kanskje de til og med dropper hele reservasjonssystemet for TMY? (nei, jeg *tror* ikke det, men muligheten er der...)

Model S 85D

rfagerdal

Sitat fra: Tellus på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:10
Er det noen poeng å reservere ? Virker ikke som det har hatt noe som helst å si for Model 3. Folk som bestilte i desember har allerede fått sin Model 3.

Nei, er forsåvidt enig med deg der.
Men som er dere har sagt allerede, så er det vel er form for "crowdfunding" så ting skjer fortere.
Får se hvor flott den er på morgenkvisten :D

Counterpointer

Jeg tror jeg kommer til å droppe reservasjon, det er mest for å ikke bli fristet til å hoppe på en tidlig modell med det det betyr av «fit and finish»........

lirekassa

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 17:53
Jeg tror jeg kommer til å droppe reservasjon, det er mest for å ikke bli fristet til å hoppe på en tidlig modell med det det betyr av «fit and finish»........

USA tar seg av barnesykdommene uansett  8)

Counterpointer

Sitat fra: lirekassa på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:15
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 17:53
Jeg tror jeg kommer til å droppe reservasjon, det er mest for å ikke bli fristet til å hoppe på en tidlig modell med det det betyr av «fit and finish»........

USA tar seg av barnesykdommene uansett  8)
Ehhhh de har solgt Model 3 i over ett år uten at de Europeiske virker være  100%

PS; jeg har Model 3

lirekassa

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:41
Sitat fra: lirekassa på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:15
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 17:53
Jeg tror jeg kommer til å droppe reservasjon, det er mest for å ikke bli fristet til å hoppe på en tidlig modell med det det betyr av «fit and finish»........

USA tar seg av barnesykdommene uansett  8)
Ehhhh de har solgt Model 3 i over ett år uten at de Europeiske virker være  100%

PS; jeg har Model 3

De verste barnesykdommene da ;)

Model 3 er jo første modellen de virkelig masseproduserer, så satser på at de stadig forbedrer produksjonen.

ovev

Da var en blå long range Model Y med svart og hvitt interiør bestilt.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

JorEl

Gratulerer  med ny bil ;D
Skal vi bytte ut Sen, så kunne jeg selvfølgelig tenkt meg X, men det hadde blitt Y 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA