Bestillingsprosessen - Litt uryddig..

Startet av Visa, ons 06. jun 2018, kl. 18:39

« forrige - neste »

Visa

Hei!

Jeg hadde inntrykk av at man måtte bestille OG skrive kontrakt innen 17 juni. Leser nå igjen info mailen litt mer nøye og jeg ser at det ikke skal skrives noe kontrakt før etter 17 juni. Nettopp fordi man da har en oversikt over hvilken modeller som er bestilt, og antall slik at man kan si noe mer konkret om levering. Synes det er litt rart at da forhandlere er veldig gira på å få signert biler allerede nå. Hold selv på å gå på en smell, men jeg vil nå sitte rolig i båten.

Men, når man legger en bestilling så må man velge en forhandler som vil ta kontakt. Basert på litt andre tråder her så er det variable priser, særlig på vinterdekk etc. Hvor enkelt er det å bestille bil fra en annen forhandler etter 17 juni om dere forstår spørsmålet. Er det da fortsatt bare å velge den som gir best pris, eller blir det da litt krøll med tanke på kønummer etc.

Hva tenker dere?

Gordon Retriever

Du står fritt til å velge forhandler. Hvorfor ikke sende en forespørsel til de aktuelle i ditt nærområde og spørre om priser på vinterhjul o.l.?

Navl1

At det nå oppleves som uryddig er useriøse selgere hos noen leverandører.

Hyundai Norge har vært veldig ryddig, og min forhandler like så. Jeg fikk klar beskjed, ikke ring oss, vi ringer deg, etter 17/6, når vi vet mer om din bil.

Hadde forhandler/selger forsøkt å få min signatur på en kontrakt nå, på en bil jeg har null begreper når kommer hadde jeg byttet forhandler.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

e-curious

Noen som vet om man ètter 17. kan skifte til en annen forhandler til en annen en valgte på bestillingssiden?

Limodriver

Jeg synes Hyundai sentralt har vært litt uryddige i den senere delen av prosessen. Det burde først ha bært mulig å bestille for de med kønummer f eks under 1000. Da ville en fått kontroll på leveringstid i det korte bildet.

Deretter kunne de tatt bestillinger i stigende rekkefølge. Nå virker det som de vil sette strek over ventelistene så fort som mulig.

trykkertor

Enig Limodriver. Nå føles det som at listen bare er en innledende pekepinn og så blir det fritt spill.
Hvis de fortsatt vil "spille med åpne kort", så skriver de snart hvor mange kundebiler som kommer på første båt, og hvor tett båtene kommer videre.
Hørte fra en selger i dag at det var særdeles få kundebiler på første båt. Den var stort sett presse og demobiler. Men neste båt var hakk i hæl, og "det kommer båter fortløpende".

elhansen

Jeg satt meg på venteliste tidlig, og fikk mail om å bestille innen 17 juni. Synes det er litt skummelt å binde meg uten å vite når jeg får bil?
Kan jeg fylle ut internett uten at det er bindende? Hvis det tar over 6-7 med før jeg kan få bilen  er det uaktuelt for meg å kjøpe kona.

Einride

Fra konfiguratoren:

SitatBestillingen innebærer ikke at det foreligger et kjøp av bilen, men at du har fått en bekreftet ordre. Etter at bestilling er gjennomført vil du motta en e-post av oss hvor det fremgår at valgte forhandler vil ta kontakt med deg for inngåelse av kjøpskontrakt. Endelig kjøp av bil skjer ved at du inngår en kjøpskontrakt hos din valgte forhandler.

Så bestilling i konfigurator er ikkje endelig, det blir det først når forhandler kontakter deg med kjøpskontrakt og (nokonlunde) endeleg leveringstid.

HPSE

Leste at de første DEMOBILENE var forventa i juni.. og de første kundebilene i juli.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA