Model Y reservasjon.

Startet av Arthur Morgan, søndag 10. juni 2018, klokken 05:04

« forrige - neste »

Fossilbil

Undret meg litt over ordlyden i avtalen.

Forhåndsbestilling; Prosess; Avbestilling; Endringer Etter at du har fullført din forhåndsbestilling, og de alternativene du har valgt blir tilgjengelig i produksjon, som vi
forventer å igangsette tidlig i 2021, vil vi begynne prosessen med å tilpasse din forhåndsbestilling til et kjøretøy, og koordinere levering av ditt Kjøretøy Din forhåndsbetaling dekker kostnaden for dette arbeidet og annet prosesseringsarbeid, og er ikke nedbetaling eller depositum for Kjøretøyet.

Så forhåndsbetalingen er ikke en nedbetaling, men allikevel så er den det?

Når du tar imot levering av Kjøretøyet, vil vi i den endelige kjøpesum for ditt Kjøretøy gjøre et fradrag i kjøpesummen for et beløp tilsvarende forhåndsbetalingen du har betalt

Regner med dette er helt normalt hos Tesla?  :D

SurSnasen

Sitat fra: Fossilbil på fredag 15. mars 2019, klokken 14:48
Din forhåndsbetaling dekker kostnaden for dette arbeidet og annet prosesseringsarbeid, og er ikke nedbetaling eller depositum for Kjøretøyet.

Når du tar imot levering av Kjøretøyet, vil vi i den endelige kjøpesum for ditt Kjøretøy gjøre et fradrag i kjøpesummen for et beløp tilsvarende forhåndsbetalingen du har betalt

Hmm, dekket de seg akkurat inn der for å kunne holde tilbake de pengene fra folk som avbestiller eller leverer inn på angreretten?

el-sprell

Sitat fra: StianSoppsan på fredag 15. mars 2019, klokken 15:09
Din forhåndsbetaling dekker kostnaden for dette arbeidet og annet prosesseringsarbeid, og er ikke nedbetaling eller depositum for Kjøretøyet.

Hmm, dekket de seg akkurat inn der for å kunne holde tilbake de pengene fra folk som avbestiller eller leverer inn på angreretten?

Høres ut som man ikke får tilbake de 15' hvis man avbestiller... ::)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

lirekassa

Fossilbil

Ser dette. og det kommer tydelig frem også i teksten som jeg ikke tok med.

Du kan på et hvilket som helst tidspunkt avbestille din
forhåndsbestilling frem til ditt Kjøretøy er levert til deg, og du vil da få refundert din forhåndsbetaling. Frem til din forhåndsbestilling er matchet med et kjøretøy, kan du gjøre endringer i Kjøretøykonfigurasjonen

Men det jeg undret over er at de først sier forhåndsbetalingen ikke er å anse som en nedbetaling, men når du skal betale for bilen så trekkes dette beløpet fra.. Så da er det vel en slags nedbetaling.

el-sprell

Det forandrer en hel del. Men enig med deg, de har formulert seg noe spesielt.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

makki

Kan vel endre farge? Dersom du ombestemmer?

lirekassa

Sitat fra: makki på fredag 15. mars 2019, klokken 15:29
Kan vel endre farge? Dersom du ombestemmer?

Hvis det kommer prisøkning og du endrer farge, så endres din totalpris også.

jlan

Jeg tror det har med Teslas bokføring å gjøre, så lenge ikke Tesla går konkurs så er det nok mulig å få tilbake pengene. 
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

makki

Sitat fra: rfagerdal på fredag 15. mars 2019, klokken 07:17
Sitat fra: makki på fredag 15. mars 2019, klokken 07:11
Sitat fra: rfagerdal på fredag 15. mars 2019, klokken 07:02
Blå performance med 7 seter lagt i reservasjon her, så får vi se om moms kommer osv får den eventuelt kommer.
Skal bli kjekt med X/Y stående  :+1:

Lurer på det samme om moms, lagt 5 og 7 seter bestilling, tenker hvilken blir levert først?

Tipper nok det blir 5 seteren som kommer først, men 7 er kjekt å ha så får vente litt på den.

Ingen moms heller 2021

Elkjell

Noen som har fått sin Y inn på Din Side med administrer-knapp ?

lirekassa

Sitat fra: Elkjell på lørdag 16. mars 2019, klokken 12:55

Ja, men får ikke endret design. Står bare:

"You will be able to edit your order soon."

Så sikkert etter prisøkning på mandag ;)

HvemPrompa

rfagerdal

Sitat fra: Elkjell på lørdag 16. mars 2019, klokken 12:55

Venter på den selv, tror jeg kommer til å velge vekk de to ekstra setene baki siden de er så "små"

krokhol

Ja, da er jeg kommet til at jeg vil bestille en y før prisoppgang i morgen. Legger inn alt, og blir bedt om å trykke på "Place order" til slutt, men kan ikke finne denne knappen, er den kanskje skult til høyre eller noe?- i skjermbildet er det bilde av en "flatklemt" bil over spec. av min bil, men bare venstre side av den så jeg tenkte at kanskje knappen er skjult til høyre. Er bare et trykk fra å bestille! Fra min PC. Kan noen hjelpe her?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA